تشخیص چاقوی اصل زنجان

به گزارش بانه مارکت، در این مقاله قصد داریم به صورت جامع شما را با نحوه تشخیص چاقوی اصل زنجان آشنا کنیم. تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید تا با تمامی روش های تشخیص دادن یک چاقوی اصل از چاقوی فیک و غیر اورجینال آشنا شوید.

تشخیص چاقوی اصل زنجان

گفتنی است، ما در فروشگاه آریا استورز انواع چاقو زنجان را با برترین کیفیت و مناسب ترین قیمت به مشتریان و مخاطبین خود ارائه می نماییم. پیشنهاد میگردد برای خرید انواع چاقو زنجان اصل و چاقو حیدری اورجینال با یکی از شماره تلفن های ما در برترین فروشگاه چاقو در تهران تماس بگیرید تا کارشناسان و متخصصین ما اطلاعات لازم را در اختیار شما عزیزان قرار دهند 02166433168 | 09010612151.

تشخیص چاقوی اصل زنجان

همانطور که میدانید چاقو های زنجان به علت دارا بودن کیفیت بسیار بالای آن ها و بعلاوه تیزی تیغه های آن ها همیشه توجه مخاطبین خود را جلب نموده است.

برای تشخیص دادن چاقو های اصل زنجان راه ها و روش های متعددی وجود دارد که در ادامه در رابطه با آن ها به صورت جامع تر صحبت خواهیم کرد.

نماد های روی چاقو

یکی از اصلی ترین روش های تشخیص دادن چاقو های زنجان، نماد های موجود بر روی بدنه تیغه های آن ها می باشد. بر روی تیغه های چاقو های زنجان معمولا نام سازنده چاقو قید شده است.

اگر چاقو زنجان را از یک فروشگاه فیزیکی بخرید، بهتر است آن را از فروشگاه هایی بخرید که فقط چاقو و کالاهای مربوط به چاقو می فروشند و در زمینه فروش و فراوری انواع چاقو های زنجان تخصص دارند.

فروشگاه هایی که همه چیز را می فروشند لزوماً اطلاعات زیادی در مورد چاقو ندارند و ممکن است در خرید عمده چاقو اشتباه نموده باشند و یک چاقوی تقلبی بخرند و به شما نیز بفروشند. اما اگر از فروشگاه مجازی یا اینترنتی خرید می کنید، می توانید به سادگی با آنالیز اینترنت و بعلاوه نظرات و اعتبارات خریداران قبلی از اعتبار و مجوزهای فروشگاه اطمینان حاصل کنید.

ما در فروشگاه آریا استورز همیشه انواع چاقو های اصل زنجان را با کیفیت بسیار بالا و به صورت اصل و اورجینال به مخاطبین و مشتریان خود ارائه می نماییم.

قیمت چاقو

یکی دیگر از روش های تشخیص چاقوی اصل زنجان، قیمت این محصول می باشد. معمولا چاقو های زنجان به علت دست ساز بودن آن ها و بعلاوه فرایند ساخت آن ها از قیمت بالاتری نسبت به چاقو های دیگر دارا می باشند.

همانطور که میدانید چاقوی زنجان یکی از صنایع دستی زنجان و ایران می باشد که از معروفیت جهانی برخوردار است. هنرمندان چاقوساز روش های مختلفی برای متمایز کردن فراوریات شان دارند: بعضی نامشان را روی تیغه حک می نمایند و بعضی دیگر با نقش هایی خاص محصول شان را شناسه دار می نمایند.

در ساخت چاقوی زنجان مواد مختلفی همانند سنگهای قیمتی، جواهرات، نخ، تکه هایی از پوسته های دریایی و شاخ و عاج استفاده می گردد. بر اساس ظاهر و تعداد قطعات، می توان چاقوی زنجان را به دو گروه ساده و پیچیده تقسیم کرد.

چاقوهای ساده خود به دو دسته تقسیم می شوند: یکی چاقوهایی با دسته ای از شاخ بز یا گاو که یک تیغه منفرد دارند و به وسیله دو ناخن به دسته وصل می شوند و فنر هم ندارند.

کیفیت چاقو

این شاید مفیدترین مورد در انتخاب محصول و در اصل، دشوارترین بخش تشخیص چاقو اصل زنجان باشد. یکی از رایج ترین علائم چاقو عدم قدرت، نامنظمی و بی کیفیت بودن آن است. بی نظمی چاقو را می توان در همه یا بعضی موارد ساخته شده مانند میزان و موقعیت آرم یا جنس دسته یا تیغه پیدا کرد.

کیفیت ساخت چاقو در دو قسمت قابل مشاهده است. اولی دسته چاقو و دیگری تیغه. دسته چاقو در زنجان از شاخ آهو، چوب یا پلاستیک فشرده ساخته شده است. در چاقوهای غیر اورجینال، پس از مدت کوتاهی استفاده، ممکن است دسته شل، باد شده یا کاملاً جدا گردد.

چاقوهای چینی و کارخانه ای بیشتر ریخته گری و پلاستیکی هستند. تیغه های چاقو از فولاد ضد زنگ در چاقوهای آشپزخانه برای جلوگیری از زنگ زدگی در هنگام آب استفاده می گردد، اما چاقوهای جیبی از استیل متفاوت و سخت ساخته شده اند.

بعضی از نکات بعد از مدت طولانی مصرف دقیق تر می گردد مثلا تیغه چاقوهای اصل دیرتر کند می گردد و بعد از کم شدن سرعت آن را می توان به راحتی و سریع با چاقو تیزکن ها تیز کرد.

صافی تیغه چاقو

بعلاوه به صافی تیغه چاقو نگاه کنید و در چاقوهای جیبی وقتی چاقو تا می گردد باید دقیقاً در وسط شیار دسته قرار گیرد. برندهای معروف چاقو در جهان از استانداردهای خاصی از نظر ابعاد و وزن استفاده می نمایند، در حالی که چاقوهای تقلبی ممکن است در ابتدا ظاهر خوبی داشته باشند، اما بیشتر به علت اینکه با مواد یا روکش های ارزان ساخته می شوند، با کمی دقت می توان به سبکی و کیفیت پایین آن پی برد.

در بیشتر نقاط جهان نام سازنده در انتهای تیغه و نزدیک دسته حک شده است. در زنجان سازندگان قدیمی و البته سازندگانی که چاقوهای خاص و کلکسیونی می سازند، نام خود را با مهر برجسته روی تیغه می گذارند و می توان آن را تورفتگی در تیغه دید، اما سازندگان تازه و امروزی روی تیغه حک و چاپ می نمایند. بنابراین، اگر نامی روی تیغه حک نشده باشد، اصل نخواهد بود.

حتی محل نامناسب لوگو یا میزان کوچک یا بزرگ بودن لوگو می تواند نشان دهنده تقلبی و غیر اصل بودن چاقو باشد. پس از تماشا نام سازنده بر روی تیغه حک شده، با یک جستجوی ساده در اینترنت می توانید از نام سازنده و نوع محصولات او مطمئن شوید.

نوع تیغه چاقو

معمولا تیغه چاقو های اصل زنجان نسبت به سایزر برند های موجود در بازار باریک تر و تیز تر می باشد. بیشتر تیغه های چاقوی زنجان از یک ورق فلزی بزرگ تر جدا شده اند، بنابراین لبه های ناهموار آن را آنالیز کنید زیرا چاقوهای تقلبی معمولاً به تمیزی چاقوهای واقعی بریده نمی شوند.

در رابطه با چاقو های زنجان باید بگوییم، در صورتی که چاقوی خریداری شده شما کاملا نو باشد و هیچ ناهمواری بر سطح آن وجود نداشته باشد، چاقو قطعا تقلبی می باشد. چرا که به علت دست ساز بودن چاقو های زنجان همیشه یک سری ناهمواری های ریزی را مشاهده خواهید نمود.

ما در فروشگاه آریا استورز همیشه سعی داشته ایم با ارائه کیفیت فوق العاده بالا و بعلاوه چاقو های زنجان اصل و اورجینال رضایت مشتریان خود را جلب نماییم. یکی از ویژگی های اصلی فروشگاه آریا استورز گارانتی محصولات آن می باشد.

قدیمی ترین چاقوی به دست آمده در زنجان مربوط به مرد نمکی چهرآباد متعلق به هیجده قرن پیش می باشد، دسته این چاقو از از جنس شاخ بز و طول آن 11 سانتیمتر و تیغه به طول 5/8 سانتیمتر و یک غلاف چرمی به لباس مرد نمکی وصل بوده است. این چاقو را می توان به عنوان اولین و قدیمی ترین سند موثق به دست آمده در مورد صنعت چاقوسازی زنجان نام برد.

برترین برند های چاقو زنجان

در این بخش برای شما عزیزان چند نمونه از برند های محبوب و پر فروش عرضه نماینده انواع چاقو های اصل زنجان را مورد آنالیز قرار داده ایم.

چاقو حیدری

چاقو حیدری یکی از قدیمی ترین برند های فراوری نماینده انواع چاقو های زنجان می باشد که از سال 1348 به فراوری و عرضه انواع چاقو های اصل زنجان نموده است. این برند برترین متریال و با کیفیت ترین دسته چاقو ها را به مشتریان خود ارائه می کند.

چاقو منفرد

برند منفرد معمولا سرویس های چاقو های آشپزخانه را با برترین کیفیت و ارزان ترین قیمت به مشتریان و مخاطبین خود ارائه می کند. از جمله دیگر برند های محبوب انواع چاقو های زنجان عبارت اند از:

  • چاقو بهرامی
  • چاقو استاد مهدی
  • چاقو قربانلو
  • چاقو الماس

شما میتوانید انواع چاقو های زنجان را به صورت اصل و اورجینال از فروشگاه اریا استورز خریداری نمایید.

منبع: فوت و فن

به "تشخیص چاقوی اصل زنجان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تشخیص چاقوی اصل زنجان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید