هر گوشه ای از فرانسه شما را متحیر خواهد نمود

به گزارش بانه مارکت، فرانسه سراسر زیبایی و آرامش

مطمئنا دلیلی قانع کننده برای این موضوع وجود دارد که نام فرانسه در لیست بیشتر گردشگران قرار داشته و این کشور مقصد محبوبی برای گردشگری است. پاسخ این سوال بسیار ساده است، فرانسه زیباترین نقطه در جهان است. البته منطقه ها متعدد زیادی در گوشه و کنار جهان بر سر کسب این عنوان با فرانسه در حال رقابت هستند اما ظرافت ها و زیبایی های بی کران این کشور در غرب اروپا از ارتفاعات آلپ گرفته تا دره پر آب و سرسبز لوری (Loire) ؛ رودهای پر شمار و منطقه ها ساحلی این کشور، همه و همه سبب شده اند تا فرانسه برای سال های متمادی در صدر لیست برترین منطقه ها گردشگری جهان باقی بماند. در اینجا به معرفی 3 نقطه بسیار زیبا و دیدنی این کشور می پردازیم و قطعا شما نخواهید توانست در این مورد هیچ بحث و تردیدی داشته باشید.

هر گوشه ای از فرانسه شما را متحیر خواهد نمود

پروونس (Provence)

منطقه پروونس بخشی از ناحیه (Provence-Alpes-Cote dAzur) در فرانسه محسوب می گردد که به وسیله کوه های آلپ، منطقه ها ساحلی و آثار تاریخی و باستانی استان پروونس احاطه شده است. این منطقه تا سال 1400 میلادی به عنوان بخشی از کشور فرانسه محسوب نشده و حتی امروزه نیز دارای فرهنگی متفاوت و ساختار زبانی مجزایی است. بیشتر نواحی این بخش هنوز به صورت روستائی بوده و اگر چه منطقه ها (Aquitane) در آن نوسازی شده اند اما خاک حاصل خیز و آب و هوای مدیترانه ای آن سبب شده تا انواع محصولات از قبیل انگور، زیتون و… در آن کشت گردد. در ماه های تابستانی، سفر به این منطقه روستایی و دیدنی محصولات درو شده، منظره رنگارنگ و دشت های پوشیده از گل بنفشه و سنبل که موجب ترسیم منظرهی به رنگ بنفش می گردد، خاطره ای فراموش نشدنی و آفتابی برای شما رقم خواهد زد. در این محل تا چشم شما کار می نماید، آفتاب و گل و مزرعه خواهید دید. در بعضی از منطقه ها این ناحیه هنوز می توان خانه ها، کلیساها، ویلاها و قلعه هایی از قرون وسطی را دیدن کرد. حتی می توانید در فصول برداشت محصول با مراجعه به این روستا در کنار افراد بومی و محلی به کار جالب و نشاط انگیز برداشت محصول مشغول شوید.

ساحل و تل ماسه ای دون دو پیلا (Dune Pilat)

وقتی به تصاویر این محل نگاه می کنید ممکن است در نگاه اول احساس کنید این تصاویر مربوط به صحرای بزرگ آفریقا یا جایی در سواحل بیابانی عربستان است. دون دو پیلا به معنی تپه ماسه ای بزرگ، محلی طبیعی است که در آن ماسه های ساحلی به گونه ای جمع شده اند که باور موقعیت جغرافیائی آن در جنوب فرانسه، کمی سخت است. این تپه را می توان بلندترین تپه ماسه ای در تمامی اروپا دانست که در فاصله 60 کیلومتری شهر بوردو قرار گرفته است. جریان آب دریا در اقیانوس اطلس و باد سبب شده تا در این محل 60 میلیون متر مکعب ماسه جمع شده و تپه ای به ارتفاع 110 متر از سطح دریا تشکیل گردد که هیچ تناسبی با منطقه ها سرسبز اطراف خود ندارد. سالانه بیش از 1 میلیون نفر از این محل بازدید نموده و به بالای تپه صعود می نمایند تا منظرهی زیبا از خلیج (Aracachon) و منطقه (La Teste-de-Buch) در وسط زمین های جنگلی دیدن نمایند. این جنگل نیز به نوبه خود بزرگ ترین جنگل کاج ساحلی در اروپا محسوب می گردد. فقط باید حواستان باشد و برای ورود به این جنگل زیبا با خود هدایت را همراه نموده تا در آن گم نشوید.

پارک ملی کالانک (Calanques National Park)

پارک ملی کالانک، کم پهنا و باریک با دیواره هایی طبیعی و شیب دار از جنس سنگ آهک و به طور کلی مشابه منطقه ها خاص جغرافیایی اطراف سواحل مدیترانه است. این جنگل برترین نمونه برای نواری باریک و طولانی به طول 20 کیلومتر است که بین مارسی و کاسیس در کشور فرانسه واقع شده است. در سال 2012 این محل از سوی فرانسه به عنوان یک پارک ملی حفاظت شده معرفی گردید و کوشش می گردد تا از طبیعت خاص و توده های سنگی این منطقه محافظت به عمل آید. سنگ های آهکی سفید رنگ این منطقه سست بوده و به راحتی از جای خود کنده شده و به آب های دریا سقوط می نمایند. با پیاده روی و کوهنوردی در این منطقه می توان به بالاترین بخش آن رسیده و منظرهی زیبا از منطقه ها اطراف و دریای آرام داشت. اگر علاقه ای به کوهنوردی ندارید، می توانید در تورهای گشت دریایی این منطقه شرکت نموده و با قایق های مسافری در جهت باریک بین صخره ها حرکت نموده و آسمان آبی، کوهستان زیبا و دریای نیلی رنگ زیر پایتان لذت ببرید. این منطقه را می توان یکی از الهام بخش ترین منطقه ها ساحلی فرانسه و دریای مدیترانه دانست.

منبع: الی گشت

به "هر گوشه ای از فرانسه شما را متحیر خواهد نمود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هر گوشه ای از فرانسه شما را متحیر خواهد نمود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید