ساعت ردمی واچ 3 اکتیو در مقابل میبرو واچ A2؛ کدام را بخریم؟

به گزارش بانه مارکت، در این مطلب به مقایسه دو ساعت هوشمند مالی و تازه نفس از دو برند چینی میبرو و ردمی می پردازیم؛ ساعت هوشمند ردمی واچ 3 اکتیو در مقابل میبرو واچ A2. دو محصولی که اگر چه قیمت آن ها در بازار گجت های هوشمند بسیار نزدیک به یک دیگر است، اما یک سری تفاوت های محسوس دارند که شاید دانستن آن ها به شما در انتخاب مناسب ترین گزینه خرید بین این دو ساعت هوشمند یاری کند. بنابراین اگر قصد خرید یک ساعت هوشمند مالی از یک شرکت معتبر در بازار را دارید، حتما تا انتهای این مقاله همراه ما باشید، چرا که هر دو گجت پوشیدنی مورد استقبال کاربران زیادی در خبرنگاران قرار گرفته اند.

ساعت ردمی واچ 3 اکتیو در مقابل میبرو واچ A2؛ کدام را بخریم؟

نگاه کلی به تعیینات فنی ساعت هوشمند ردمی واچ 3 اکتیو در مقابل میبرو واچ A2

شیائومی پس از عرضه موفقیت آمیز ساعت های هوشمند سری ردمی واچ 2 و استقبال خوب کاربران از آن ها، نسل نو این گجت های پوشیدنی را با معرفی ساعت هوشمند ردمی واچ 3 اکتیو در ابتدای سال 2023 در اختیار کاربران قرار داد. شیائومی در این ساعت هوشمند کوشش نموده تا ضمن بهبود قابلیت ها و ویژگی های کاربردی، قیمت آن را برای استفاده طیف گسترده تری از کاربران پایین نگه دارد. در سوی مقابل، میبرو که اکنون به یکی از محبوب ترین برندهای ساعت های هوشمند مقرون به صرفه قیمت در بازار ایران تبدیل شده، ساعت هوشمند میبرو واچ A2 را با امکانات چشمگیر و برچسب قیمت مالی روانه بازار نموده و امید دارد تا این ساعت نیز به جمع ساعت های پرفروش قبلی اش بپیوندد.

خالی از لطف نیست که نگاهی به جدول تعیینات فنی این دو گجت پوشیدنی مالی داشته باشیم تا ببینیم شرایط آن ها روی کاغذ به چه صورت است.

نام ساعت هوشمندردمی واچ 3 اکتیومیبرو واچ A2
وزن و ابعاد46.94 در 38.88 در 10.94 میلی متر - 41.67 گرم (همراه با بند)45.17 در 11.4 میلی متر/ 46.89 گرم (همراه با بند)
سیم کارتخیرخیر
کیفیت ساختفریم از جنس فلز- طراحی مستطیلی شکل-مقاوم در برابر نفوذ آب تا فشار 5 اتمسفر (عمق 50 متری) - بند سیلیکونی ضد حساسیتپشت پلاستیکی، فریم فلزی - مقاومت 2 اتمسفری (2ATM) در برابر نفوذ آب - دارای دو مختلف سیلیکونی و پارچه ای بافته شده
نوع و مقدار نمایشگرLCD با ابعاد 1.83 اینچنمایشگر 1.39 اینچی TFT
رزولوشن و ویژگی های نمایشگررزولوشن 240 در 280 پیکسل - حداکثر روشنایی نمایشگر 450 نیت (Peak) - نمایشگر با لبه های خمیده (2.5D)رزولوشن 360 در 360 پیکسل - وضوح تصویر HD - نمایشگر با لبه های خمیده (2.5D) - پشتیبانی از نمایشگر همواره روشن (Always On Display)
سیستم عامل و حافظه داخلی و رمسیستم عامل اختصاصی سازگار با اندروید 6.0 و بالاتر و iOS نسخه 12.0 و بالاتر- حافظه داخلی و حافظه رم ندارد.سیستم عامل اختصاصی سازگار با اندروید 5.0 و بالاتر و iOS نسخه 9.0 و بالاتر- حافظه داخلی و حافظه رم ندارد.
نوع هشدارویبرهویبره
اسپیکردارددارد
باتریباتری غیرقابل تعویض با ظرفیت 289 میلی آمپر ساعت (شارژ کامل در 2 ساعت)باتری با ظرفیت 350 میلی آمپر ساعت (شارژ کامل در 3 ساعت)
حسگرهاحسگر اپتیکال ضربان قلب با قابلیت محاسبه سطح اکسیژن خون (SpO2)، شتاب سنجسنجش اکسیژن خون، شمارنده ضربان قلب (Heart Rate)، شتاب سنج
فناوریفاقد ارتباطات سلولارفاقد ارتباطات سلولار
بلوتوثبلوتوث نسخه 5.3بلوتوث نسخه 5.3
مقدار شاژردهی باتریشارژدهی تا 12 روز (استفاده عادی) - تا 8 روز (استفاده زیاد)10 روز در حالت عادی، 50 روز در حالت پایه، 5.5 ساعت در حالت پخش موسیقی، 5 ساعت در حالت مکالمه
رنگ های قابل عرضهمشکی و خاکستریمشکی، سفید و نقره ای
GPS نداردندارد
پیغام رسانیاعلام اعلان های دریافتی - نمایش پیغام های متنیاعلام اعلان های دریافتی - نمایش پیغام های متنی
پشتیبانی از ربان فارسی از زبان فارسی پشتیبانی نمی نماید از زبان فارسی پشتیبانی می نماید
سایر قابلیت هاقابلیت مکالمه دارد، پشتیبانی از 100 حالت ورزشی، پایش ضربان قلب، مقدار گیری سطح اکسیژن خون، پایش شرایط خواب، گام شمار، قابلیت شخصی سازی واچ فیس، دارای میکروفون، نمایش شرایط آب و هوا، نمایش اعلان های گوشی و تقویم، نمایش روز و ساعت، تایمر، هشدار بیدارباشقابلیت مکالمه دارد- پشتیبانی از 70 حالت ورزشی، کنترل موسیقی، برنامه تمرین تنفس، پیدا کردن ساعت به وسیله گوشی، محاسبه مسافت طی شده، پایش شرایط خواب، پایش شرایط استرس، هشدار عدم تحرک، نمایش شرایط آب و هوا، نمایش اعلان های گوشی و تقویم، نمایش روز و ساعت، تایمر، هشدار بیدار باش، استفاده به عنوان شاتر برای دوربین گوشی

ساعت هوشمند ردمی واچ 3 اکتیو در مقابل میبرو واچ A2؛ طراحی و کیفیت ساخت

در نگاه اول به طراحی این دو ساعت هوشمند، بزرگ ترین وجه تمایز بین آن ها به خوبی تعیین است. همانطور که مشاهده می کنید، ردمی واچ 3 اکتیو از طراحی مستطیلی شکل بهره می برد که قاب ساده و کلاسیکی اطراف نمایشگر آن را می پوشاند و ممکن است بسیاری از کاربران با نگاه به نمایشگر این ساعت هوشمند به یاد طراحی ساعت های هوشمند اپل بیوفتند. بعلاوه اگر کمی بیشتر به طراحی این ساعت هوشمند دقت کنیم، می بینیم که نمایشگر آن کمی از قاب اطراف آن بیرون زده که این موضوع بر مجذوب کنندهیت های طراحی این گجت پوشیدنی ردمی می افزاید.

در سوی مقابل، میبرو از یک طراحی دایره ای شکل برای ساعت هوشمند میبرو واچ A2 استفاده نموده که المان های طراحی یک ساعت صفحه گرد با ظاهری اسپرت را دارد و در عین حال می تواند حس و حال یک ساعت هوشمند کلاسیک را نیز تا حدودی به کاربران القا کند. این سبک طراحی موجب شده که حسی از زیبایی، مدرنیزه و شیک بودن به ظاهر کلی ساعت هوشمند افزوده گردد. در اطراف نمایشگر این ساعت هوشمند، یک بزل فیزیکی به چشم می خورد که البته ثابت است و صرفاٌ جنبه زیبایی دارد. طراحی این ساعت تا حدودی یادآور طراحی ساعت میبرو X1 نیز است.

میبرو واچ A2 حدود 46 گرم وزن دارد که با توجه به بندی که برای آن انتخاب می کنید، می تواند حدود چند گرم سنگین تر باشد، اما سنگینی وزن ردمی واچ 3 اکتیو به حدود 41 گرم می رسد و همین عامل موجب شده که کاربران برای استفاده طولانی مدت از ساعت هیچ مشکل خاصی نداشته باشند. شیائومی برای این ساعت هوشمند نو خود از فریم فلزی استفاده نموده که اگرچه وزن این ساعت را کمی بالا برده، اما مقاومت بسیار خوبی در برابر ضربات احتمالی و خط وخش ها به آن بخشیده است. در سوی مقابل، میبرو نیز از ترکیبی از پلاستیک و فلز برای فراوری بدنه این ساعت هوشمندش بهره برده که ضمن ایجاد مقاومت مناسب در برابر حوادث احتمالی، تأثیر چندانی روی وزن آن نگذاشته و این یک نکته مثبت در این زمینه به شمار می رود.

شیائومی در ساخت گجت پوشیدنی خود از بدنه ای با ساختار براق استفاده نموده که طبیعتاً مجذوب کنندهیت بصری بیشتری به ساختار مات ساعت هوشمند میبرو واچ A2 دارد. البته در این طور مسائل، سلیقه کاربران اولویت آن ها را تعیین می نماید. طبیعی است که بدنه های مات یک سری مسائل بدنه های براق نظیر نشان دادن لکه های اثر انگشت را ندارد. بعلاوه هر دو ساعت از مواد ضدحساسیت فراوری شده اند تا برای پوست دست کاربران هیچ مشکل آلرژیکی ایجاد نگردد. درون جعبه ساعت میبرو دو بند پارچه ای و سیلیکونی واقع شده است که کاربران می توانند از آن ها استفاده نمایند. شیائومی نیز درون جعبه ردمی واچ 3 اکتیو تنها به یک بند سیلیکونی باکیفیت بسنده نموده است.

در سمت راست بدنه دایره ای شکل میبرو A2، دو دکمه فیزیکی تعبیه شده که وظایف متعددی از جمله روشن/خاموش کردن ساعت و ایجاد میانبر برای مودهای مختلف ورزشی را بر عهده دارند. در سوی مقابل، شاهد قرارگیری یک دکمه چرخان در سمت راست بدنه ساعت ردمی واچ 3 اکتیو هستیم که کاربران به یاری آن می توانند ساعت را روشن و خاموش نمایند و به همین ترتیب از منوهای مختلف، به هوم بازگردند. خوشبختانه هر دوی این ساعت های هوشمند در فریم سمت چپی خود مجهز به یک میکروفون و اسپیکر هستند که امکان مکالمه و پخش موسیقی را برای کاربران به همراه می آورد.

از آنجایی که هر دو ساعت هوشمند گجت پوشیدنی نوی در بازار به شمار می روند، هر دو از از بلوتوث نسخه 5.3 برای اتصال به دستگاه های هوشمند شما استفاده می نمایند که بهینه سازی های خوبی روی آن صورت گرفته است. ضخامت بدنه ساعت شیائومی حدود 10.94 میلی متر است که این موضوع در خصوص ساعت هوشمند میبرو A2 به 11.4 میلی متر می رسد، بنابراین کاربران علاقه مند به ساعت های هوشمند ظریف حداقل در این زمینه باید به سراغ ردمی واچ 3 اکتیو بروند. به طور کلی، هر دو ساعت هوشمند علی رغم داشتن برچسب قیمتی مالی، کیفیت ساخت مناسب و طراحی بسیار مجذوب کنندهی دارند.

ساعت هوشمند ردمی واچ 3 اکتیو در مقابل میبرو واچ A2؛ نمایشگر و ویژگی های آن

در بخش نمایشگر این دو ساعت هوشمند مالی، شباهت ها تعداد بیشتری از تفاوت ها دارد و همین عامل نیز شاید انتخاب بین این دو ساعت را برای کاربران کمی سخت کند، اما با دانستن یک سری تفاوت ها به راحتی قادر به اولویت بندی خواهید بود.

اگر در پی خرید ساعت هوشمندی هستید که نمایشگر بزرگ تری داشته باشد و بتوانید محتواهای تصویری بیشتری را روی آن مشاهده کنید، انتخاب ساعت هوشمند ردمی واچ 3 اکتیو برای شما منطقی تر خواهد بود. چرا که این گجت پوشیدنی مالی مجهز به یک نمایشگر 1.83 اینچی از جنس LCD است و نسبت به نمایشگر 1.39 اینچی از جنس TFT ساعت میبرو واچ A2 می تواند محتواهای تصویری زیادتری را برای شما به نمایش بگذارد.

اما اگر کیفیت وضوح نمایشگر یک ساعت هوشمند را به مقدار آن ترجیح می دهید، در این زمینه باید به سراغ ساعت میبرو واچ A2 بروید. چرا که این ساعت هوشمند محتواهای تصویری را با رزولوشن تصویر HD یعنی 360 در 360 پیکسل به کاربران نشان می دهد و در سوی مقابل، ردمی واچ 3 اکتیو وضوح تصویر 240 در 280 پیکسلی دارد و کیفیت آن به مراتب پایین تر از ساعت میبرو است. نمایشگر TFT ساعت میبرو تصاویری بسیار مجذوب کنندهی فراوری می نماید که حتی می تواند با نمایشگرهای دارای پنل AMOLED نیز رقابت کند. این ساعت بعلاوه از قابلیت نمایشگر همواره روشن نیز پشتیبانی می نماید، اما با یک سری محدودیت ها روبرو است.

حداکثر روشنایی نمایشگر ساعت هوشمند ردمی حدود 450 نیت است و این یعنی کاربران برای استفاده از ساعت در زیر نور شدید آفتاب مشکل چندانی نخواهند داشت. میبرو به روشنایی نمایشگر ساعت نوش اشاره ای ننموده است. صفحه نمایش هر دو ساعت هوشمند از لبه های خمیده (2.5D) بهره می برد و تقریباً از تمامی زوایا می توان محتواهای نشان داده شده آن را دیدن کرد. بعلاوه نمایشگر این ساعت ها از رفرش ریت 60 هرتزی پشتیبانی می نمایند و اسکرول روانی به کاربران ارائه می دهند.

ساعت هوشمند ردمی واچ 3 اکتیو در مقابل میبرو واچ A2؛ قابلیت های سخت افزاری و نرم افزاری

در بخش ویژگی های نرم افزاری و سخت افزاری، تفاوت های این دو ساعت هوشمند از شباهت های بین آن ها پیشی می گیرد. هر دوی این ساعت های هوشمند قابلیت اتصال به گوشی های اندرویدی و iOS را دارند. ردمی واچ 3 اکتیو با گوشی های اندرویدی 6.0 به بالا و iOS 12 به بالا سازگار است، اما میبرو واچ A2 به گوشی هایی اندروید 5.0 به بالا و iOS نسخه 10.0 به بالا متصل می گردد. طبیعتاً کاربران هر دو ساعت باید از اپ های مختلفی برای تعامل با گوشی هوشمندشان استفاده نمایند.

اپلیکیشن Mi Fitness، راه ارتباطی کاربران ساعت هوشمند ردمی واچ 3 اکتیو با گوشی های هوشمندشان است که بسیار ساده و روان طراحی شده و رابط کاربری یوزفرندلی دارد. این اپلیکیشن طیف بسیار گسترده ای از فعالیت های ورزشی صورت گرفته، قابلیت های مختلف سلامتی، بخش پروفایل من، باتری و دیگر موارد را به کاربران ارائه می دهد و قابلیت های شخصی سازی بسیار زیادی نیز دارد. به طور کلی رابط کاربری این ساعت شبیه به MIUI است و با گوشی های شیائومی، خیلی راحت تر از آن استفاده خواهید کرد.

در سوی مقابل باید به اپلیکیشن Mibro Fit ساعت میبرو A2 اشاره کنیم از رابط کاربری ساده در عین حال پرامکاناتی بهره می برد و این امکان را به کاربران می دهد تا به شخصی سازی بخش های مختلف ساعت بپردازند. بعلاوه آن ها با استفاده از این اپلیکیشن به بیش از 100 واچ فیس مختلف دسترسی پیدا می نمایند. هیچ کدام از این ساعت های مجهز به GPS نیستند. میبرو واچ A2 از زبان فارسی به طور کامل در سیستم عامل و پیغام ها پشتیبانی می نماید و آن ها را بدون بهم ریختگی فونت ها به شما نشان می دهد. متاسفانه ردمی واچ 3 اکتیو از زبان فارسی پشتیبانی نمی نماید و اگر پشتیبانی از این زبان برای شما در اولویت است، باید به این نکته قبل خرید حتماً توجه کنید.

ساعت هوشمند ردمی واچ 3 اکتیو در مقابل میبرو واچ A2؛ قابلیت های سلامتی و ورزشی

طبیعی است که گجت های پوشیدنی مالی با قابلیت های سلامتی و ورزشی کاملی روانه بازار نمی شوند. با این حال هر دوی این ساعت های هوشمند از لحاظ ویژگی های سلامتی در یک سطح هستند و امکانات خوبی را به کاربران ارائه می دهند.

برای مثال، هر دوی این ساعت های هوشمند مجهز به حسگر اپتیکال ضربان قلب هستند. سنسور ضربان قلب این ساعت های هوشمند فعالیت 24 ساعته دارند و با دقت مناسبی ریتم قلب شما را تحت نظر می گیرد. اگر مورد مشکوکی در خصوص ضربان قلب شما وجود داشته باشد، این ساعت ها شما را مطلع می نمایند. سنسور اکسیژن خون این ساعت های هوشمند نیز عملکرد مناسبی دارند و با مقدار گیری منظم سطح اکسیژن خون، توانایی سیستم قلبی عروقی شما را برای جلوگیری از ابتلا به انواع بیماری های مختلف مورد آنالیز قرار می دهند. بعلاوه باید به قابلیت ردیابی خواب و کنترل مقدار استرس این گجت های پوشیدنی اشاره کنیم که کیفیت زندگی روزانه شما را ارتقا می دهد و آرامش را به شما تزریق می نماید.

از لحاظ قابلیت های ورزشی اما یک سری تفاوت هایی بین این ساعت ها وجود دارد و در این زمینه ردمی واچ 3 اکتیو گوی سبقت را از رقیب خود ربوده؛ چرا که این ساعت هوشمند از بیش از 100 حالت ورزشی مختلف پشتیبانی می نماید که 10 تای آن حرفه ای هستند و از جمله آن ها می توان به پیاده روی، دو، کوهنوردی، طناب ، پایکوبی، انواع ورزش های توپی مثل تنیس، گلف و فوتبال و ورزش هایی زمستانی اشاره نمود. در سوی مقابل، میبرو واچ A2 قابلیت پشتیبانی از بیش از 70 حالت ورزشی را دارد که 5 مورد از آن ها فعالیت های بیرون از خانه و محیط باز هستند.

ساعت هوشمند ردمی واچ 3 اکتیو در مقابل میبرو واچ A2؛ قابلیت ضد آب بودن

هر دو ساعت هوشمند ردمی واچ 3 اکتیو در مقابل میبرو واچ A2 در برابر نفوذ آب مقاوم هستند اما میبرو واچ تا عمق 20 متری و ردمی واچ تا عمق 50 متری. با این تفاسیر، این دو ساعت می توانند شما را در ورزش های آبی همراهی نمایند اما بهتر است برای استفاده در دوش آب گرم، سونا یا هنگام غواصی روی آن حساب نکنید.

ساعت هوشمند ردمی واچ 3 اکتیو در مقابل میبرو واچ A2؛ باتری و شارژدهی

از لحاظ باتری و شارژدهی، اگرچه میبرو واچ A2 باتری پرظرفیت تری دارد، اما این نماینده شیائومی است که مدت زمان بیشتری می تواند شما را همراهی کند. گجت پوشیدنی ردمی از یک باتری 289 میلی آمپر ساعتی بهره می برد که در استفاده عادی تا 12 روز روشن می ماند و در صورت استفاده زیاد این مقدار به 8 روز کاهش پیدا می نماید. در سوی مقابل باید به باتری 350 میلی آمپر ساعتی میبرو واچ A2 اشاره کنیم که تا 10 روز در حالت عادی شارژدهی ارائه می دهد و در صورت استفاده از قابلیت نمایشگر همواره روشن این مقدار کمتر نیز خواهد شد. باتری این ساعت برای شارژ شدن به سه ساعت زمان نیاز دارد، اما باتری ردمی واچ 3 اکتیو این کار را در عرض دو ساعت انجام می دهد.

ساعت هوشمند ردمی واچ 3 اکتیو در مقابل میبرو واچ A2؛ جمع بندی و سخن پایانی

نکات مثبت ردمی واچ 3 اکتیو

  • نمایشگر بزرگ 1.83 اینچی
  • پشتیبانی بیش از 100 حالت ورزشی مختلف
  • باتری با طول عمر بالا
  • امکان برقراری تماس باکیفیت

نکات منفی ردمی واچ 3 اکتیو

  • عدم پشتیبانی از زبان فارسی
  • نداشتن GPS
  • کیفیت نه چندان بالای نمایشگر

نکات مثبت میبرو واچ A2

  • نمایشگر باکیفیت
  • طراحی کلاسیک
  • پشتیبانی کامل از زبان فارسی
  • مجهز بودن به قابلیت مکالمه
  • پشتیبانی از 70 حالت ورزشی

نکات منفی میبرو واچ A2

  • نداشتن GPS
  • مناسب نبودن برای شنا

به طور کلی، اگر در پی یک ساعت هوشمند با نمایشگر بزرگ ، ویژگی های ورزشی زیاد و قابلیت مکالمه هستید، ردمی واچ 3 اکتیو انتخاب خوبی برای شما خواهد بود. اما اگر در هنگام خرید یک ساعت هوشمند ویژگی هایی نظیر طراحی کلاسیک با نمایشگر باکیفیت، پشتیبانی کامل از زبان فارسی و قابلیت مکالمه برای شما از اهمیت بالایی برخوردار است، میبرو واچ A2 گزینه خرید مجذوب کننده تری برای شما خواهد بود.

از آنجا که قیمت این دو محصول تفاوت زیادی با هم ندارد، به نظر شما ارزش خرید کدام ساعت بالاتر است؟

منبع: Techxreview و gadgets360

منبع: دیجیکالا مگ

به "ساعت ردمی واچ 3 اکتیو در مقابل میبرو واچ A2؛ کدام را بخریم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ساعت ردمی واچ 3 اکتیو در مقابل میبرو واچ A2؛ کدام را بخریم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید