آخرین اخبار از دارا دوم ، نحوه خرید ETF دوم ، آخرین مهلت خرید کی است؟

به گزارش بانه مارکت، ثبت نام در پذیره نویسی دارا دوم از چهارشنبه اخیر شروع شده و تا 19 شهریور ماه تا سقف پنج میلیون تومان ادامه دارد.

آخرین اخبار از دارا دوم ، نحوه خرید ETF دوم ، آخرین مهلت خرید کی است؟

طبق آخرین اخبار، داوود رزاقی، مدیر صندوق سرمایه گذاری پالایشی یکم در تبادل نظر با شبکه خبر با بیان اینکه پذیره نویسی صندوق پالایشی یکم تا 19 شهریور ماه ادامه دارد، گفته است: سهام 4 پالایشگاه معتبر و عظیم کشور یعنی پالایشگاه تهران، اصفهان، بندرعباس و تبریز هرکدام 15 درصد، جزو دارایی های این صندوق منظور شده است.

وی ادامه داد: مصوبه هیات وزیران سقف پذیره نویسی دو صندوق را به صورت همزمان 5 میلیون تومان مشخص نموده است یعنی اگر کسی دارا یکم را خریده باشد رقمی که می تواند این صندوق را بخرد جمعا 5 میلیون تومان است به عبارت دیگر اگر دارا یکم را 2 میلیون تومان خریده باشد این صندوق را 3 میلیون تومان، اگر دارا یکم را 1 میلیون تومان خریده باشد، این صندوق را 4 میلیون تومان و اگر دارا یکم را نخریده باشد، این صندوق را 5 میلیون تومان می تواند بخرد.

رزاقی درباره محدودیت سنی این صندوق گفت: هر شخص حقیقی ایرانی که دارای کد ملی است می تواند این صندوق را بخرد و محدودیت سنی در آن قرار ندارد بنابراین کسانی که کدملی ندارند، ایرانی نیستد و همچنین شرکت های حقوقی نمی توانند این صندوق را بخرند.

وی اضافه نمود: افرادی که کد بورسی ندارند برای خرید احتیاج به ثبت نام در سجام ندارند اما چون معامله این صندوق در سازمان بورس اوراق بهادار انجام می گردد برای معامله آن باید برای دریافت کد بورسی اقدام نمایند.

شروع خرید دارا دوم در حالی شروع شده که پیش از این متقاضیان خرید دارا یکم سود قابل توجهی را در خرید خود داشته اند و حال بعضی منتتظر بازدهی قابل توجه در دارا دوم هستند.

این صندوق که با نام دارادوم مشهور شده بود، در هفته اخیر به یک باره با نام پالایشی یکم به ثبت رسید. در سبد این صندوق، سهام 4 شرکت پالایشگاهی شامل نفت تهران، نفت اصفهان، نفت تبریز و نفت بندرعباس وجود دارد.

بر این اساس 80 درصد قیمت پایانی روز سه شنبه 4 شهریور ماه به عنوان مبنای قیمت اصلی در نظر گرفته می گردد که در بازه زمانی 2 هفته ای برای انجام پذیره نویسی بدون تغییر می ماند. به این معنی که در این مدت نوسانات بازار در جهت مثبت و منفی تاثیری در قیمت نخواهد داشت.

برای ارزیابی هزینه فایده مشارکت در خرید دارا دوم گزارش پالایشی یکم، بخریم یا نخریم؟ را بخوانید.

منبع: تجارت نیوز

به "آخرین اخبار از دارا دوم ، نحوه خرید ETF دوم ، آخرین مهلت خرید کی است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آخرین اخبار از دارا دوم ، نحوه خرید ETF دوم ، آخرین مهلت خرید کی است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید