خبرنگاران فریادشیران: مافیای قدرت در فوتبال به همین راحتی از بین نمی رود

به گزارش بانه مارکت، تهران- خبرنگاران- مربی اسبق تیم ملی فوتبال گفت: مافیای فدراسیون فوتبال در کشورمان بسیار قدرتمند است و فروپاشی آن به همین راحتی انجام نمی گیرد.

خبرنگاران فریادشیران: مافیای قدرت در فوتبال به همین راحتی از بین نمی رود

نادر فریادشیران روز چهارشنبه در گفت و گو با بانه مارکت در خصوص انتخابات ریاست فدراسیون فوتبال، گفت: بارها در خصوص این موضوع تکراری صحبت کردیم و نتیجه ای حاصل نشد. مدیریت در فوتبال ما به بن بستِ غیرقابل بازگشت خورده است. متاسفانه فدراسیون فوتبال را یک هرم قدرت اداره می نماید. این هرم آن قدر قدرتمند شده که دیگر به راحتی فروپاشیده نمی گردد.

وی اضافه نمود: فسادها و مسائل زیادی از جمله بدهی مارک ویلموتس، دلالی های گسترده، تبانی ها، رکود بحث فنی، عدم صعود تیم امید ایران به المپیک و ... همه نشانگر ضعف مدیریت فعلی فدراسیون است اما آن ها همچنان در قدرت هستند.

مربی اسبق تیم ملی فوتبال، ادامه داد: به طور قطع می گویم که قوانین فدراسیون فوتبال کشورهایی که مسائل زیادی دارند، از اساسنامه جدید فدراسیون فوتبال ما بهتر و دقیق تر است. هرم قدرتی که کفاشیان و تاج به ناحق به وجود آوردند، به طور عملی نمی گذارد تا نفر جدیدی بیاید و رییس فدراسیون گردد. کدام یکی از این افراد اعتبار فوتبالی دارند؟ هیچ کدام از این افراد به اندازه یک پای افراد فوتبالی کشورمان اعتبار و افتخار ندارند.

فریادشیران توضیح داد: افرادی که در قضیه ویلموتس مقصر بودند باید محاکمه می شدند. ساختمان های فدراسیون فوتبال و باشگاه پرسپولیس دارد به یغما می رود اما هیچ خبری از پاسخگویی نیست. من از فریدون اصفهانیان تعجب می کنم که از جنس داوری است اما می آید و می گوید که یک قراردادی جلوی ما گذاشتند و ما امضا کردیم. اگر شما نمی دانی، پس چه کسی می داند؟ قرارداد سرمربی تیم ملی فوتبال باید میان رییس فدراسیون و مربی باشد اما چرا چند نفر پای آن را امضا کردند؟ پاسخ این سوال این است که برای این تخلف شریک داشته باشند.

وی مطرح نمود: چرا باید با کسی مثل علیرضا فغانی که افتخار داوری کشور ماست به این شکل برخورد گردد. مافیای فوتبال کشور ما بسیار قدرتمند است و فروپاشی آن به همین راحتی انجام نمی گیرد.

مربی اسبق تیم ملی فوتبال یاد آور شد: کانون مربیان فوتبال تعداد زیادی از افراد دلسوز و فوتبالی را در خودش دارد که آقایان فدراسیون در حد یکی از آن ها هم نیست اما برای رای گیری تنها یک نفر حق رای در انتخابات دارد. اگر از من فریادشیران می ترسید که آدم رک و بی پروایی هستم، چرا از بیژن ذولفقارنسب رییس کانون مربیان نمی خواهید که در امور فدراسیون نظر بدهد. او که مانند من تند نیست و جلسات شما را بهم نمی ریزد.

فریادشیران اضافه نمود: من و امثال من با تمام احساسات مان نگران فوتبال هستیم و برای آینده دغدغه داریم. همین الان اگر تاج نامزد ریاست گردد با بالاترین رای رییس می گردد. به نظر شما چرا این اتفاق رخ می دهد؟ به دلیل عملکرد خوب او؟ نه، این افراد تلخی های زیادی را برای فوتبال ما به ارمغان آوردند اما قدرت را در دست دارند و اطمینان به آن ها داده شده تا دوباره رییس شوند. این اتفاقات تلخ به نام تاج، کفاشیان، اصفهانیان، ممبینی، شیعی، اسلامیان و بهاروند می ماند. آقای تاج با چه رویی به دیدن بازی فینال لیگ قهرمانان می رود؟

وی توضیح داد: مردم باید با این افراد آشنا شوند. من ترسی از شکایت آن ها ندارم و اگر هزار بارهم به دادگاه بروم بازهم این حقایق را می گویم. ما قهرمان مطلق آسیا در رده های پایه بودیم. با فوتبال ما چه کردید. خواهش من این است که افراد مشکل دار را کنار بگذارید و جوابگوی مردم باشید.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران فریادشیران: مافیای قدرت در فوتبال به همین راحتی از بین نمی رود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران فریادشیران: مافیای قدرت در فوتبال به همین راحتی از بین نمی رود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید