راحت ترین شغل های جهان ، آنالیز عایدی و ویژگی های آنها

به گزارش بانه مارکت، البته که راحت ترین شغل های دنیا از نظر هرکسی می توانند متفاوت باشند؛ اما تست کننده طعم بستنی واقعاً یکی از آسان ترین هاست، با هر متر و معیاری! یا کسی که باز ی های کامپیوتری را با بازی کردن آنها آنالیز می نماید. در این مقاله از بلاگ خبرنگاران قصد داریم تعدادی از آسان ترین شغل های دنیا را آنالیز کنیم که اتفاقاً عایدی خوبی هم دارند. با ما همراه باشید.

راحت ترین شغل های جهان ، آنالیز عایدی و ویژگی های آنها

تعریف راحت ترین شغل های جهان

تعریف و مشخص آسان ترین مشاغل از دید افراد و حتی جوامع و فرهنگ های مختلف فرق دارد. بااین حال می توان معیارهایی مثل نداشتن استرس، ساعات کاری کم، محیط کاری مطلوب، دستمزد زیاد، بی خطر بودن، نداشتن احتیاج به تخصص یا تحصیلات بالا، امنیت شغلی، برخورداری از مزایای متنوع، جایگاه اجتماعی خوب و مواردی از این دست را در مشخص آسان ترین کارها در نظر گرفت.

لیست راحت ترین شغل های جهان

پیش از آنالیز این مشاغل، ضروری است بگوییم که بسیاری از این شغل ها در ایران جایگاه خاصی ندارد یا کمتر به آنها پرداخته شده است؛ یا شاید هم به نظر ما خنده دار برسند!

1. تست نماینده طعم بستنی

عایدی: ساعتی 20 دلار

بله! واقعاً یک شغل است و در برخی کشورها شغل پرطرفداری هم هست. همان طور که از اسمش پیداست، این شغل در کنار آسان بودن، سرگرم نماینده و لذت بخش است. وظیفه تست نماینده طعم بستنی این است که طعم های تازه و انواع متنوع بستی را که به بازار می آیند، از لحاظ کیفیت آنالیز کند. کیفیت بستنی بر اساس بافت بستنی، بو، کیفیت و مقدار مواد به کاررفته، ظاهر و طعم کلی هر اسکوپ، سنجیده می گردد. داشتن تجربه و دانش در صنایع غذایی، شناخت ذائقه های مختلف و البته مقدار زیادی ذوق، باعث پیشرفت در این شغل می گردد. پس بی مورد نبود که به عنوان اولین مورد در لیست راحت ترین شغل های جهان به آن بپردازیم.

2. مربی خصوصی ورزش

عایدی: ساعتی 20 دلار

مربی ورزشی خصوصی، شغلی است که علاوه بر ویژگی های جسمانی خوب، به دانش ورزشی و تغذیه هم احتیاج دارد. در درجه اول، یک مربی ورزشی باید برنامه ورزشی منظم را بر اساس ویژگی های جسمی افراد تنظیم کند، به آنان یاری کند که به اهداف خود از ورزش و تناسب اندام برسند و هدایت های لازم را برای استفاده صحیح و امن از تجهیزات باشگاه ارائه دهد. مربی شخصی بودن، یک شغل راحت، ایده ئال و پرعایدی برای افرادی است که از تعامل با دیگران لذت می برند و اشتیاق زیادی در خصوص تناسب اندام و سلامتی دارند.

3. بغل نماینده حرفه ای

عایدی: ساعتی 60 دلار

باور اینکه شغلی وجود داشته باشد که در آن وظیفه فرد فقط بغل کردن دیگران باشد، سخت است!

مورد بعدی از راحت ترین شغل های جهان بغل نماینده است! یک بغل نماینده حرفه ای که با نام درمانگر لمسی (Touch Therapists) هم شناخته می گردد، باید در طول روز دست ها یا شانه های مشتریان خود را بگیرد و در مواقعی هم آنها را بغل کند. به این ترتیب، به صورت احساسی حامی آنها باشد. این شغل به منظور دادن حس امنیت و ارزش به افراد آسیب دیده، افرادی که از نظر روحی و احساسی با بحران روبرو هستند و یا تحت فشار روانی بالایی قرار دارند، ابداع شده است.

4. استایلیست شخصی

عایدی: ساعتی 20 دلار (قابل افزایش تا ساعتی 150 دلار)

اگر کسی به مد و فشن علاقه داشته باشد، ترندهای روز را دنبال کند، به لباس و آرایش توجه زیادی داشته باشد و هرگز هم از خرید کردن خسته نگردد، استایلیست شخصی برترین شغلی است که می تواند آرزویش را داشته باشد. وارد چنین شغلی شدن، کمی سخت است و تخصص، ذوق و حوصله زیادی می طلبد. بعلاوه خوش برخورد بودن، توانایی بالای ارتباط برقرار کردن، فنون مذاکره و داشتن فکر حسابگر، از لازمه های این شغل است. به نظرم این کار از راحت ترین شغل های جهان برای خانم هاست.

5. منتقد غذا

عایدی: ساعتی 25 دلار

کسانی که رستوران گردی می نمایند، می توانند ساعت ها در خصوص کیفیت، طعم، مواد اولیه، چینش و هر موضوع دیگری در خصوص غذا، صحبت نمایند، منتقد غذا بودن شغل ایده آلی برای آن ها است. برای ورود به این شغل، فرد باید در کنار داشتن ذائقه غذایی عالی، از صنعت غذا مطلع گردد، فرهنگ و پیشینه غذاها را بشناسد، دستورالعمل طبخ آن ها را بداند و به طور خلاصه، به ابعاد و زوایا آشپزی وارد باشد. به علاوه داشتن مدرک در زمینه آشپزی یا صنایع غذایی، یاری زیادی به موفقیت در این شغل می نماید.

6. تست نماینده بازی های کامپیوتری

عایدی: ساعتی 20 دلار

این شغل بی شک یکی از شغل های پرطرفدار بین جوانان است. کسی که این شغل را دارد، ساعت ها پای یک بازی کامپیوتری که نسخه اولیه است صرف می نماید، نقاط ضعف و قوت آن را پیدا می نماید و بابت این کار حقوق می گیرد. شرکت های بزرگ بازی سازی این افراد را استخدام می نمایند تا کیفیت محصولات آنها را پیش از ارائه به بازار آنالیز نمایند. این افراد باید مراحل یک بازی را در درجات سختی مختلف، بارها و بارها تمام نمایند، تمامی ویژگی ها و دستورالعمل های بازی را امتحان نمایند و ایرادات و مسائل آنها را پیدا نمایند. مهارت های لازم برای یک تست نماینده بازی عبارتند از:

  • آشنایی با برنامه نویسی؛
  • توانایی پیدا کردن ایرادات بازی؛
  • مهارت های تحلیل نرم افزار؛
  • حافظه قوی؛
  • مهارت حل مسئله.

7. کتابداری

عایدی: ساعتی 20 دلار

برخی از عناوین لیست راحت ترین شغل های جهان شاید برای برخی کسل نماینده به نظر برسند. بااین حال، قدم زدن در میان کتاب ها، سکوت و آرامش محض، نبود کوچک ترین استرس و کار کردن در محیطی منظم و پاکیزه از ویژگی های شغل کتابداری است. یک کتابدار باید مراجعه نمایندگان را هدایت کند و کتاب ها را منظم، تمیز و سالم دسته بندی کند، مهارت خلاصه نویسی و مرور نویسی داشته باشد و بتواند دانش آموزان و دانشجویان را برای تحقیقات بهتر آموزش دهد. برای ورود به این شغل، فرد باید تحصیلات دانشگاهی یا دوره های آموزشی لازم را طی کند.

8. صداپیشه (دوبلور)

عایدی: ساعتی 37 دلار

دوبلوری شغل آسانی به نظر می رسد که مهم ترین لازمه آن داشتن استعداد در زمینه صداست. یک دوبلور باید بتواند حس های مختلف را برای موقعیت های یک شخصیت در فیلم یا انیمیشن با صدایش ایجاد کند. این شغل با اینکه احتیاجمند مهارت های دراماتیک و همین طور بازیگری است، اما شغلی کاملاً عاری از استرس و فشار کاری است. برای این کار لازم نیست که فرد حتماً در یک استودیو یا محل به خصوصی حاضر گردد؛ می توان این کار را از خانه هم انجام داد. به نظر شما صداپیشه در لیست راحت ترین شغل های جهان قرار می گیرد؟

9. طراح گرافیک

عایدی: ساعتی 24 دلار به بالا

گرافیست ها شغلی آسان دارند، آنها می توانند هرجایی و تنها با یک کامپیوتر و اتصال به اینترنت کار نمایند. طراحی گرافیک شغلی است که روز به روز بر اهمیت و ارزش آن افزوده می گردد و شرکت ها و افراد زیادی به گرافیست احتیاج دارند. در کنار سلیقه و استعداد هنری، یک گرافیست باید بتواند از ابزارهای گرافیکی متعدد به خوبی استفاده کند و کار را به سرعت تحویل دهد. با اینکه رشته های مرتبط به گرافیک در دانشگاه ها تدریس می گردد، اما آکادمی های زیادی هم وجود دارد که به راحتی و با بودجه های مختلف می توان مهارت های لازم برای این کار را کسب کرد.

10. عکاس فریلنس

عایدی: ساعتی 27 دلار به بالا

مشاغل آزاد یا فریلنس این روزها هواداران بسیار زیادی پیدا نموده است و فرصت های کاری زیادی برای آنها وجود دارد. یکی از این مشاغل فریلنس پرعایدی، عکاسی است. این شغل آرزوی بسیار از کسانی است که با کار با دوربین عکاسی آشنا هستند. برای ورود به عکاسی فریلنسری، فرد باید روی یکی از انواع ژانرهای صنعت عکاسی تمرکز کند؛ شاخه هایی مثل عکاسی عروسی، عکاسی صنعتی، عکاسی غذا و مواردی مانند اینها.

برای آغاز عکاسی احتیاج به تجهیزات گران قیمت نیست، بلکه با یک دوربین خوب و چند شاخه نور می توان آن را آغاز کرد. مهارت های اولیه عکاسی را هم می توان در آکادمی ها و هم خودآموز و به وسیله کتاب و آموزش های ویدئویی آموخت. آنچه عکاسی فریلنس را مجذوب کننده می نماید، ساعات کاری منعطف، تنوع مکان ها و سوژه ها، آسان و بی استرس بودن شغل و البته عایدی خوب آن است. این شغل لذت بخش آخرین مورد در لیست راحت ترین شغل های جهان در مطلب ما بود.

جمع بندی

هر شغلی می تواند از دیدگاه افراد مختلف، آسان به نظر برسد. مشاغلی که در لیست راحت ترین شغل های جهان آنالیز شد، تنها نمونه هایی از صدها شغلی بودند که کمترین استرس و فشار را دارند. بسیاری از این موارد، در کنار عایدی خوبی که دارند، مفرح هم هستند و روی سایر جوانب زندگی افراد تأثیر مثبتی می گذارند.

تازهترین آگهی های استخدام را ببینید

جای چه مشاغلی در این لیست خالی است؟ پیشنهادات و دیدگاه های خود را در بخش نظرات، با ما در میان بگذراید. اگر در پی شغل دلخواه خود هستید، یا قصد دارید از اخبار استخدام و بازار کار باخبر باشید، وبلاگ بانه مارکت را مطالعه کنید.

منبع: بلاگ دیوار

به "راحت ترین شغل های جهان ، آنالیز عایدی و ویژگی های آنها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راحت ترین شغل های جهان ، آنالیز عایدی و ویژگی های آنها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید