راهنمای سفر به آنتالیا در سال 2022

به گزارش بانه مارکت، راهنمای مسافرتی به آنتالیا | Travel Guide To Antalya

شهر زیبای آنتالیا یکی از محبوب ترین شهرهای ترکیه به شمار می رود که در جنوب غربی این کشور واقع شده است. آنتالیا یک شهر ساحلی رو به رشد است که در آن امکانات تفریحی و رفاهی بسیاری برای گردشگران در نظر گرفته شده و همه ساله بازدید نمایندگان بسیاری از سراسر جهان به این شهر مجذوب نماینده سفر می نمایند. اگر شما هم برنامه سفر به آنتالیا را در برنامه خود دارید، پیشنهاد می کنیم قبل اقدام به سفر با راهنمای سفر به آنتالیا آشنا باشید.

راهنمای سفر به آنتالیا در سال 2022

داشتن یک راهنمای سفر به آنتالیا می تواند قدم به قدم شما را در طول سفر هدایت کند و یک تصویر کلی از برنامه چند روزی که در سفر هستید را به شما بدهد. در هدایت که در ادامه برای شما می آوریم تمامی موارد مورد احتیاج برای آشنایی بیشتر با شهر آنتالیا، تماشای ها و جاذبه های سرگرمیی و راه های مختلف دسترسی در این شهر را آورده ایم. بنابراین، اگر می خواهید از سفر خود به شهر ساحلی و زیبای آنتالیا به طور کامل لذت ببرید در ادامه همراه بانه مارکت باشید.

راهنمای سفر به آنتالیا؛ صفر تا صد سفر به آنتالیا

برای آن که بیشتر با شهر آنتالیا آشنا شوید باید بدانید که یکی از محبوب ترین و شناخته شده ترین ساحل های کشور ترکیه در این شهر قرار گرفته است و بسیاری از افراد آنتالیا را به عنوان ساحل فیروزه ای نیز می شناسند. از طرفی همان طور که می دانید کشور ترکیه یک کشور اروپایی و آسیایی هست و بعضی از شهرهای آن در قسمت آسیایی و بعضی دیگر در قسمت اروپایی این کشور قرار گرفته اند؛ شهر آنتالیا از نظر موقعیت جغرافیایی در قیمت آسیایی ترکیه قرار گرفته و وسعت حدودی آن 1417 کیلومتر با جمعیتی بالغ بر 1 میلیون و 200 هزار نفر می باشد.

اگرچه آنتالیا از جمعیت کمتری نسبت به استانبول برخوردار است اما گردشگران بسیاری همه ساله به آن سفر می کنند و ممکن است در بعضی ماه های سال با شلوغی و ازدحام جمعیت در این شهر روبرو شوید. آنتالیا یک شهر غنی و مملو از مراکز تماشای و تاریخی است و فستیوال های فرهنگی بسیاری در آن برگزار می شوند. بعلاوه وجود هتل های 5 ستاره و اقامتگاه های لوکس در این شهر باعث شده تا گردشگران از امکانات رفاهی بسیاری در سفر خود برخوردار شوند. با سفر به این شهر ساحلی و خوش آب و هوا شک نداشته باشید که خاطرات به یاد ماندنی را ثبت خواهید کرد.

اطلاعات کلی درباره شهر آنتالیا

زبان رسمی: ترکی استانبولی

واحد پول: لیر ترکیه

نوع برق شهری: 230 ولت/ 50 هرتز

کد کشور: 90+

شماره های اضطراری: 112

اختلاف ساعت ترکیه به آنتالیا: یک ساعت و نیم از تهران عقب تر است.

فرودگاه های بین المللی : فرودگاه آنتالیا

هر آنچه که در راهنمای سفر به آنتالیا باید بدانید!

حال که با شهر آنتالیا تا حدودی آشنا شدید، می رسیم به اطلاعات مهم و کاربردی در خصوص راهنمای سفر به آنتالیا. در نظر داشته باشید که سفر به آنتالیا احتیاجی به ویزا ندارد و شما برای زندگی و خرید در آنجا باید هزینه های خود را به واحد پول ترکیه که لیر TRY است، پرداخت نمایید. زمان محلی این شهر 3+ GMT می باشد و ساکنین آن به زبان ترکی صحبت می کنند، با این حال اگر به زبان انگلیسی مسلط هستید می توانید در بعضی رستوران ها و کافه ها ارتباط برقرار کنید.

آنتالیا در مقایسه با شهری مانند استانبول از امنیت بسیار بیشتری برخوردار است و برترین زمانی که برای سفر به شهر آنتالیا در نظر گرفته می گردد، فصل تابستان است؛ چرا که در این فصل می توانید از سرگرمیات و سرگرمی های بسیاری اعم از سرگرمیات آبی هیجان انگیز در کنار استفاده از امکانات موجود در ساحل بهره مند شوید. بازارگردی یکی دیگر از سرگرمی های گردشگران به شمار می رود، چرا که می توانند در بازارهای رنگارنگ این شهر سوغاتی های سنتی و بومی ترکیه ای را خریداری کنند.

محبوب ترین سوغاتی هایی که اغلب گردشگران تهیه می کنند قهوه ترم، باقلواهای ترمی، پوشاک و لباس با کیفیت ترک، فرش و گلیم دستباف و قالی می باشد که بر اساس بودجه خود می توانید از بازار تهیه نمایید.

در صورتی که در سفر خود از وسایل برقی و شارژی متعددی استفاده می کنید بهتر است بدانید نوع برق شهری آنتالیا 230 ولت / 50 هرتز می باشد. برترین محله ها برای اقامت در آنتالیا، داخل شهر و نزدیک به بافت تاریخی شهر می باشد و محله لارا، اطراف ساحل کنیالتی و شهر کِمِر در 43 کیلومتری آنتالیا نیز از برترین منطقه ها برای اقامت به شمار می رود. یکی از مهم ترین موارد در سفر به آنتالیا شماره های ضروری و کاربردی در این شهر می باشند. در صورتی که در شهر آنتالیا با مسئله ای روبرو شدید، بهتر است شماره های زیر را در دسترس داشته باشید.

  • کد تلفن ترکیه: 90+
  • کد تلفن آنتالیا: 242
  • پلیس: 155
  • آتش نشانی: 110
  • آمبولانس: 112

راه های دسترسی به شهر آنتالیا چیست؟

از مهم ترین مواردی که در راهنمای سفر به آنتالیا به آن می پردازیم، راه های دسترسی به شهر آنتالیا می باشد. قبل از هر چیز باید بدانید که برترین و راحت ترین راه برای دسترسی به شهر آنتالیا استفاده از تورهای آنتالیا و سفر هوایی به این شهر است. شما می توانید تور مورد نظر خود را در تاریخ های مختلف در سایت بانه مارکت پیدا کنید و به راحتی با یک پرواز به شهر آنتالیا دسترسی پیدا کنید. بعلاوه می توانید سفر هیجان انگیز خود را از راه های مالی تر انجام دهید و با صرف هزینه های کمتر به شهر ساحلی آنتالیا برسید. شما می توانید با استفاده از اتوبوس و یا قطار از تهران به آنکارا رفته و پس از آن به راحتی با هر وسیله ای اعم از اتوبوس یا هواپیما به آنتالیا دسترسی پیدا کنید.

فاصله فرودگاه آنتالیا با مرکز شهر حدود 14 کیلومتر است، بنابراین برای طی کردن این راستا نیز باید فکری کنید! استفاده از سرویس های فرودگاه یکی از برترین راه ها برای طی کردن راستا فرودگاه تا هتل می باشد، این سرویس ها همه روزه از ساعت 6 صبح تا حدود 22:00 فعالیت می کنند. بعلاوه، اگر در زمان های دیگری به جز ساعت های گفته شده به فرودگاه آنتالیا رسیدید، می توانید از اتوبوس ها بهره ببرید که معمولاً کرایه آن ها کمتر می باشد.

اتوبوس هایی که می توانید با استفاده از آن ها به مرکز شهر برسید در راستاهای 600 و 800 قرار دارند، راستا 600 شما را به پایانه اتوبوس رانی می برد و راستا 800 شما را به محله لارا می رساند. در نظر داشته باشید که راستا 600 هر نیم ساعت یک بار و راستا 800 هر دو ساعت یک بار مسافران را جا به جا می نماید و کرایه این اتوبوس ها نیز نسبت به سایر روش ها کمتر می باشد. هر چند می توانید از تاکسی های موجود در فرودگاه آنتالیا نیز بهره ببرید که با توجه به راستا شما هزینه بیشتری را دریافت می کنند.

آب و هوای شهر آنتالیا

آب و هوای شهر آنتالیا با توجه به شرایط جغرافیایی که دارا هست همیشه مدیترانه ای بوده و در تابستان ها این شهر آفتابی و زمستان ها معتدل و بارانیمی گردد. برای شنا در سواحل آن از ماه فروردین تا آبان ماه را پیشنهاد می کنیم. از نظر هواشناسی تا اکنون برف و یخبندان در این شهر بندرت دیده شده است.

در آنتالیا از کجا تماشا کنیم؟

اگرچه شهر آنتالیا دارای هتل های لوکس و اقامتگاه های بسیار با کیفیت است، اما در سفر خود به این شهر بهتر است خودتان را به اقامت در هتل و اقامتگاه های این شهر محدود نکنید و بیشتر زمان خود را در محیط شهر و مراکز سرگرمیی و تماشای ها بگذرانید. منطقه ها تماشای و تاریخی شهر آنتالیا بسیار زیاد است و با بازدید از آن ها می توانید سفر خود را هیجان انگیزتر نمایید.

مهم ترین نکته ای که در سفر به آنتالیا باید بدانید این است که آنتالیا دارای یک بافت تاریخی و طبیعی است. با ورود به شهر متوجه معماری قدیمی خانه ها و دروازه تاریخی هادریان می شوید و می توانید از اسکله شهر نیز بازدید نمایید. پیشنهاد می کنیم در راهنمای سفر به آنتالیای خود بازدید از آبشار دودن را نیز قرار دهید، چرا که این آبشار یکی از برترین تماشای های طبیعی آنتالیا و حتی ترکیه به شمار می رود. این آبشار در دل یک جنگل سبز قرار گرفته است و در ترکیب با گیاهان زیبا منظره ای منحصر به فرد را به نمایش می گذارد.

مراکز تماشای آنتالیا تنها به مراکز تاریخی و طبیعی محدود نمی گردد و شما این فرصت را دارید تا از بزرگ ترین پارک آبی اروپا نیز در سفر خود بازدید نمایید. مجموعه سرگرمیی لند آو لجندز می تواند یکی از مهیج ترین سرگرمیات در سفر به آنتالیا به شمار برود. سرگرمی و بازدید در این مجموعه یک روز کامل زمان خواهد برد و با استفاده از سرسره های هیجان انگیز و وسایل بازی و سرگرمیی آن می توانید نهایت هیجان و لذت را تجربه نمایید.

مورد دیگر، تور رفتینگ آنتالیا می باشد. برای آن که بتوانید در سریع ترین زمان از برترین منطقه ها اطراف آنتالیا تماشا کنید، پیشنهاد می کنیم در یک تور رفتینگ ثبت نام کنید و با آن ها به گردش و استراحت بپردازید.

در نهایت تور آفرود یکی از برترین سرگرمیات برای تخلیه هیجانات و بازدید از منطقه ها مختلف آنتالیا به شمار می آید. با این تور می توانید به همراه یک لیدر و آفرود سوار در منطقه ها مختلف شهر و کوه ها و جنگل های آن به گردش و سرگرمی بروید.

هتل های پیشنهادی در شهر آنتالیا

  • هتل کنکورد | Concorde De Luxe Resort

هتل 5 ستاره ای که در راهنمای سفر به آنتالیا می خواهیم به آن اشاره کنیم، هتل کنکور است. این هتل در یکی از برترین مکان های آنتالیا واقع شده است. ساحل لار در فاصله چند قدیمی این هتل است و به علت رعایت بهداشت این هتل برنده جایزه Blue Flag شده است. این هتل دارای اتاق های استاندارد و بعلاوه سوئیت های بسیار شیک است،یک بوفه باز دارد که در آن انواع و اقسام گزینه های غذاها و خوراکی ها ارائه می شوند. هتل کنکورد طعم زیبا و بی همتای فرهنگ های گوناگون رو در 6 رستوران آلاکارت خود که هر یک دارای ویژگی های خاص هستند، به میهمان تقدیم می نماید. در فصول زمستان و تابستان خدمات این هتل متفاوت خواهد بود.

شماره تلفن: 00902428147200

وب سایت:www.concordehotel.com.tr

آدرس: Lara Turizm Yolu، 07119 Kemerağzı/Aksu/Antalya، Turkey

  • هتل باروت لارا | Barut Lara

هتل باروت در مکانی از شهر آنتالیا واقع شده که منظره بسیار زیبایی به امواج نیلگون دریا و طبیعت سبز محیط اطراف دارا هست. باروت مکان مناسبی برای سرگرمی، طبیعت گردی، تمدد اعصاب و گذران اوقات با اعضای خانواده است. اتاق های بزرگ این هتل، دارای بالکن های بزرگ با میز و جایگاه بوده و در هر اتاق تلویزیون تخت و سیستم چای نسکافه هستند. در رستوران های این هتل می توانید انواع غذاهای بین المللی را تست کنید و در هوای آزاد آن غذایتان را میل کنید. از دیگر امکانات هتل: اسپا، حمام ترکی، سونا، سالن آرایش و زیبایی، سینما، مرکز خرید، تیم انیمیشن، اجرای موسیقی زنده را می توان نام برد.

شماره تلفن: 00902423522200

آدرس: Güzeloba، Lara Barut Hotel اقامتگاه Spa Suits، 07230 Muratpaşa/Antalya، Turkey

حمل و نقل عمومی آنتالیا

آنتالیا یکی از شهرهای پیشرفته ترکیه است که دارای سیستم حمل و نقل مجهز و کارآمدی می باشد. با سفر به این شهر شما می توانید از انواع مختلف وسایل حمل و نقل عمومی مانند اتوبوس، مینی بوس، تراموا و تاکسی برای دسترسی به منطقه ها مختلف بهره ببرید. برای پرداخت هزینه های این وسایل باید آنتالیا کارت و بلیط الکترونیک در اختیار داشته باشید که از قیمت زیادی برخوردار نمی باشد.

اتوبوس اصلی ترین وسیله برای حمل و نقل در شهر آنتالیا به شمار می آید که می توانید در همه نقاط شهر به آن دسترسی داشته باشید. تراموا نیز تنها در بعضی قسمت های شهر موجود است و از مینی بوس ها می توانید برای بازدید از شهر قدیمی پراگ بهره ببرید. تاکسی عمومی و تاکسی آنلاین هم از دیگر وسایل نقلیه هستند که قیمت ها نسبتاً بیشتر است.

در ترکیه از چه سیم کارت هایی استفاده کنیم؟

در این راهنمای سفر به آنتالیا خوب است کمی در خصوص سیم کارت های کشور ترکیه و شهر آنتالیا بدانید. کشور ترکیه مانند کشور ایران دارای اپراتورهای تلفن همراه متعددی است که معروف ترین آن ها شامل ترکسل (turkcell)، وودافون (vodafone) و اوا (avea) می شوند. ترکسل در بین ترکیه ها از محبوبیت بسیاری برخوردار است و شما می توانید سیم کارت مورد نظر خود را در فرودگاه تهیه کنید و یا در شعب و کنندگی اپراتورها که سراسر شهر موجود هستند با هزینه کمتر سیم کارت خود را دریافت نمایید.

فرهنگ غذایی آنتالیا

یکی از مهم ترین بخش های راهنمای سفر به آنتالیا کسب اطلاع در خصوص رستوران ها و غذاخوری های موجود در این شهر می باشد. با ورود به هر یک از رستوران ها و غذاخوری های آنتالیا با یک منو پر از وعده های غذایی و پیش غذاهای هیجان انگیز ترکی روبرو می شوید. ترکیه یکی از کشورهایی است که از غذاهای محبوب در سراسر دنیا برخوردار است و می توانید برترین کباب های ترکی را در شهر آنتالیا صرف کنید.

جشنواره ها و فستیوال های آنتالیا

شهر آنتالیا سالانه میزبان جشنواره ها و رویدادهای ورزشی، هنری، فرهنگی و تاریخی بسیاری است که در هر موقع از سال می توانید از آن ها لذت ببرید. با این حال، برترین زمان برای تجربه فستیوال ها تابستان می باشد و می توانید در جشنواره هایی مانند جشنواره بین المللی موسیقی، فستیوال باله و اپرای آسپندوس شرکت کنید و از تماشای آن لذت ببرید.

رستوران های پیشنهادی در شهر آنتالیا

  • رستوران آلپ پاشا | Alp Pasa Restaurant

یکی از برترین رستوران های آنتالیا در سفر به این شهر حتما پیشنهاد می گردد که در آن غذا میل کنید، رستوران آلپ پاشا است. این رستوران هر روز به مهمانان خود انواع غذا را ارائه می دهد و در طول تابستان مهمانان این هتل می توانند بر روی تراس استخر رستوران غذایشان را میل کنند. در این رستوران می توانید انواع غذاهای ترکی، بین المللی، اروپایی و فرانسوی هم سفارش دهید.

آدرس: Kılınçarslan، Müze Sk. No:32، 07100 Muratpaşa/Antalya، Turkey

  • رستوران حسن آقا | Hasanaga Restaurant

اگر اهل خوردن غذاهای سنتی هستید رستوران حسن آقا گزینه بسیار مناسبی است. این رستوران دارای انواع غذاهای سنتی ترکیه ای نظیر کوفته، مخلوط کبابی و غذاهای گیاهی می باشد. غذاهای این رستوران درون یک باغ سرسبز سرو می گردد.

آدرس: Barbaros، Mescit Sk. No:17، 07100 Muratpaşa/Antalya، Turkey

  • رستوران توپجو کباب | Topcu Kebap

برترین کباب های در ترکیه می توانید در رستوران ترپجو در آنتالیا میل کنید. در این رستوران برترین کباب ها سرو می گردد. سوپ هایی هم که در این رستوران سرو می شوند بسیار عالی هستند پیشنهاد می کنیم که سوپ هم سفارش دهید.

آدرس: Elmalı، Şarampol Cd. No:59، 07040 Muratpaşa/Antalya، Turkey

  • معروف ترین تماشای های شهر آنتالیا چیست؟

مشهورترین مراکز تماشای آنتالیا عبارت اند از:

  1. دروازه هادریان
  2. ساحل لارا
  3. آبشارهای دودن
  4. کالیچی.
  5. آسپندوس.
  6. موزه آنتالیا
  7. میدان جمهوری
  • برترین قسمت آنتالیا برای اقامت کجاست؟

Kaleici برترین قسمت آنتالیا برای اقامت، به خصوص زمانی که برای اولین بار به این شهر سفر می کنید، است. Kaleici یک شهر قدیمی در مرکز آنتالیا است و بنابراین تاریخ و منظره ها زیبای زیادی برای تماشا خواهید داشت.

  • برترین زمان برای سفر به آنتالیا چه زمانی است؟

آنتالیا دارای آب و هوای مدیترانه ای با تابستان های گرم و خشک و زمستان های معتدل است. اگر اهل آفتاب هستید برترین زمان برای بازدید از آنتالیا فصل بهار و تابستان است.

نتیجه گیری

سفر به آنتالیا می تواند یکی از به یاد ماندنی ترین سفرهای زندگی هر فردی باشد. در این مطلب با یک راهنمای کلی از سفر به آنتالیا آشنا شدیم که با استفاده از آن می توانید سفر خود را بهتر مدیریت نمایید. بعلاوه، اگر علاقه مند به آشنایی با جاذبه های تماشای و گردشگری آنتالیا و سایر شهرهای ترکیه هستید، با آژانس بانه مارکت همراه باشید.

منبع: الی گشت

به "راهنمای سفر به آنتالیا در سال 2022" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای سفر به آنتالیا در سال 2022"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید