ناسا به دو دانشگاه آمریکایی 72 میلیون دلار هدیه می دهد

به گزارش بانه مارکت، دو دانشگاه ایالتی آمریکایی برای پیشبرد اهداف تحقیقاتی، از ناسا بودجه چندین میلیون دلاری دریافت کردند.

ناسا به دو دانشگاه آمریکایی 72 میلیون دلار هدیه می دهد

به گزارش گروه دانشگاه بانه مارکت، دانشگاه ایالتی مورگان و دانشگاه مریلند آمریکا از سوی ناسا 72 میلیون دلار بودجه دریافت کردند تا منبع تامین اقتصادی مرکز تازه تحقیقات و فناوری علوم زمین گودارد (Goddard) و جستار 2 (GESTAR II) را فراهم نمایند.

قرار است دانشگاه مورگان کنسرسیومی از سایر موسسات و سازمان های آموزش عالی ایجاد کند تا از محققانی که برای پیشرفت در علم زمین و فضا کوشش می نمایند، حمایت کند. گفته شده تعداد این محققان به 120 نفر می رسد.

همکاری دانشگاه مورگان و مریلند به عنوان الگوی همکاری میان دو دانشگاه با مقدار تحقیقات بسیار بالاست که در فضای رقابتی با هم کار می نمایند و می توانند به اهداف مشترک دست یابند و سرمایه های فکری و تخصصی را برای پیشرفت علم و فناوری تجمیع نمایند. فرصت های تحقیقاتی این موسسات در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد به وسیله دانشمندان ناسا هدایت می گردد.

بعلاوه این مشارکت اولین همکاری بین دو دانشگاه در منطقه بالتیمور را نشان می دهد. رؤسای دو دانشگاه نیز نسبت به این همکاری ابراز خوشحالی کردند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "ناسا به دو دانشگاه آمریکایی 72 میلیون دلار هدیه می دهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ناسا به دو دانشگاه آمریکایی 72 میلیون دلار هدیه می دهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید