6 ترفند کاربردی برای حل مسائل زیبایی، ساده اما ناخوشایند!

به گزارش بانه مارکت، به محض بروز التهاب پس از تیغ زدن، به پوست خود آب سرد بزنید. با این کار، پس از مدتی منافذ پوست جمع می شوند و التهاب برطرف می شود. علاوه بر این، مو های زیرپوستی را که اغلب باعث حساس شدن پوست می شوند خارج کنید و تا التیام یافتن التهاب، مدتی از تیغ زدن خودداری کنید. می توانید از ژل آلوئه ورا هم بهره ببرید که در برطرف التهاب بسیار مؤثر است؛ و در آخر اینکه، مو های زائد را درست اصلاح کنید: تیغ را خیلی به پوست نچسبانید و در جهت رشد مو ها به پوست بکشید، از کرم اصلاح بهره ببرید و از تیز بودن تیغ اصلاح مطمئن شوید.

6 ترفند کاربردی برای حل مسائل زیبایی، ساده اما ناخوشایند!

زمان می گذرد و بسیاری چیز ها تغییر می نماید، اما به نظر می رسد مسائل زیبایی با ما باقی می مانند. هر قدر هم که تکنولوژی پیشرفت کند، بزرگی منافذ پوست و موی پشت لب کماکان ما را آزار خواهد داد؛ بنابراین وقتش رسیده فکری به حال آن ها کنیم.

به خاطر داشته باشید که هیدروژن پراکسید، لیموترش و دیگر مواد طبیعی می توانند پوست های حساس را اذیت نمایند؛ بنابراین پیش از امتحان کردن هر کدام از روش های خانگی زیر با پزشک مشورت کنید.

1- موی پشت لب

مو های پشت لب خود را با هیدروژن پراکسید بور کنید. هم کم هزینه است و هم جایگزین مناسبی برای کرم های بورنماینده موی صورت. هیدروژن پراکسید را یکی از بی خطرترین ضدعفونی نماینده های طبیعی می دانند. با این حال، این ترفند تنها برای کسانی مناسب است که مو های روشن و کم پشت دارند؛ بنابراین افرادی که مو های تیره رنگی دارند بهتر است از روش وکس استفاده نمایند.

2- تیرگی زیربغل

راه های زیادی برای از رفع تیرگی زیربغل وجود دارد. یک برش نازک سیب زمینی یا خیار را به زیربغل خود بمالید. می توانید مقداری لیموترش هم بمالید؛ اجازه دهید 10 دقیقه ای روی پوست بماند و سپس زیربغل خود را آب بکشید.

یک روش دیگر ترکیب 2 قاشق غذاخوری جوش شیرین با یک قاشق غذاخوری آب است. پس از مالیدن این ترکیب به زیر بغل، یک دقیقه ای پوست را با آن ماساژ دهید. اجازه دهید 30 دقیقه روی پوست بماند و سپس زیربغل خود را بشویید. این کار را چندین بار در هفته تکرار کنید.

3- منافذ بزرگ پوست

ماسک خاک رس در کوچک کردن منافذ بزرگ پوست بسیار مؤثر است. برای دستیابی به نتیجه بهتر، مقداری رز واتر یا شیر به آن اضافه کنید. می توانید از روش بخور دادن هم می توانید بهره ببرید. مقداری آب را بجوشانید، یک حوله روی سر خود قرار دهید و 3 دقیقه صورت خود را بخور دهید.

یک ترفند دیگر، درست کردن ترکیب غلیظی از شکر قهوه ای با مقداری آب لیموترش است. آن را به صورت خود بمالید، به آرامی ماساژ دهید و سپس آبکشی کنید. این کار را 2 تا 3 بار در هفته تکرار کنید.

4- التهاب پوستی پس از اصلاح با تیغ

به محض بروز التهاب پس از تیغ زدن، به پوست خود آب سرد بزنید. با این کار، پس از مدتی منافذ پوست جمع می شوند و التهاب رفع می گردد. علاوه بر این، مو های زیرپوستی را که اغلب باعث حساس شدن پوست می شوند خارج کنید و تا التیام یافتن التهاب، مدتی از تیغ زدن خودداری کنید. می توانید از ژل آلوئه ورا هم بهره ببرید که در رفع التهاب بسیار مؤثر است؛ و در آخر اینکه، مو های زائد را درست اصلاح کنید: تیغ را خیلی به پوست نچسبانید و در جهت رشد مو ها به پوست بکشید، از کرم اصلاح بهره ببرید و از تیز بودن تیغ اصلاح مطمئن شوید.

5- به پرواز درآمدن مو ها

مو های خیلی خشک اغلب در همه جهت به پرواز درمی آیند. با استفاده از نرم نماینده مو به آن ها رطوبت دهید و موخوره های خود را با زدن نوک مو ها از میان ببرید.

اگر عجله داشتید، می توانید از ژل ابرو برای مهار کردن فوری مو های به پرواز درآمده خود بهره ببرید. ژل ابرو را به آرامی و بدون اعمال فشار به مو ها بزنید. در غیراینصورت، مو ها چرب خواهند شد.

6- دانه دانه شدن پوست پا

لایه برداری مداوم و تیغ زدن پا ها در جهت رشد مو ها می تواند از بروز مشکل دانه دانه شدن پوست پا جلوگیری کند. تعویض زود به زود تیغ اصلاح را هم نباید فراموش کنید، چون تیغ کهنه باعث حساس و ملتهب شدن پوست می گردد.

منبع: روزیاتو

منبع: فرادید

به "6 ترفند کاربردی برای حل مسائل زیبایی، ساده اما ناخوشایند!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "6 ترفند کاربردی برای حل مسائل زیبایی، ساده اما ناخوشایند!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید