شاید مایکروسافت در سال 2021 دوباره نوکیا را بخرد

به گزارش بانه مارکت، شاید مایکروسافت در سال 2021 دوباره نوکیا را خریداری کند.

شاید مایکروسافت در سال 2021 دوباره نوکیا را بخرد

موسسه تحلیل گر CCS Insight پیش بینی کرده است سال آینده میلادی، شرکت نوکیا توسط یک غول فناوری تصاحب شود و جدی ترین نام مطرح شده؛ شرکت مایکروسافت است. از اینتل به عنوان شرکت دیگری که شاید بخواهد نوکیا را بخرد؛ نام برده شده است.

اما مایکروسافت و اینتل به دنبال خرید بخش گوشی های هوشمند نیستند و این بخش برایشان جذابیتی ندارد؛ اگرچه این روزها نوکیا با انواع اسمارت فون ها و محصولات متنوع در بازار حضور دارد.

موسسه CCS Insight می گوید بخش شبکه نوکیا مورد توجه غول های امریکایی است و آن ها می خواهند دارایی های مخابراتی این شرکت با قدمت طولانی را تصاحب کنند.

دعوا و نزاع دولت ایالات متحده با چین و شرکت های مخابراتی مانند هواوی و ممنوعیت استفاده از تجهیزات این شرکت ها برای شرکت ها؛ باعث توجه ویژه به بخش مخابراتی نوکیا شده است.

چرا نوکیا برای مایکروسافت اهمیت دارد؟

به زودی، بسیاری از شرکت های فناوری ایالات متحده مجبور هستند از هواوی به سوی تجهیزات مخابراتی و ارتباطی شرکت های اروپایی کوچ کنند و این یک فرصت ویژه برای هر شرکتی است که توانسته باشد نوکیا را بخرد.

نوکیا اخیرا یک قرارداد بزرگ تجاری با BT، بزرگ ترین اپراتور بریتانیا منعقد کرده است. این موضوع هم جذابیت نوکیا برای شرکت های بزرگ فناوری امریکا افزایش داده است.

مایکروسافت در سال جاری دو شرکت ارتباطی و 5G را خریداری کرده و نسبت به بخش ارتباطات و مخابرات چراغ سبزی به بازار نشان داده است. بخش تجهیزات مخابراتی نوکیا برای مایکروسافت یک هدف مناسب و جذاب است.

غول نرم افزاری جهان در سال 2013 با پرداخت بیش از 7 میلیارد لار، بخش گوشی های نوکیا را خریداری کرد. در آن زمان، مایکروسافت به دنبال توسعه سیستم عامل ویندوزفون و تبدیل آن به سیستم عاملی جایگزین اندروید بود که البته توفیقی حاصل نکرد.

حالا، اگر مایکروسافت در سال 2021 برای خرید نوکیا اقدام کند؛ دومین باری است که می خواهد نوکیا را تصاحب کند؛ البته این بار نه گوشی های نوکیا بلکه تجهیزات مخابراتی، مجوزها، ثبت اختراع ها و نرم افزارها!

منبع: + و +

منبع: یک پزشک

به "شاید مایکروسافت در سال 2021 دوباره نوکیا را بخرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شاید مایکروسافت در سال 2021 دوباره نوکیا را بخرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید