افسانه لیوربرد بار دیگر زنده شد

به گزارش بانه مارکت، پنج شنبه شب گذشته اگر دنیا و انگلیسی ها جای جرارد را در این قهرمانی خالی می دیدند؛ ایرانی ها همه عادل فردوسی پور را طلب کردند؛

افسانه لیوربرد بار دیگر زنده شد

بانه مارکت؛ ابراهیم جاگرانی- پنجشنبه گذشته برای دومین بار در پنج سال اخیر استمفورد بریج قهرمان پرمیرلیگ را مشخص کرد؛ اینبار سرخ های مرسی ساید!

چند نکته به همین بهانه:

1- لیورپول به جهان آموخت صبر، عشق، وفا و تلاش نتیجه اش شیرین است.

2- برای پیروزیت نباید خاص بود، آدم های معمولی هم با تلاش می توانند پیروز شوند، مثل آقای یورگن کلوپ!

3- این اولین قهرمانی لیورپول در ساختار جدید لیگ انگلیس است.

4- سی سال بدون جام و اینهمه هوادار، یعنی فوتبال زیبا هم می تواند هوادار را کنار تو نگه بدارد.

5- لیوربردها (پرنده اسطوره ای لوگوی باشگاه و نماد شهر لیورپول) با 48 جام پرافتخارترین باشگاه جزیره اند، در این سه دهه بی جامی آن ها، شیاطین سرخ تنها یک پرمیرلیگ (20) بیشتر از آن ها دارند.

6- اولین قهرمانی سرخ های آنفیلد در لیگ انگلیس از پس رقابت سخت و نزدیک با سیتی برای صعود از لیگ دو رقم خورد؛ و حالا آخرین قهرمانی هم با رقابتی آسان با همین باشگاه و کسب سریع ترین جام لیگ برتر رخ داده است.

7- لیورپول کلوپ در سال اول هشتم شد، گفته بود بعد از چهار سال جام می گیرد و همین هم شد، سال چهارم فاتح چمپیونز شد و حتی در یک سال اخیر چهار جام لیگ جزیره، جام باشگاه های جهان، سوپر کاپ اروپا و لیگ قهرمانان اروپا را به خانه برده است. به مربیان خوب زمان بدهیم.

8- در دو دهه گذشته پنج نفر فاتح سه گانه اروپا شده اند (فرگوسن، گواردیولا، مورینیو، هاینکس، انریکه) این دهه نوبت بهترین مربی 2019 جهان است، تنها آلمانی فاتح بالاترین لیگ انگلیس.

9- کاش شش سال پیش لیز نمی خوردی آقای جرارد، این جام شایسته دستان تو بود.

10- اگر تافی ها به خاطر یک مشت پوند! آنفیلد را ترک نمی کردند، آقای هولدینگ شهردار به فکر تاسیس لیورپول برای استفاده از زمین بلااستفاده اش نمی افتاد. مرسی اورتون!

11- دوران طلایی و درخشان سرخ های مرسی ساید با بیل شنکلی و پیزلی جوفاگان را فاجعه هیسل انتها داد و دوران احیای آن با دالگلیش و آخرین قهرمانی پیش از این را فاجعه هیلزبورو! شاید اینبار هم اگر کرونا نبود؛ جهانی فوتبال باید نگران آن همه شور و عشق و انتظار هواداران می بود!

12- سرخ ها را نمی شود دوست نداشت، همان ها که بیست سال پس از فاجعه هیسل؛ با طرح موزاییکی amicizia (دوستی در ایتالیایی) به یوونتوسی ها خوشامد گفتند؛ هر چند در بازی برگشت با پرچم های حیوان های انگلیسی روبرو شدند!

13- دو شعله فروزان لوگوی لیورپول؛ یادمان 96 هوادار کشته شده سرخ ها در فاجعه هیلزبورو است؛ هوادارانی که 23 سال بعد اعلام شد در آن اتفاق مقصر نبوده اند و دیوید کامرون نخست وزیر از آن ها عذرخواهی کرد و نشریاتی مثل سان به دروغ بودن تیترهای خود علیه هواداران اعتراف کردند!

14- حالا کلوپ حداقل تا 2024 با در آنفیلد ماندگار است، ستاره های سرخ هم تا 2023 قرارداد دارند، مجموعه 9200 مترمربعی آن ها هم در حال اتمام است، این ها همه از احیا و پرواز لیوربردهای افسانه ای در جزیره و اروپا و جهان حکایت دارد.

15- پنج شنبه شب گذشته اگر جهان و انگلیسی ها جای جرارد را در این قهرمانی خالی می دیدند؛ ایرانی ها همه عادل فردوسی پور را طلب کردند؛ تونل افتخار منچسترسیتی در خانه برای لیورپول در پنجشنبه هفته آینده با گزارش عادل؛ دلچسب تر است، یک شیرینی خوب صداوسیما برای عاشقان فوتبال! (آرزو بر جوانان عیب نیست)

16- این قهرمانی نشان داد برای خیلی ها فتح لیگ داخلی شیرین تر از فتح قاره و جهان است!

-

منبع: عصر ایران

به "افسانه لیوربرد بار دیگر زنده شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افسانه لیوربرد بار دیگر زنده شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید