خبر مهم دولت درباره اجرای افزایش حقوق بازنشستگان

به گزارش بانه مارکت، سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: نحوه اجرای افزایش حقوق بازنشستگان سایر سطوح تأمین اجتماعی فردا اعلام می گردد.

خبر مهم دولت درباره اجرای افزایش حقوق بازنشستگان

به گزارش بانه مارکت، محمدهادی زاهدی وفا، در نشست روز سه شنبه با بانه مارکت با اشاره به اینکه اقشار بازنشستگان در گذشته جایگاه و منزلت خود را از دست داده بودند، اضافه نمود: در برنامه ریزی ها و سیاست ها این قشر مورد کم توجهی قرار گرفته بودند.

وی با تأکید بر اینکه کوشش کردیم اتفاقات بهتری رخ دهد اما وارث شرایط گذشته هستیم، توضیح داد: ناترازی هایی در صندوق های بازنشستگی وجود دارد که یکی از چالش های ما در وزارت خانه محسوب می گردد.

سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از برگزاری جلساتی با نمایندگان بازنشستگان اطلاع داد و اضافه نمود: در جلسات برگزار شده تصمیم گرفتیم قانون را اجرا و بر نحوه اجرای آن نیز توافقاتی صورت گرفت و در این رابطه جلسه ای در روز چهارشنبه با نمایندگان این افراد داریم که آنها نحوه افزایش را اعلام خواهند کرد.

سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تأکید کرد: تصمیمات مهمی گرفته نشده به طوری که هم اکنون دو صندوق از صندوق های بازنشستگی به بودجه دولت متکی هستند. در حالی که باید تعادل در منابع و مصارف وجود داشته باشد و بتوانند بر اساس فرمول مالی خودشان را اداره نمایند.

زاهدی وفا با اشاره به اینکه تصمیمات در مورد بازنشستگان در سطح قوانین دولت و مجلس است، گفت: 17 صندوق در کشور داریم که البته آنها هم مشکلاتی دارند و براساس قانون ساختار رفاه باید ادغام شوند.

وی بعلاوه در مورد افزایش حقوق بازنشستگان سایر سطوح تأمین اجتماعی گفت: هیئت وزیران این موضوع را به وزرای عضو در هیئت امنای تأمین اجتماعی واگذار کرد و ما باید در چارچوب مصوبه شورای عالی کار تصمیم می گرفتیم که البته محدودیت های منابع نیز وجود دارد.

زاهدی وفا در مورد واگذاری سهام به بازنشستگان گفت: یکی از پیشنهاداتی که مطرح شده این است که صندوق زمین و ساختمان برای بازنشستگان در هر استان تأسیس گردد و در مجموع تصمیمات خوبی اتخاذ شده که این موضوع نیز فردا در جلسه اعلام خواهد شد.

منبع: همشهری آنلاین

به "خبر مهم دولت درباره اجرای افزایش حقوق بازنشستگان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبر مهم دولت درباره اجرای افزایش حقوق بازنشستگان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید