پل خلیج فارس بااستفاده ازفاینانس تکمیل می گردد، قشم در راستا توسعه

به گزارش بانه مارکت، به نقل از روابط عمومی منطقه آزاد قشم، اکبر ترکان در حاشیه بازدید از فعالیت ها و پروژه های عمرانی جزیره قشم، بیان داشت: سکوهایی که وظیفه ایجاد فوندانسیون را بر عهده دارند و کیسون های بتنی این پروژه (پایه های پل) تا سه ماه آینده به منظور بارگیری و نصب در دریا مهیا می شوند. پس از قرارگیری کیسون های بتنی در دریا، با مشارکت شریک خارجی عرشه فلزی پل و کابل های معلق این پروژه احداث می گردد که این مرحله از پل خلیج فارس از نظر تکنولوژی پیچیده تر خواهد بود.

پل خلیج فارس بااستفاده ازفاینانس تکمیل می گردد، قشم در راستا توسعه

ترکان در مورد چگونگی تامین اعتبار شبکه جامع خلیج فارس در قشم مطرح نمود: پروژه های عمرانی در کشور با مسائل روبرو است و احداث شبکه جامع ارتباطی پل خلیج فارس نیز از این قاعده مستثنی نیست. ساخت پل در جزیره قشم ادامه دارد و برای تامین مابقی احتیاج اقتصادی این پروژه دنبال منابع اقتصادی خارجی خواهیم رفت که احداث عرشه، نصب و راه اندازی این پروژه نیز حدود 200 میلیون دلار احتیاج دارد.

دبیر شورای عالی مناطق آزاد کشور گفت: به منظور تکمیل و بهره برداری از این پروژه باید سرمایه گذار خارجی پیدا کنیم ولی فوندانسیون پل، پایه ها و عرشه های بتنی ساخته شده است. قطعات 98، 65 و 74 هکتاری در شهر قشم برای ایجاد مجتمع های مسکونی و توسعه شهری با پیشرفت های 46، 25 و هشت درصدی در حال اجرا است.

به گفته مشاور رئیس جمهور، اختصاص 500 هکتار زمین برای حوزه گردشگری قشم با ایجاد پیست آفرود، کارتینگ و اسب سواری منظور شده که بخشی از آن راه اندازی شده است و موزه ملل، موزه جزایر خلیج فارس و موزه توسعه دریامحور نیز در طرح توسعه این بخش ایجاد خواهد شد. در این حوزه از جمله کارخانه فراوری مواد بهداشتی آرایشی کارهای خوبی اجرا شده و تا دو ماه آینده قسمتی از این پروژه به بهره برداری می رسد و بخش های دیگر آن در مرحله بعدی آماده خواهد شد.

ترکان گفت: سکو و جکت دریایی ساخته شده در منطقه آزاد قشم نیز آماده بارگیری است و لنج دوهزار تنی هم برای نخستین بار در دنیا در قشم طراحی و توسط کشتی سازان قشمی و به منظور صادرات به کشور سواقتصادی ساخته شده است،تمامی محصولات این کارخانه صددرصد صادراتی و باعث افتخار کشور محسوب می گردد. در این بازدید از فرایند احداث پالایشگاه های کوچک نیز دیدن شد یکی از پروژه ها از پیشرفت خوبی برخوردار و دو پروژه دیگر پیشرفتی متوسط دارند.

ترکان همچنین فرایند احداث و تکمیل آبرسانی به روستای طولا در قشم را مناسب ارزیابی کرد و اضافه نمود: بازدید از منطقه آب و برق نیز از برنامه های این سفر بود که با آبرسانی به هشت روستا و احداث مخزن جدید، مردم از نعمت آب آشامیدنی سالم بهره مند شدند و در مراحل بعدی تمامی محدوده 130 کیلومتری قشم زیر پوشش این آبرسانی خواهد رفت.

وی پارک زیست فن آوری خلیج فارس را نقطه عطفی در رشد و شکوفایی تکنولوژیکی جزیره دانست و افزود: در توزیع و تقسیم قطب های تکنولوژی، قشم به عنوان قطب فنآوری و زیست فن آوری مناطق آزاد دیده شده و این مرکز نمادی برای این بخش خواهد بود. برای توسعه این بخش قطعه 380 هکتاری رزرو شده و 40 هکتار در مرحله نخست به شرکت های دانش بنیان اختصاص خواهد یافت تا در صورت تکمیل، بخش های بعدی نیز به ترتیب به آن اختصاص داده گردد.

منبع: خبرگزاری مهر

به "پل خلیج فارس بااستفاده ازفاینانس تکمیل می گردد، قشم در راستا توسعه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پل خلیج فارس بااستفاده ازفاینانس تکمیل می گردد، قشم در راستا توسعه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید