جاهای دیدنی ماداگاسکار ، مکان هایی که فارغ از این جهان هستند

به گزارش بانه مارکت، در این مطلب از جاذبه های گردشگری ماداگاسکار و جاهای دیدنی ماداگاسکار برایتان گفته ایم. از جزیره ماداگاسکار که در جنوب شرقی آفریقا قرار گرفته است. به دلیل وجود طبیعتی دست نخورده و بکر، محیط زیست تمیز با تنوع زیستی بالا و مردم محلی مهربان و خون گرم همیشه محل جذابی برای علاقه مندان به طبیعت میباشد.سرزمینی بکر با اب و هوایی تمیز و به دور از سر و صدا و آزارهای تکنولوژی. در این مقاله کوشیده ایم تا ده مکان زیبا، پرطرفدار و هیجان انگیز ماداگاسکار را به شما معرفی کنیم و شما را با فعالیتهایی که میتوانید در این فضای فوق العاده انجام دهید بیشتر آشنا نماییم. با ما همراه باشید.

جاهای دیدنی ماداگاسکار ، مکان هایی که فارغ از این جهان هستند

راه درختان بِئوبابز (Baobabs)

به این منطقه خیابان درختی نیز گفته میشود که یکی از جاذبه های گردشگری ماداگاسکار و جاهای دیدنی ماداگاسکار است. این جاده در قسمتی از منطقه مِانابِی (Menabe) و درست در میان شهر مورانداوا (Morondava) و شهر بِلونی سِری بیهی نا (Beloni Tsiribihina)، وجود دارد که احتمالاً مشهور ترین جاده پادشاه جهان است. منظره جالب این منطقه گردشگران را از نقاط دوردست جهان به سمت آن میکشاند. این سرزمین جزء پر بازدیدترین بخش های جزیره ماداگاسکار است. درختان بائوباب که بیش از 800 سال عمر دارند در این منطقه تک افتاده نبودند، بلکه در جنگل استوایی انبوهی قرار گرفته بودند. با گذشت سال ها، جنگل با هدف کشاورزی از بین رفت و فقط این درختان مشهور باقی ماندند.

کایاک سواری در رودخانه سیری بیهی نا (Tsiribihina)

اگر علاقه مند به کایاک سواری هستید از شهر میاندریوازو (Miandrivazo) آغاز کنید که یکی از جاذبه های گردشگری ماداگاسکار و جاهای دیدنی ماداگاسکار است. راهنمایان تورها و راهنماهای مختلفی که در این منطقه هستند به بازدیدکنندگان این منطقه پیشنهاد سفری سه روزه میکنند.این منطقه فوق العاده زیبا منظره ها طبیعی بی نظیری دارد، ابشارها و دهکده های ماهیگیری فراوانی دارد. دو محل مشهور پارک سینگی (Tsingy park) و خیابان بَئو باب (Baobab) نیز در مسیر این تورها قرار گرفته اند.

جزیره نوزی بی

در کنار ساحل غربی جزیره ماداگاسکار یک جزیره کوچک قرار گرفته که مشهورترین محل استراحت در این منطقه شناخته میشود و یکی از جاذبه های گردشگری ماداگاسکار و جاهای دیدنی ماداگاسکار. ساحل زیبای این جزیره با شن های نرم و آبهای نیلی درخشان منظره ای درخشان دارد.این یک منطقه فوق العاده برای غواصی کردن و حمام آفتاب است. استقبال گردشگران از این ناحیه فوق العاده بوده و توسعه صنعت گردشگری در این منطقه اقامتی راحت و آرامش بخش را به شما نوید میدهد.

دهکده ایفاتِی (Ifaty)

در ساحل جنوب غربی جزیره ماداگاسکار، یک دهکده ماهیگیری مشهور وجود دارد که یکی از جاذبه های گردشگری ماداگاسکار و جاهای دیدنی ماداگاسکار است. یک صخره مرجانی بزرگ با عرض 96 کیلومتر در آبهای این منطقه قرار گرفته که منظره خارق العاده ای را ایجاد میکند. این صخره مرجانی علاوه بر اینکه از دهکده دربرابر ضربات امواج طوفانی اقیانوس حفاظت میکند، محل زندگی صدها نوع از حیوانات دریایی اقیانوسهای گرم نیز میباشد. اگر اهل غواصی و یک سفر حیرت انگیز در زیر آب هستید دهکده ایفایی را از قلم نیاندازید.

پارک ملی آنداسیبه (Andasibe)

پر طرفدارترین پارک ملی در جزیره ماداگاسکار با منظره بی نظیر و منظره ها طبیعی خارق الهاده پارک ملی آنداسیبه است.این پارک از نظر تنوع زیستی فوق العاده است.این جزیره دور افتاده به علت عدم نفوذ انسان و تکنولوژی از نظر طبیعی شرایط فوق العاده ای دارد و محیط مناسبی برای رشد انواع گونه های طبیعی گیاهی و جانوری میباشد. صدها نوع حشرات و پرندگان و انواع خزندگان و و دو زیستان در این محیط طبیعی یافت میشوند.محل زندگی یازده نوع از میمونهای لمور است.

پارک ملی سینگی دِ بِماراها (Tsingy de Bemaraha)

یک منطقه زیبا با طبیعتی عجیب و حیرت انگیز که به وسیله یونسکو به عنوان میراث طبیعی جهانی شناخته شده.پارک ملی سینگی د بماراها با سنگهای آهکی کارست به شیوه ای حیرت انگیز ساخته شده. این سنگهای آهکی به تیزی تیغ و بسیار برنده محسوب میشوند. این منطقه بازدیدگنندگان بسیاری را از سراسر جهان جذب خود میکند.میتوانید به وسیله مسیرهایی که معین شده در پارک به جستجو بپردازید البته افراد شجاعی هم هستند که جرات میکنند و از شیب تند این سنگها بالا می روند.

شهر آنتاناناریو (Antananarivo)

بزرگترین شهر و مرکز جزیره ماداگاسکار شهر آنتاناناریو نام داشته. بر طبق شایعات این شهر از مکانهای شلوغ و پرجنب و جوش در آفریقا ست. آنتاناناریو بسیار غنی است. این منطقه علاقه بر منظره ها طبیعی فوق العاده ای که دارد، ساختمان های تاریخی زیادی را نیز در خود جای داده است.

رفتن به تماشای وال ها

این یک منظره به یاد ماندنی است. مراسم با شکوه جفت گیری وال ها، نمایشی خارق العاده از این موجودات بزرگ دریایی که شاید در هیچ جای دیگری نتوانید آن را پیدا کنید. ابتدای ماه ژوئن تا اواخر سپتامبر زمانی است که والها به نزدیکی جزیره ایلت سنت ماری (Ile Sainte Marie) و جزیره نوزی بی(nosy be) سفر میکنند.پس باید در این زمان به بخش شرقی جزیره ماداگاسکار سفر کنید. شما میتوانید از تورهایی که در دو جزیره ایلت سنت ماری و نوزی بی در این زمان برپا میشود نیز برای بازدیدتان بهره ببرید و یکی از باشکوه ترین و زیباترین منظره ها طبیعی را ببینید. توصیه ما به شما در این سفر همراه داشتن دوربین است.

ایلت سانت ماری (Ile Sainte Marie)

یک مکان عالی برای گرفتن حمام آفتاب، غواصی و لم دادن روی شن های ساحلی زیبا. ایلت سانت ماری یک جزیره بکر در مجاورت ساحل شرقی جزیره ماداگاسکار است که برای گردشگران به یک بهشت کوچک تبدیل شده.در قرن هفدهم و هجدهم این جزیره و جزیره های اطرافش مخفیگاه گنجهای دزدهای دریایی بوده و خیلی از آنها در این سرزمین به کام مرگ کشیده شده اند.ولی امروزه این جزیره ها برترین مکان برای گردشگران جزیره ماداگاسکار به شمار می آیند.

پارک ملی ایسالو (Isalo)

پارک ملی ایسالو بخاطر زمین های متنوعش معروفیت دارد. این پارک در نزدیکی منطقه جنوبی جزیره ماداگاسکار قرار گرفته است. این پارک علفزارها، تنگدره های عمیق و ماسه سنگ های مختلف دارد که همه آنها در کنار درختان نخل قرار گرفته اند. مردم قبلیه بارا (Bara) محل زندگی خود را مکان مقدسی میدانند. در این سرزمین مقبره های سنگی علامت گذاری شده اند. آرایش سنگ های آهکی باستانی این پارک قدمتی دارند که به دوران ژوراسیک بازمیگردد. همین مسئله باعث شده که منظره ها این منطقه رویایی و خارق العاده باشد. یک منطقه بکر و زیبا. در این پارک دره ها، جنگل ها، نخلستان ها و جنگل های تاپیا (tapia) با منظرهی بی نظیر وجود دارد. برای کاوش این منطقه کوله پشتی تان را بردارید و کفش های پیاده روی تان را بپوشید. برای تماشای این پارک نیز باید راهنمای تور داشته باشید. هر تور ممکن است چندین ساعت یا حتی چندین روز طول بکشد.

منبع: همگردی

به "جاهای دیدنی ماداگاسکار ، مکان هایی که فارغ از این جهان هستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جاهای دیدنی ماداگاسکار ، مکان هایی که فارغ از این جهان هستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید