نخل تقی عسلویه؛ زیبایی حیرت انگیز در جنوب کشور

به گزارش بانه مارکت، ناگفته پیداست که در سرزمین چهار فصل ما دیدنی های بسیاری وجود داشته که از دید گردشگران می توانند در نوع خود بی مثال باشند. اغراق نیست اگر بگوییم که در هر شهر و استانی بدون استثنا می توان یک نمونه سوژه گردشگری را یافت. از شمال تا جنوب و از شرق تا غرب همیشه و در هر فصلی از سال جاذبه ای وجود دارد. به طور مثال، در عسلویه چندین دیدنی و جاذبه گردشگری بوده که اگر اطلاع رسانی درست اعمال گردد، می توانند هم رونقی در صنعت توریسم منطقه ایجاد نموده و هم نوعی تبلیغ درست و هدایت برای گردشگران داخلی و خارجی باشند. یکی از این دیدنی های جذاب، نخل تقی عسلویه بوده که سالانه گردشگران بسیاری را به تماشای زیبایی های خود فرا می خواند. با ما در این مقاله جذاب و خواندنی همراه شوید تا قدری از بزرگترین دهکده گردشگری جنوب کشور برایتان سخن بگوییم.

نخل تقی عسلویه؛ زیبایی حیرت انگیز در جنوب کشور

درباره عسلویه

نام عسلویه بی گمان نفت و گاز یا کارگران زحمتکش را در یادتان زنده می نماید. البته، حقیقت هم جز این نیست. اما، باید خدمتتان عرض کنیم که این شهر هم مانند بیشتر شهرهای دیگر، طبیعتی زیبا و جاذبه هایی برای گردشگران دارد که باید وقت گذاشت و در موردشان اطلاعات کسب کرد. عسلویه یکی از مناطق بی مثال بوشهر و شهری صنعتی هست. این منطقه با تمام ابهتی که از نظر صنعتی دارد، حس کنجکاوی بسیاری را برانگیخته تا بدانند که در این منطقه چه جاذبه هایی از دید گردشگری وجود دارند. چند نمونه از دیدنی های این نقطه از بوشهر عبارتند از روستای تاریخی بنود، چشمه کلات، ساحل نایبند، روستای ده نو و همچنین بزرگترین دهکده گردشگری جنوب کشور یا نخل تقی عسلویه که هر کدام می توانند به تنهایی خاطره ای خوش از سفر را برایتان ثبت نمایند.

منطقه ای زیبا در جنوب ایران

نخل تقی، نام منطقه ای در غرب عسلویه زیبا بوده و علت نامگذاریش هم نخلستان های زیادی هستند که در آن بچشم می آیند. همین طور، وجود قلعه ای تاریخی دلیلی بر اهمیت و قدمت این منطقه هست. در اسکله و حاشیه ساحلی نخل تقی، پارکی زیبا واقع شده که میزبان گردشگران و مسافران زیادی مخصوصا در ایام عید می شود. امکاناتی مانند زمین بازی، محل ورزش، رستوران، راستا پیاده روی، کافی شاپ و اسکله ای برای ماهیگیری عواملی بوده که در تعطیلات نوروز مسافران زیادی را در این پارک جمع نموده تا ساعات و حتی روزهایی را به دور از دغدغه های زندگی در آن بگذرانند. وجود این مکان تفریحی و گردشگری در ایام تعطیلات و گسیل شدن گردشگران بسوی آن، تا حدودی از نظر مالی یاری شایانی به مردم منطقه نموده است.

دلیل نامگذاری

این نامگذاری به سال 870 برمی شود. در آن موقع، قبیله ای از عربستان به کنگان مهاجرت کردند. یک نفر از این قبیله با نام محمد تقی مکان فعلی نخل تقی را برای کشت و کار و کشاورزی مناسب تشخیص داد. زمین های این ناحیه را خرما کاشته و محل زندگی خود را نیز به این منطقه و نزدیک نخلستان منتقل کرد. از قضا، همه خرماها به بار نشسته و این منطقه به نخلستانی آباد و زیبا بدل شد و چون این فرد باعث آبادانی این نخلستان بوده، این نقطه از کنگان به نخل تقی معروف گشت. در حال حاضر، نخل تقی بدلیل توسعه و رونق مالی به یکی از بی مثال های عسلویه زیبا بدل شده است.

بازاری با نام ته لنجی

طبق آمار، نفراتی که در نخل تقی عسلویه زندگی می نمایند، در حدود 12 هزار نفر بوده و جاذبه مهم این منطقه را همین بازار ته لنجی می دانند که باعث شده مسافران و گردشگران زیادی به این بندر کوچک سفر نمایند. این مرکز خرید که با نام بازار ته لنجی شناخته می شود، بازاری با کوچه و تونل هایی تو در تو بوده که گشت و گذار در آن خالی از لطف نیست. کنار خیابان جمهوری بازاری قدیمی وجود داشته که به بازار عرب ها هم معروف و شناخته شده است. تمام اجناسی که در این بازار وجود داشته، با لنج از کشورهای همسایه به این محل آورده می شوند. اجناسی مانند پارچه هایی از جنس های مختلف، لوازم خانگی، لوازم صوتی و تصویری، لوازم آرایشی و بهداشتی که بیشترشان از دبی و امارات از طریق لنج آورده می شوند، از این دسته اند. احتمالا کارهای دستی هم در این بازار یافت خواهند شد. اگر گذرتان به این شهر افتاد، به بازار ته لنجی هم بروید. همچنین، بازاری محلی هم در روزهای سه شنبه برپا می شود که محل استقرار آن، در انتهای بلوار پارک ساحلی هست.

در این منطقه از کشور چه امکانات رفاهی و تفریحی وجود دارند؟

-ورزش و تفریحات آبی شامل جت اسکی، قایق سواری و شاتل.

-اسکله ماهیگیری که تجربه شیرین ماهیگیری در آبهای خلیج فارس را برایتان مهیا می نماید.

-فانوس دریایی که همیشه مسافران را در ردیابی راستا درست هدایت نموده و گردشگران می توانند از این فانوس ها دیدن نمایند.

-امکانات تناسب اندام و ورزش های مختلف شامل زمین فوتبال، بدنسازی، پیست اسکی، راستا دوچرخه، پیاده روی و میز پینگ پنگ.

-جذاب ترین قسمت این امکانات، اولین لنجی بوده که وارد این بندر شده و در حال حاضر، به کافی شاپی جذاب تبدیل گشته که می توان در آن فنجانی چای یا قهوه نوشید. به گفته محلی ها، این لنج 150 ساله است.

منبع: همگردی

به "نخل تقی عسلویه؛ زیبایی حیرت انگیز در جنوب کشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نخل تقی عسلویه؛ زیبایی حیرت انگیز در جنوب کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید