قهرمان امتیاز مفت نمی خواهد

به گزارش بانه مارکت، بیانیه های متوالی از دو باشگاه استقلال و پرسپولیس، کار را به جایی رساند که فدراسیون فوتبال مدیران این دو باشگاه را احضار کند تا این تقابل زشت را متوقف نمایند. فارغ از لحن سخیف و بی مایه بیانیه ها که در شأن باشگاه های بزرگ ایران نیست، موضوع این جدل مایه شرمندگی فوتبال ایران است.

قهرمان امتیاز مفت نمی خواهد

بر اساس قانون لیگ ایران، بازیکنان بعضی کشورهای آفریقایی برای بازی در لیگ کشورمان باید حداقل 4 بازی ملی در کارنامه داشته باشند. این قانون برای جلوگیری از حضور بازیکنان بی کیفیت در فوتبال ایران تصویب شد. گل گهر برای بازی های این فصل یک بازیکن گابنی به خدمت گرفت که مشمول این قانون است. استفاده گل گهر از این بازیکن مقابل سپاهان، پیکان و استقلال باعث شکایت این باشگاه ها به موضوع نداشتن سابقه ملی این بازیکن شد. در نهایت کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال، مسابقات گل گهر مقابل پیکان، استقلال و سپاهان را سه بر صفر به سود این باشگاه ها تغییر داد. البته این حکم در کمیته استیناف قابل فرجام خواهی است اما سازمان لیگ پیش از حکم نهایی استیناف، نتیجه را در جدول مسابقات اعمال کرد که اعتراض سایر باشگاه های لیگ رجحان را به همراه داشت.

در میان اعتراض همه تیم ها، اعتراض پرسپولیس با واکنش استقلال به بیانیه نویسی علیه یکدیگر منجر شد و چه بسا اگر دخالت فدراسیون فوتبال نبود، این موضوع همچنان ادامه داشت. البته با اقتداری که از فدراسیون فوتبال در موضوعات مشابه قبلی دیده ایم، بعید است این جدل برای همواره متوقف گردد. رفتار این دو باشگاه و سابقه بیانیه های گذشته به ما می گوید که پس از حکم استیناف -فرقی هم نمی نماید که حکم تغییر کند یا نه- باز هم شاهد جدل رسانه ای تازه ای باشیم. از همه بدتر اینکه بعید نیست این داستان تا انتهای فصل ادامه دار باشد و هر تیمی قهرمانی را از دست دهد، این موضوع را دستمایه کنایه به پیروزیت رقیب قرار دهد. حال قهرمانی استقلال باشد، پرسپولیس، سپاهان یا هر تیم دیگری.

سوای حکم نهایی این پرونده، رفتار مدیران و مسئولان دو باشگاه استقلال و پرسپولیس غیرحرفه ای و مغایر قدمت و اعتبار آنها است؛ آنها -مسئولان استقلال و پرسپولیس- هرگز با خود فکر نمی نمایند باشگاهی که برای دفاع از حقوقش بیانیه می نویسد، آنقدر بزرگ و با افتخار است که امتیازهای اینچنینی را نباید در شأن خود بداند، چه رسد به اینکه برای کسب آن دعوا کند! اگر این رفتار از باشگاه های کوچک و تازه وارد لیگ سر می زد، نقدها کمتری به آن وارد بود اما کوشش این دو باشگاه برای گرفتن امتیاز مفت، چیزی جز پایین آوردن شأن و اعتبار آنها نیست. چرا باشگاه پرسپولیس که پیش از این با پنجره بسته به فینال آسیا رسیده یا با کسر 6 امتیاز پیروز به قهرمانی لیگ شده، اکنون باید برای پرونده ای که در انتظار حکم استیناف است، این همه جار و جنجال کند؟

مثلث پرسپولیس، استقلال و سپاهان که رقابت نزدیکی برای قهرمانی دارند، باید شبیه قهرمان ها بازی نمایند، مثل یک تیم مقتدر بازی ها را ببرند و لباس قهرمانی برازنده شان باشد. این نق زدن و این اعتراض ها تنها چیزی که به فکر طرفدار فوتبال منتقل می نماید، اعتماد به نفس پایین و خود کوچک بینی است. تیمی که خود را در قواره قهرمانی می بیند نه تنها در پی نتایج خارج از زمین نمی دود، بلکه چنین بذل و بخشش هایی را کسر شأن می داند.

*روزنامه نگار

منبع: ایران ورزشی

منبع: خبرگزاری پانا

به "قهرمان امتیاز مفت نمی خواهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قهرمان امتیاز مفت نمی خواهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید