چگونه صحیح راه برویم؟

به گزارش بانه مارکت، راه رفتن صحیح امروزه نشان داده شده که پیاده روی یکی از برترین ورزش ها برای جلوگیری و درمان بیماری های قلبی، پوکی استخوان، چربی بیش از حد خون، قند خون، دیابت و بسیاری دیگر از بیماری ها است.

چگونه صحیح راه برویم؟

به گزارش ایسنا، برخی مواقع عادت های اشتباه در هنگاه راه رفتن مانند خم شدن، کشیدن پا ها و... می تواند به کمر درد منجر گردد، اما این فعالیت ورزشی ساده احتیاج به یک سری راه و روش دارد تا تاثیر بیشتری داشته باشد.

هچنین راه رفتن صحیح می تواند اعتماد به نفس شما را افزایش دهد و با توجه به اینکه فعالیتی ساده و کم هزینه است از بروز بسیاری بیماری ها جلوگیری کند.

بر اساس این مطلب که از سوی علی شعبانی فرد، متخصص حرکات اصلاحی تهیه شده و از سوی فدراسیون پزشکی ورزشی در اختیار ایسنا قرار گرفته، آمده است: راه رفتن از 2 مرحله ایستایش و نوسان تشکیل می گردد؛ در مرحله ایستایش پا با زمین تماس دارد و در مرحله نوسان پا از زمین بلند می گردد. در حدود 60 درصد طول راه رفتن پا با زمین تماس دارد و 40 درصد آن پا با زمین تماس ندارد و با افزایش سرعت راه رفتن و تبدیل راه رفتن به دویدن طول ایستایش کاهش می یابد و به مرحله نوسانی پا اضافه می گردد.

از قرار گرفتن پاشنه پا تا قرار گرفتن پاشنه مقابل روی زمین را قدم می گویند و از قرار گرفتن پاشنه یک پا روی زمین تا قرار گرفتن همان پاشنه روی زمین گام خوانده می گردد. طول گام با مقدار قد تغییر می نماید و به طور میانه گام حدود 140 تا 160 سانتی متر متغیر است.

در خصوص نحوه صحیح راه رفتن باید بیان کرد که هنگام قدم برداشتن از تکنیک پاشنه تا پاشنه یا همان پاشنه تا پنجه بهره ببرید و زمانی که می خواهید پاشنه پا را از زمین جدا کنید، حرکت را تا انگشت و پنجهی پا ادامه دهید. ابتدا پاشنه را از زمین جدا نموده، سپس قسمت میانی و در آخر پنجه را از زمین بردارید و هنگام گذاشتن پا بر زمین ابتدا پاشنه و سپس حرکت را تا پنجهی پا ادامه دهید و شانه ها را پایین آورده و عقب نگه دارید تا شانه هایی صاف داشته باشید و از خم شدن و یا قوز کردن بپرهیزید.

شانه ها را به دور گردن جمع نکنید، پشت خود را صاف نگه دارید و بگذارید گردن شما کاملا نمایان گردد. سر شما باید در امتداد ستون فقرات شما باشد. خطی را تصور کنید که از سمت ستون فقرات به سمت سر شما کشیده شده و شما را مجبور می نماید که صاف قرار گیرید.

لازم نیست که حتما نگاهتان را به نقطه ای متمرکز کنید، اما از نگاه کردن به پایین خودداری کنید، زیرا سر در موقعیت اشتباهی قرار می گیرد و احتمال آسیب رساندن به گردن وجود دارد.

یکی دیگر از نکاتی که در راه رفتن باید مد نظر داشت این است که هنگام راه رفتن باید دو تا پا نزدیک به هم قرار گیرند چرا که اگر فاصله دو پا از هم زیاد باشد، فرد با کمر درد و خستگی روبرو می گردد.

پیرزن ها یا پیرمرد هایی که همواره دست به کمر هستند، فاصله بین پاهایشان بسیار زیاد است و برای دانستن نحوه صحیح راه رفتن باید توجه داشت که در زمان راه رفتن، پای برداشته شده را مستقیما در زیر همان شانه قرار دهید و اندکی زانو ها را خم کنید. شاید فکر کنید که پا های صاف می تواند جذابیت بیشتری ایجاد کند، اما قفل کردن زانو ها می تواند بدن را در شرایط بدی قرار دهد.

هر شخصی قدم برداشتن منحصر به فرد خود را دارد و ضروری است شما هم حالت راه رفتن منحصر به فرد خود را پیدا کنید و باید بدانید اگر بلندتر یا کوتاه تر از حد طبیعی قدم بردارید، این مسئله می تواند باعث آسیب و فشار به ماهیچه ها گردد.

منبع: فرارو

به "چگونه صحیح راه برویم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چگونه صحیح راه برویم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید