صنایع دستی

برپایی سیاه چادرهای عشایری خراسان رضوی در نمایشگاه توانمندی های روستاییان و عشایر کشور

ایسنا/ براساس خبرهای واصله، برپایی سیاه چادرهای عشایری خراسان رضوی در نمایشگاه توانمندی های روستاییان و عشایر کشور صورت گرفت.

13 مهر 1402

تشخیص چاقوی اصل زنجان

در این مقاله قصد داریم به صورت جامع شما را با نحوه تشخیص چاقوی اصل زنجان آشنا کنیم. تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید تا با تمامی روش های تشخیص دادن یک چاقوی اصل از چاقوی فیک و غیر اورجینال آشنا شوید.

1 اردیبهشت 1402

نام دره آسون را به خاطر بسپارید!

خبرنگاران: نام دره آسون را به خاطر بسپارید مقصدی که می تواند یک گردش بهاری به یادماندنی را برایتان رقم بزند . این دره زیبا و تماشایی در 13 کیلومتری بخش شرقی باغ شهر تاریخی نطنز و در میانه دو روستای نسران و اسپیدان جاخوش نموده است.

20 فروردین 1402

بازسازی و بازسازی راسته پنبه فروشان بازار اردبیل آغاز شد

ایرنا/ براساس آخرین خبرهای بدست رسیده، بازسازی و بازسازی راسته پنبه فروشان بازار اردبیل آغاز شد.

17 فروردین 1402

سرمایه گذاری 1000 میلیارد تومانی در گردشگری تهران

معاون برنامه ریزی سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان تهران از سرمایه گذاری 1000 میلیارد تومانی در قالب 62 پروژه گردشگری تهران از ابتدای سال 97 تا کنون خبر داد. این خبر ارزش سرمایه گذاری 1000 میلیارد تومانی در تهران را مشخص خواهد کرد.

17 دی 1401

طرح حفاظتی درخت کهنسال بهارستان انجام می گردد

میراث آریا/ براساس خبرهای بدست آمده و گزارش های منتشر گشته، طرح حفاظتی درخت کهنسال بهارستان انجام می گردد.

5 شهریور 1401

صندوق توسعه صنایع دستی و فرش دستباف و احیا و بهره برداری از اماکن تاریخی و فرهنگی سود ده شده است

ایلنا/ براساس آخرین خبرهای واصله، صندوق توسعه صنایع دستی و فرش دستباف و احیا و بهره برداری از اماکن تاریخی و فرهنگی سود ده شده است.

5 مرداد 1401

گزارش رسانه خارجی از کاروانسرای سعدالسطنه قزوین

خبرگزاری آناتولی ترکیه در گزارشی از کاروانسرای تاریخی سعدالسلطنه در استان قزوین ایران نوشت: کاروانسرای تاریخی سعدالسلطنه همچنان با ساختار معماری سنتی و شکوه خود سرزندگی خود را حفظ کرده است.

1 مرداد 1401

نمایشگاه عکسی با موضوع معرفی کاروانسراهای نامزد ثبت جهانی گشایش یافت

ایرنا/ براساس آخرین خبرهای بدست رسیده، نمایشگاه عکسی با موضوع معرفی کاروانسراهای نامزد ثبت جهانی گشایش یافت.

21 خرداد 1401

دو دُز واکسن شرط ورود به موزه ها در نوروز

وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: صدور بلیت برای بازدیدکنندگان موزه ها پس از احراز سلامت آن ها و استعلام تزریق دو دُز واکسن کرونا امکان پذیر شد.

29 اردیبهشت 1401

درگذشت هنرمند پیشکسوت عکاسی میراث فرهنگی

راهنمایی الله گلزاد هنرمند پیشکسوت حوزه عکاسی میراث فرهنگی اصفهان درگذشت.

17 اردیبهشت 1401

ورنی مغان آماده برای دریافت نشانه جغرافیایی بین المللی

پرونده ورنی مغان برای دریافت نشانه جغرافیایی بین المللی آماده می شود.ورنی زیراندازی زیبا از صنایع دستی استان اردبیل است.

25 فروردین 1401

9 مورد از برترین سوغاتی های لهستان

سوغاتی های لهستانکشور لهستان در اروپای مرکزی قرار گرفته و مرکز آن، شهر ورشو سالانه پذیرای گردشگران زیادی از سرتاسر دنیاست. این کشور در مقایسه با کشورهای غربی اروپا هزینه های سفر پایین تری دارد و به همین علت مقصد محبوبی برای گردشگران به شمار میرود. یکی...

24 فروردین 1401

بهره مندی 25 هزار واحد از تسهیلات بافت فرسوده

معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران گفت: تا سرانجام سال برای 25 هزار واحد مسکن احداثی در بافت های فرسوده تسهیلات کم بهره پرداخت می گردد.

21 بهمن 1400

بردسیر شهری به وسعت تاریخ و طبیعت است

میراث آریا/ براساس آخرین خبرهای منتشر شده و گزارش های بدست رسیده، بردسیر شهری به وسعت تاریخ و طبیعت است.

2 بهمن 1400

سهم نزدیک به 90 درصدی میعانات گازی و معدن از صادرات غیر نفتی

در پنج ماهه سال جاری، سهم پتروشیمی و میعانات گازی و معدن و صنایع معدنی از کل صادرات غیرنفتی نزدیک به 90 درصد بوده و بخش کشاورزی-صنایع غذایی صنعت (کلیه صنایع تولیدی به جز صنایع فوق) و فرش-صنایع دستی مجموعا حدود 10 درصد از صادرات غیرنفتی را به خود اختصاص داده...

13 دی 1400

شاهرود؛ بهشت کویر

شاهرود که از جمله شهرستانهای تاریخی و باستانی ایران به شمار می آید و قدمت آن به هزار سال قبل از میلاد مسیح می رسد، برای بازسازی و نگهداری بناهای تاریخی با کمبود اعتبار روبرو است.شاهرود به عنوان بزرگترین شهرستان استان سمنان با توجه به آب و هوای ویژه...

10 آذر 1400

آقای استاندار! صنعت گردشگری همدان در حال اغماست آن را احیا کنید!

خبرنگاران/همدان پایان زمان خداحافظی سیدسعید شاهرخی با استانداری همدان پس از گذشت سه سال از حضور وی در این پست رسید و علیرضا قاسمی فرزاد که در دوره آخرین استاندار همدان در دولت دهم چند ماهی مسئولیت معاونت سیاسی امنیتی استانداری همدان را برعهده داشت و...

27 آبان 1400

ابلاغ مراتب ثبت ملی 17 اثر فرهنگی تاریخی به استاندار کردستان

مراتب ثبت 17 اثر در فهرست میراث فرهنگی تاریخی ملی از سوی وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به استاندار کردستان ابلاغ شد.

5 شهریور 1400

تالاب لیپار چابهار؛ از عجایب گردشگری سیستان و بلوچستان، عکس

برای یک بار هم که شده در زندگی خود دریاچه ای ببینید که صورتی است. قطعا تعداد بسیار کمی از دریاچه های کره زمین صورتی رنگ هستند و ما آنقدر خوش شانس هستیم که در ایران خودمان، جایی حوالی سیستان و بلوچستان، چنین دریاچه شگفت انگیزی داریم.

24 تیر 1400
تعداد: (33)