قحطی 41 میلیون نفر را در دنیا تهدید می نماید

به گزارش بانه مارکت، برنامه جهانی غذا وابسته به سازمان ملل هشدار داد، از ابتدای امسال میلادی تا به امروز، شمار افرادی که در آستانه قحطی هستند، از 34 میلیون نفر به 41 میلیون نفر افزایش یافته است.

قحطی 41 میلیون نفر را در دنیا تهدید می نماید

به نقل از تارنمای رسمی سازمان ملل، سخنگوی برنامه دنیای غذا وابسته به سازمان ملل اعلام نمود: خطر گرسنگی و قحطی در اثر جنگ و درگیری، رکود مالی ناشی از بحران شیوع کرونا و پیامدهای تغییرات آب و هوایی، میلیون ها نفر در دنیا را تهدید می نماید.

این تارنمای خبری اضافه نمود: 584 هزار نفر در اتیوپی، ماداگاسکار، سودان جنوبی و یمن در امسال میلادی با قحطی روبرو خواهند شد، همچنین شرایط در نیجریه و بورکینافاسو نیز نگران کننده و فاجعه بار گزارش شده است.

این آژانس سازمان ملل متحد که مقر آن در رم واقع شده است، هشدار داد که دنیا دیگر به سمت گرسنگی صفر حرکت نمی نماید؛ چرا که پیشرفت های حاصل شده متوقف و یا معکوس شده اند.

به نوشته تارنمای خبری سازمان ملل، براساس برآوردهای برنامه دنیای غذا، بیش از 270 میلیون نفر در دنیا در سال میلادی جاری محتمل است در معرض ناامنی غذایی حاد قرار گیرند.

سخنگوی برنامه دنیای غذا با ابراز نگرانی از اقشار آسیب پذیر در دنیا گفت: اوضاع در سال میلادی جاری (2021) وخیم تر می گردد؛ چراکه قیمت مواد غذایی در سراسر دنیا همچنان در حال افزایش است.

برنامه دنیای غذا اعلام نمود، برای جلوگیری از قحطی و تأمین احتیاجهای غذایی افراد در معرض خطر، به 5 میلیارد دلار احتیاج فوری دارد.، ایرنا

منبع: ایران آنلاین

به "قحطی 41 میلیون نفر را در دنیا تهدید می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قحطی 41 میلیون نفر را در دنیا تهدید می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید