آخرین اخبار از دومین ETF دولتی ، دارا دوم به کجا رسید؟

به گزارش بانه مارکت، نخستین ETF دولت چندی پیش با نماد دارایکم عرضه شد که شامل سهام باقی مانده دولت در سه بانک و دو بیمه بود. در واقع پذیره نویسی نخستین صندوق که شامل به جامانده سهام دولت در بانک های ملت، تجارت و صادرات ایران و بیمه های البرز و اتکایی امین می شد، اواسط اردیبهشت شروع و معامله آن نیز تقریبا یک ماه پس از پدیذه نویسی تحت نماد دارایکم شروع شد.

آخرین اخبار از دومین ETF دولتی ، دارا دوم به کجا رسید؟

طبق وعده مسئولان قرار است دو صندوق دیگر که یکی شامل صنایع فلزی و خودرو و دیگری شامل چهار شرکت پالایشی می گردد نیز عرضه گردد. البته به نظر می رسد قرعه فال برای دارا دوم به نام پالایشی ها شده و چهار شرکت پالایش نفت تبریز، پالایش نفت بندرعباس، پالایش نفت اصفهان و پالایش نفت تهران در این صندوق جای می گیرند.

آن طور که علیرضا صالح، رئیس سازمان خصوصی سازی در سایت این سازمان اعلام نموده است، صندوق دوم نیز که متشکل از سهام دولت در شرکت های پالایشی است قرار است مرداد ماه تشکیل و در بورس عرضه گردد.

طبق قانون و مصوبه هیات وزیران مقرر شد سه صندوق سرمایه­ گذاری قابل معامله در بورس (ETF) با اعمال تخفیف و به وسیله پذیره نویسی عمومی تا سقف بیست میلیون ریال برای هر شخص، تشکیل گردد. درواقع ویژگی شاخص این واگذاری، بهره مندی کلیه ایرانیان از تخفیف 20 درصدی بود. سقف سرمایه گذاری هر شخص حقیقی (هر کد ملی)، 20 میلیون ریال (دو میلیون تومان) معین شده بود. پذیره نویسی برای هر فرد دارای کد ملی امکان پذیر بوده و محدودیت سنی برای متقاضیان وجود نداشت. البته هنوز معین نیست افرادی که دارایکم را خریداری کردند و از تخفیف برخوردار شدند، در خرید دارا دوم نیز از تخفیف برخوردار شوند یا خیر.

منبع: ایسنا

منبع: تجارت نیوز

به "آخرین اخبار از دومین ETF دولتی ، دارا دوم به کجا رسید؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آخرین اخبار از دومین ETF دولتی ، دارا دوم به کجا رسید؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید