ژاپن آزمایش موشک بالستیک کره شمالی را به شدت محکوم کرد

به گزارش بانه مارکت، دبیر کابینه ژاپن امروز (سه شنبه) گفت که دولت ژاپن دومین آزمایش موشکی اجرا شده به وسیله کره شمالی در سال تازه را محکوم نموده و می گوید که این آزمایش صلح و امنیت در منطقه را تضعیف می نماید.

ژاپن آزمایش موشک بالستیک کره شمالی را به شدت محکوم کرد

به گزارش بانه مارکت، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، هیروکازو ماتسونو، دبیرکابینه ژاپن در یک نشست خبری اظهار کرد: اقدامات کره شمالی تهدیدی برای صلح و امنیت کشور ما و کل جامعه بین المللی است. ما به شدت چنین اقداماتی را محکوم می کنیم.

ماتسونو تایید کرد که ژاپن آزمایش موشک بالیستیک کره شمالی را در روز دوشنبه شناسایی نموده است؛ وی اضافه نمود که توکیو در حال حاضر درحال تجزیه و تحلیل اطلاعات است. هنوز، هیچ اطلاعاتی درخصوص خسارت به کشتی ها یا هواپیما گزارش نشده است.

خبرگزاری کیودو به نقل از منابع دولتی ژاپن گزارش داد که این موشک خارج از منطقه انحصاری تجاری ژاپن فرود آمده است.

با این حال، گارد ساحلی ژاپن از کشتی ها خواسته است تا در صورت شناسایی یک شی ناشناس، محتاط و هوشیار باشند.

در ارتباط با پرتاب موشک های بالستیک به وسیله کره شمالی، یک مرکز واکنش به بحران زیر نظر دفتر نخست وزیری ژاپن تشکیل شده است. فومیو کیشیدا، نخست وزیر ژاپن در یک جلسه توجیهی اظهار کرد که آژانس ها باید شرایط موجود را در حوزه امنیت حمل ونقل هوایی و دریایی آنالیز نمایند، مردم را به موقع آگاه نمایند و در صورت بروز تحولات پیش بینی نشده تمام اقدامات احتیاطی لازم را انجام دهند.

این حادثه اگر تایید گردد، دومین آزمایش موشکی کره شمالی پس از پرتاب موشک مافوق صوت در طول یک هفته خواهد بود که به گفته رسانه های کره شمالی، این موشک 700 کیلومتر پرواز و به طور دقیق به هدف اصابت کرد.

روز دوشنبه، آلبانی، فرانسه، ایرلند، ژاپن، انگلیس و آمریکا با صدور بیانیه ای مشترک، پرتاپ موشک اول در سال نو به وسیله کره شمالی را که در تاریخ 5 ژانویه انجام شد، محکوم کردند و گفتند که ادامه پیگیری پیونگ یانگ درخصوص تسلیحات کشتار جمعی، ثبات منطقه ای و بین المللی را به خطر می اندازد. این کشورها از کره شمالی خواستند تا برنامه های موشک بالستیک خود را کنار بگذارد و برای دستیابی به صلح در شبه جزیره کره در گفت وگو و مذاکرات معنادار شرکت کند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "ژاپن آزمایش موشک بالستیک کره شمالی را به شدت محکوم کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ژاپن آزمایش موشک بالستیک کره شمالی را به شدت محکوم کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید