نمایشگاه عکسی با موضوع معرفی کاروانسراهای نامزد ثبت جهانی گشایش یافت

به گزارش بانه مارکت، ایرنا/ براساس آخرین خبرهای بدست رسیده، نمایشگاه عکسی با موضوع معرفی کاروانسراهای نامزد ثبت جهانی گشایش یافت.

نمایشگاه عکسی با موضوع معرفی کاروانسراهای نامزد ثبت جهانی گشایش یافت

سید هادی احمدی روئینی، مدیرکل دفتر حفظ و احیای بناها، بافت ها و محوطه های تاریخی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: شعار امسال روز جهانی یادمان ها و محوطه های تاریخی میراث و اقلیم عنوان شده و معاونت میراث فرهنگی کشور نمایشگاه عکس کاروانسراهای منتخب ایران را که برای ثبت جهانی در امسال به یونسکو ارسال شده اند، برگزار نموده است.

مدیرکل دفتر حفظ و احیای بناها، بافت ها و محوطه های تاریخی وزارت میراث فرهنگی ادامه داد: این نمایشگاه برای بازدید همه علاقمندان گشایش یافت و به مدت یک هفته تا روز جهانی بناها و محوطه ها (تاریخ 29 فروردین 1401) دائر خواهد بود.

احمدی روئینی اضافه نمود: 56 کاروانسرای انتخاب شده برای این پرونده، طیف گسترده ای از انواع کاروانسراها از لحاظ معماری، مصالح و دوره ساخت هستند و پراکندگی قرارگیری آنها در 26 استان کشور است.

وی اظهار داشت: مراسم اختتامیه این نمایشگاه 29 فروردین با حضور علی دارابی، قائم مقام وزیر و معاون میراث فرهنگی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی برگزار خواهد شد.

علاقمندان برای بازدید از این نمایشگاه می توانند به ساختمان مرکزی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در خیابان آزادی، تقاطع بزرگراه یادگار امام (ره) مراجعه نمایند.

منبع: همگردی

به "نمایشگاه عکسی با موضوع معرفی کاروانسراهای نامزد ثبت جهانی گشایش یافت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نمایشگاه عکسی با موضوع معرفی کاروانسراهای نامزد ثبت جهانی گشایش یافت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید