چگونه کیفیت خوابتان را افزایش دهید؟

به گزارش بانه مارکت، کیفیت خواب به کمیت آن، الویت بیشتری دارد

حتما می دانید که کیفیت خواب، مستقیما بر عملکرد روز بعدتان تاثیر دارد. خیلی از افرادی که در کوشش برای ارتقای کسب و کارشان هستند، کمتر از 8 ساعت می خوابند و همچنان از کارآیی بالای برخوردارند. اما این توانایی را مدیون استفاده بهینه ار ساعات خوابشان هستند. در ادامه با خبرنگاران همراه باشید تا شما هم کیفیت خوابتان را بالا ببرید.

چگونه کیفیت خوابتان را افزایش دهید؟

فکرتان را برای خواب خوب آماده کنید

از این موضوع می توان به عنوان سلاحی مخفی یاد کرد، بطوریکه شما می توانید با یاری تصدیق فکر، کیفیت خوابتان را افزایش دهید. بعنوان مثال اگر می خواهید ساعت خاصی بیدار شوید، به خودتان القاء کنید که این اندازه از خواب برای آغاز روزتان کفایت می نماید. پس همانطور که گفته شد، استفاده از ناخودآگاه و آماده سازی فکر به شما یاری خواهد نمود تا با وجود خواب کم، خوابی بهینه و با کیفیت بالا داشته باشد.

به خواب نیمروزی دقت کنید

خواب نیمروزی انرژی شما تا تجدید نموده و شما، آماده استفاده بهینه از مابقی روزتان خواهید شد. اما باید به شیوه درست خواب نیمروزی توجه کرد بطوریکه کمتر از نیم ساعت و بیشتر از یک ساعت و نیم نگردد. دیگری اینکه برای داشتن خوابی عمیق تر و بهتر در ساعات 13 تا 15 به خواب بروید. جالب است بدانید اگر در ساعت 16 بخوابید، بدنتان در چرخه ای طولانی قرار گرفته و همین موضوع باعث می گردد زمانی که از خواب بیدار شوید، کسل و کم انرژِی باشید. پس یا آن را به شیوه درستش انجام دهید یا هرگز انجام ندهید.

به ورزش علاقه بیشتری نشان دهید

برترین راهی که به خوابتان یاری شایانی می نماید، انجام مقداری ورزش سنگین قبل از خواب است، که برترین زمان آن حدود ساعت 18 می باشد. اما نکته آن این است که در زمان خستگی بعد از یک ورزش سنگین، مغزتان با سرعت بیشتری به خواب عمیق می رود. هر چه زمان خواب عمیقتان بیشتر باشد، کیقیت خوابتان هم ارتقاء پیدا می نماید.

یکی از کارآفرینان پیروز به نام احمد سفوان می گوید: من چند ماهی است که ورزش را آغاز نموده ام. مهمترین تاثیر ورزش را در ترشح هورمون اندروفین می توان دانست که باعث جلوگیری از افسردگی می گردد، اما دیگر مزیتش ارتقای کیفیت خواب شب است، بطوریکه صبح ها با انرژی از خواب می شوم و حتی بعد از دانشگاه، می توانم چند ساعتی را با انرژی مشغول کار شوم.

قبل از خواب، دوش آب گرم بگیرید

احمد سفوان می گوید: من زمان زیادی است که بصورت روزمره این کار را انجام می دهم و الان دیگر نمی توانم بدون دوش گرفتن به خواب بروم. بصورت علمی هم ثابت شده است که انجام این کار، شما را سریع تر آماده خواب می نماید.

پس با تکمیل این چرخه یعنی رفتن به باشگاه و گرفتن دوش آب گرم، بهتر و عمیق تر از همواره به خواب بروید.

منبع: الی گشت

به "چگونه کیفیت خوابتان را افزایش دهید؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چگونه کیفیت خوابتان را افزایش دهید؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید