کره جنوبی با موفقیت یک موشک بالستیک مستقر در یک زیردریایی را آزمایش کرد

به گزارش بانه مارکت، منابع امروز (سه شنبه) اعلام کردند، کره جنوبی با موفقیت یک موشک بالستیک ساخت داخل مستقر بر یک زیردریایی تازه را آزمایش کرد تا به هشتمین کشور دارای این سلاح در جهان تبدیل شود.

کره جنوبی با موفقیت یک موشک بالستیک مستقر در یک زیردریایی را آزمایش کرد

به گزارش بانه مارکت، به نقل از خبرگزاری یونهاپ، به گفته منابع نظامی، آژانس توسعه دفاعی هفته گذشته پس از پرتاب های موفقیت آمیز ماه گذشته از یک زیر دریایی، به پرتاب آزمایشی یک موشک بالستیک مختص زیردریایی از زیردریایی دوسان آهن چانگ-هو پرداختند.

این زیردریایی کلاس 3000 تن که در داخل کره جنوبی تولید و ساخته شده، مجهز به شش لوله پرتاب موشک عمودی است.

این منابع گفتند، این موشک بالستیک مستقر بر زیردریایی پس از طی یک دور آزمایشات اضافی، به صورت انبوه تولید خواهد شد.

این منابع افزودند، گمان می رود که این موشک بالستیک مستقر بر زیردریایی نوع دیگری از موشک بالستیک هیونمو-2 بی کره جنوبی با برد پرواز حدودا 500 کیلومتر است و با کلاهک های معمولی و متداول مجهز خواهد شد. براساس گزارشات نام این موشک هیونمو 4-4 تعیین شده است.

کره جنوبی پس از آمریکا، روسیه، انگلیس، فرانسه، هند، چین و کره شمالی، به هشتمین کشور در جهان که یک موشک بالستیک مستقر بر زیردریایی ساخته، تبدیل شد.

موشک های بالستیک مستقر بر زیردریایی بر خلاف موشک های مرسوم مستقر بر زمین سخت تر شناسایی می شوند چرا که آنها برای حملات ناگهانی و غیرمنتظره از زیردریایی ها شلیک می شوند و به همین علت است که بعضا به آنها تغییردهنده بازی گفته می شود. انتظار می رود که این موشک نو به نام یک وسیله بازدارنده کلیدی برای کره جنوبی که با تهدیدات مداوم کره شمالی روبرو است، عمل کند.

کره شمالی اخیرا چندین گونه نو از موشک های بالستیک مستقر بر زیردریایی را به نمایش گذاشته و در تلاش است تا یک زیردریایی نو در کلاس 3000 تن قادر به حمل موشک های بالستیک بسازد.

این در حالی است که وزارت دفاع کره جنوبی از تایید رسمی این تحول امتناع کرد.

وزارت دفاع کره جنوبی در بیانیه ای گفت: ارتش ما تجهیزات نظامی قدرتمند پیشرفته را به منظور تضمین صلح در شبه جزیر کره از طریق ایجاد توانایی های قوی نظامی تامین می کند و قصد دارد آنها را توسعه دهد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "کره جنوبی با موفقیت یک موشک بالستیک مستقر در یک زیردریایی را آزمایش کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کره جنوبی با موفقیت یک موشک بالستیک مستقر در یک زیردریایی را آزمایش کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید