ترس از شیوع اومیکرون پیش بینی رشد اقتصاد آمریکا را کاهش داد

به گزارش بانه مارکت، بانک آمریکایی گلدمن ساکس پیش بینی خود را برای رشد مالی این کشور در سال 2022 از 4.2 درصد به 3.8 درصد کاهش داد.

ترس از شیوع اومیکرون پیش بینی رشد اقتصاد آمریکا را کاهش داد

به گزارش بانه مارکت به نقل از راشاتودی، بانک آمریکایی گلدمن ساکس پیش بینی خود را برای رشد مالی این کشور در سال 2022 از 4.2 درصد به 3.8 درصد کاهش داد. این منظره به علت افزایش خطرات و عدم قطعیت بازار درباره شیوع سویه تازه کرونا یعنی اومیکرون کاهش یافت.

به گفته جوزف بریگز، اقتصاددان ارشد بانک گلدمن، سویه تازه ویروس کرونا می تواند بازگشایی اقتصاد ایالات متحده را کند کند، اما انتظار می رود که تاثیر منفی ناچیزی در هزینه خدمات داشته باشد.

بریگز در یادداشتی که روز شنبه منتشر شد، گفت: در حالی که بسیاری از سوالات بی پاسخ مانده اند، ما اکنون فکر می کنیم که یک سناریوی نزولی با شیب ملایم که در آن ویروس سریع توسعه می یابد اما ایمنی در برابر این بیماری شدید فقط اندکی ضعیف شده است، وجود دارد.

او اضافه کرد که اگر مردم آمریکا به علت شیوع اومیکرون برای بازگشت به محل کار خود تمایل نداشته باشند، کمبود نیروی کار می تواند طولانی تر گردد.

به گفته گلدمن، اگر سایر کشورها محدودیت های شدیدتری را اعمال نمایند، شیوع این ویروس می تواند کمبود عرضه را بدتر کند.

با این حال، در این گزارش آمده است که افزایش نرخ واکسیناسیون در میان شرکای تجاری خارجی آمریکا می تواند از اختلالات شدید جلوگیری کند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "ترس از شیوع اومیکرون پیش بینی رشد اقتصاد آمریکا را کاهش داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ترس از شیوع اومیکرون پیش بینی رشد اقتصاد آمریکا را کاهش داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید