توسعه همکاری های دو جانبه آموزشی و پزشکی ایران و نیکاراگوئه

به گزارش بانه مارکت، سفیر نیکاراگوئه در ملاقات با مسئولان دانشگاه علوم پزشکی ایران بر توسعه همکاری های دو جانبه آموزشی و پزشکی تاکید نمود.

توسعه همکاری های دو جانبه آموزشی و پزشکی ایران و نیکاراگوئه

به گزارش گروه دانشگاه بانه مارکت، ایساک لنین برآوو؛ سفیر نیکاراگوئه در ملاقات با دکتر عبدالرضا پازوکی رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران با اشاره به نگاه ویژه رهبر معظم جمهوری اسلامی ایران برای تقویت حضور ایران در منطقه آمریکای لاتین، گفت: ما در پی توسعه همکاری های دو جانبه آموزشی، پزشکی و تحصیل دانشجویان کشورمان در ایران هستیم.

وی ضمن ابراز خرسندی از ایجاد ارتباط مستقیم بین سفارت نیکاراگوئه و دانشگاه علوم پزشکی ایران، یادآور شد: در سال های گذشته روابط دو کشور نه تنها فقط به روابط سیاسی محدود نشده بلکه با توافقاتی که بین روسای جمهور دو کشور انجام گرفت، همکاری ها در حوزه های مختلف توسعه پیدا نموده است.

سفیر نیکاراگوئه با بیان اینکه این ملاقات، فرصت بسیار مناسبی برای اولین همکاری مشترک پزشکی و دانشگاهی بین دو کشور است. اضافه کرد: هم اکنون بعد از تحریم ها و فشار های ایالات متحده، ایران توانسته در زمینه پزشکی، فراوری تجهیزات، کسب علم و تربیت متخصصان به پیشرفت بسیار قابل توجهی رسیده و باعث خرسندی است که دانشجویان کشور ما علم پزشکی را از ایرانیان بیاموزند.

وی گفت: در کشور نیگاراگوئه دو دانشگاه علوم پزشکی بزرگ دولتی وجود دارد و این باعث افتخار ما است که بتوانیم از ظرفیت اساتید ایرانی و تجربیات آن ها در زمینه آموزش پزشکی و حتی انجام بعضی جراحی ها بهره مند شویم.

ایساک لنین برآوو در بخشی دیگر از صحبت های خود به همکاری های مشترک با گروه دارویی برکت اشاره نمود و اضافه کرد: می توان از روابط تضمین شده نیکاراگوئه و شرکت دارویی برکت به عنوان یک فرصت مناسب برای تعامل بیشتر با دانشگاه علوم پزشکی ایران استفاده کرد.

در این ملاقات دکتر عبدالرضا پازوکی ضمن معرفی دانشگاه علوم پزشکی ایران به عنوان یک دانشگاه سرآمد در کشور و منطقه گفت: با توجه به دریافت تائیدیه های معتبر از فدراسیون های پزشکی جهانی و وجود زیرساخت های مناسب برای فراوری تجهیزات پزشکی؛ دانشگاه علوم پزشکی ایران این آمادگی را دارد در این شرایط تحریم ها و تحمیل هزینه های سنگین درمان و سلامت، با کشور نیکاراگوئه در راستای سرمایه گذاری و فراوری تجهیزات پزشکی و دارو های پیشرفته و بعلاوه ایجاد بازار مناسب و با استفاده از نیرو های کارآزموده ایرانی همکاری مشترک داشته باشد.

وی اضافه کرد: دانشگاه علوم پزشکی ایران با توجه به دارا بودن بسته های آموزشی در سطوح مختلف رشته های پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی، بهداشت، مامایی و پرستاری و توانبخشی می تواند این دوره ها را با حضور اساتید ایرانی و به صورت مجازی برای دانشجویان نیکاراگوئه برگزار کند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "توسعه همکاری های دو جانبه آموزشی و پزشکی ایران و نیکاراگوئه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توسعه همکاری های دو جانبه آموزشی و پزشکی ایران و نیکاراگوئه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید