بهره مندی 25 هزار واحد از تسهیلات بافت فرسوده

به گزارش بانه مارکت، معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران گفت: تا سرانجام سال برای 25 هزار واحد مسکن احداثی در بافت های فرسوده تسهیلات کم بهره پرداخت می گردد.

بهره مندی 25 هزار واحد از تسهیلات بافت فرسوده

به گزارش گروه مالی بانه مارکت محمد آئینی، اظهار کرد: کوشش ما بر این است تا فضای رقابتی را در بین استان ها برقرار کنیم تا این تسهیلات برای متقاضیان پرداخت گردد که بدون محدودیت این منابع می تواند زمینه عمران و آبادانی در بافت های فرسوده را به همراه داشته باشد.

وی توضیح داد: با پیگیری وزیر کشور مقرر شد برای 25 هزار واحد ساخت مسکن در بافت فرسوده این تسهیلات با نرخ سود مناسب پرداخت گردد که تا آخر سال جاری با ساز و کار معین شده این منابع قابل پرداخت خواهد بود.

معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران گفت: کسانی که در محدوده بازآفرینی شهری بافت فرسوده، بافت تاریخی سکونتگاه های غیررسمی ساکن هستند، می توانند از این تسهیلات نوسازی استفاده نموده و واحد های تازهی بسازند.

آئینی اضافه نمود: در شهر اردبیل برای متقاضیان 140 میلیون تومان تسهیلات در این راستا پرداخت می گردد که 80 میلیون تومان آن با نرخ سود 9 درصد و مابقی 18 درصد خواهد بود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: سازندگان حرفه ای تا 200 میلیون تومان و سازندگان بهره مند از فناوری های تازه بین 220 تا 250 میلیون تومان می توانند از این تسهیلات استفاده نموده و ساخت و ساز مناسب و مطلوبی را انجام دهند.

آئینی اضافه نمود: به عنوان اولین سفر استانی به اردبیل آمدیم تا زمینه و بستر کار ارزشمند را در احیای بافت فرسوده، تاریخی و بهبود سکونتگاه های غیررسمی انجام دهیم.

وی اعلام کرد: در طول یک سال آینده مقرر شد تا در اردبیل 4 هزار واحد مسکن در محلات هدف با ارائه تخفیف ویژه از سوی شهرداری اردبیل و پرداخت تسهیلات بانکی اجرایی و عملیاتی گردد.

معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: ما کوشش خواهیم کرد تا اردبیل را به عنوان پایلوت این طرح قرار دهیم تا مستأجران و ساکنان منطقه ها و محلات 13 گانه اردبیل از فرصت پیش آمده به عنوان نهضت ملی مسکن و تسهیلات آن استفاده نمایند تا در همان محلات امکان ساخت و ساز واحد ها فراهم آید.

آئینی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: معاون عمرانی استانداری اردبیل قرار شد ساز و کار مناسب این طرح را تا 2 هفته آینده ارائه کند تا ما برای اولین بار در کشور بتوانیم طرح فراوری مسکن نهضت ملی را در منطقه ها حاشیه شهر ها اجرایی و عملیاتی کنیم.

وی توضیح داد: این امر زمینه اسکان مناسب ساکنان این منطقه ها را فراهم می آورد و به بهسازی و ارتقا کیفی زندگی آن ها نیز منجر خواهد شد.

آئینی به آخرین شرایط بافت تاریخی و بعضی محدودیت های ارائه شده از سوی سازمان میراث فرهنگی اشاره نمود و گفت: قرار شد با همکاری وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ضوابط و مشوق هایی برای ساخت و ساز در بافت تاریخی در نظر گرفته شوند.

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران اضافه نمود: 24 هکتار بافت تاریخی در کشور وجود دارد که ما نیز قبول داریم فرایند بهسازی این منطقه ها کند است، اما با تصمیمات و هماهنگی های صورت گرفته با میراث فرهنگی استان ها، مقرر شد برای احیای بافت تاریخی از بعضی ضوابط و مقررات سختگیرانه پرهیز شده و به جای آن تشویق هایی در جهت حمایت از سازندگان فراهم آید.

وی خاطر نشان کرد: امیدواریم با این تخفیفات و تشویق ها متقاضیان و سرمایه گذاران در این بافت بتوانند کار های عملیاتی و اجرایی را به انتها برسانند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "بهره مندی 25 هزار واحد از تسهیلات بافت فرسوده" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بهره مندی 25 هزار واحد از تسهیلات بافت فرسوده"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید