بلیت هواپیما گران شد؟ ، رونق تور های خارجی در تعطیلات سرانجام ماه صفر!

به گزارش بانه مارکت، افزایش نرخ بلیت هواپیما در جهت های داخلی و خارجی آن هم در روز های پایانی ماه صفر و تعطیلات پیش رو از جمله موضوعات داغی است که مورد آنالیز قرار گرفته است.

بلیت هواپیما گران شد؟ ، رونق تور های خارجی در تعطیلات سرانجام ماه صفر!

به گزارش خبرنگار راه و شهرسازی گروه مالی بانه مارکت، با توجه به تعطیلات چند روزه که تا خاتمه هفته وجود دارد، بازهم بازار سفرهای خارجی داغ شده به طوری که مشاهدات میدانی حاکی از آن است که بلیت بسیاری از کشورهای توریستی از جمله ترکیه و دوبی کمیاب شده ظرفیت تمامی جایگاه های پروازها تقریبا تکمیل شده و با توجه به آنکه هنوز دریافت کارت واکسن برای بعضی از کشورها الزامی نشده مقدار استقبال از این سفرها بسیار بیشتر شده است.

قیمت بلیت هواپیما در شرایطی که طی هفته های گذشته قدری کاهش یافت و به نرخ مصوب نزدیک شده بود، دوباره و در آستانه روزهای خاتمهی و تعطیل ماه صفر افزایش یافت و در این میان هم خبری از معین تکلیف نرخ مصوب نیست.

صیادی مسئول یکی از آژانس های مسافرتی در گفت وگو با خبرنگار راه و شهرسازی بانه مارکت، با بیان این که ظرفیت پروازهای استانبول به سرعت در حال پر شدن است، گفت: استقبال مسافران در تعطیلات این هفته بسیار خوب بوده و به طور تقریبی ظرفیت تورهای ما تکمیل شده است.

او درباره قیمت تورهای استانبول هم گفت: آغاز قیمت های تورهای استانبول از 10 میلیون تومان بوده و با توجه به تعطیلاتی که در پیش رو است بسیاری از پروازهای داخلی و خارجی ظرفیتشان تکمیل شده و مسافران استقبال بسیار زیادی می نمایند.

مسئول این آژانس ادامه داد: با توجه به کاهش شیوع ویروس کرونا در دنیا و با توجه به محدودیت هایی که طی دو سال گذشته وجود داشته استقبال مسافران از پروازهای کشورهای توریستی بسیار زیاد است و تورها به سرعت در حال تکمیل شدن هستند.

او تاکید نمود: قیمت تور در ایام تعطیلات این هفته بسیار افزایش یافته و ممکن است در هفته آینده مقرون به صرفه تر گردد.

مسئول این آژانس اعلام کرد: برای کشور ترکیه کارت واکسن الزامی نیست اما باید مسافران 72 ساعت پیش از پرواز تست منفی کرونا به همراه خود داشته باشند.

درحال حاضر آغاز قیمت تور استانبول با هتل چهار ستاره امروز رفت و روز آدینه برگشت با پروازهای داخلی بیش از 14 میلیون تومان است و طی آنالیز های که انجام شده به سرعت ظرفیت این تورها در حال تکمیل شدن است.

از سوی دیگر با توجه به ایام شهادت رسول اکرم (ص) و امام رضا (ع) ظرفیت تمامی پروازهای مشهد پر شده است آن هم بلیت های با نرخ های نجومی بیش از یک میلیون تومان رسیده است که البته پیش از این در هفته های گذشته قیمت بلیت هواپیما در راستا تهران-مشهد به بالای یک میلیون تومان رسیده بود، هر چند سازمان هواپیمایی این موضوع را تکذیب می نماید اما در حال حاضر بلیتی در این راستا برای امروز وجود ندارد و در صورت پیدا شدن قیمت آن بیش از یک میلیون تومان است.

حالا در این روزها که دیده ها و شنیده ها حاکی از برداشته شدن فاصله گذاری اجتماعی در هواپیماهاست، تعزیرات حکومتی و سازمان هواپیمایی باید به صورت جدی علاوه بر نظارت بر دستورالعمل های بهداشتی به قیمت های نجومی هم سر و سامانی بدهند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "بلیت هواپیما گران شد؟ ، رونق تور های خارجی در تعطیلات سرانجام ماه صفر!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بلیت هواپیما گران شد؟ ، رونق تور های خارجی در تعطیلات سرانجام ماه صفر!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید