تاثیر ما بر آینده دنیا

به گزارش بانه مارکت، خبرنگاران ؛ لیلاجعفری ـ نوشته ای که می خوانید، یک درد دل نیست، یک تقاضاست؛ درخواستی از تمام نویسندگان و هنرمندان و هر کسی که در تغییر نگاه دنیا، اثرگذار است.

تاثیر ما بر آینده دنیا

به نظر می رسد اندیشه و افکار ما جهان را دچار تغییر نموده، و این از ویروسی که گریبان مردم جهان را گرفته، به خوبی پیداست.

شاید طرح این تقاضا از جانب نویسنده ای که تنها چند کتاب و رمان نوشته است و در روزنامه ها هم کمی می نگارد، و شهرت و آوازه ای هم ندارد، درخواست بزرگی باشد، اما همکاران و یاران! در هر کجای این کره خاکی که باشید، با هر زبانی که تکلم کنید و با هر نژاد و قومی که باشید، مخاطب این نوشته خواهید بود.

هم جهانیان عزیز! ما با آن چه می نویسیم و یا با هنرمان در نقاشی ها، فیلم ها، مقاله ها، و ... به این جهان وارد می کنیم، افکارمان را در جایی از این هستی می کاریم؛ و این را بسیاری خوب می دانند. استاد معنوی ای دارم که یک بار گفت: وقتی نیتی می کنی، آن نیت در این هستی به جریان می افتد. و من بارها مصداق این جمله آن استاد را تجربه نموده ام، همان طور که شاید شما هم تجربه نموده باشید. بنابراین اندیشه ما نقش مهمی در حیات و چگونگی جهان دارد و می گردد گفت که اندیشه های ما مانند بذری در جایی از این هستی کاشته می گردد.

شما هم مانند من فیلم ها و داستان های بسیاری را در قالب فیلم، کتاب و ... خوانده، دیده و یا شنیده اید که مضمون کلی آن ها خاتمه ناگوار برای جهان و یا کره زمین بوده است. این ناگواری که معمولا با رویدادهای دلخراشی همراه است، در محتوای آن ها پیداست. آیا جز این است که امروز شاهد بروز این تلخی ها در جهان هستیم؟ شاید جهان با مواردی از این دست، مانند کووید19 , خاتمه نگیرد، اما اثرات مخرب آن را تجربه می نماید، همانطور که در حال این تجربه تلخ است.

شاید بسیاری از ما دلمان بخواهد هنر را با آثاری ببینیم که دارای خشونت است، و یا آن را در آثاری که ناامیدی و تلخی را به مخاطب ارائه می نمایند، بپسندیم؛ درست است که سلیقه افراد متفاوت و قابل احترام است، اما آیا به پیامدهای آن چه می سازیم و آن چه طلب می کنیم، فکر می کنیم؟

همه ما نمود و مصداق بسیاری از داستان ها را در طول تاریخ دیده ایم. برای نمونه در روزگاری سفر به کره ماه یک رویا بود و ژول ورن آن را در تخیلات داستان هایش بیان کرد، چندی نیز نگذشت که جهان شاهد به بار نشستن اندیشه های او شد و انسان توانست به ماه سفر کند. مثال هایی از این دست کم نیست و شاید شما بهتر و بیشتر از من آن ها را بدانید و نام ببرید.

جهان هایی که در داستان هایمان می سازیم، موقعیتی که برایشان در نظر می گیریم و سرانجامی که برایشان می سازیم، همان دانه هایی است که ممکن است به درختان پرباری تبدیل شوند که میوه های مفید به ما بدهند و یا درختانی پر از تیغ و خار که گرفتارمان کند.

امروز شاهد هستیم که افکار ما و قصه ها و اندیشه هایی که ساخته ایم، در گذر زمان، چقدر زندگی مان را تحت تاثیر قرار داده است. خواهش من از تمام افرادی که در هنر، قلم و هر قالب تاثیرگذار و ماندگار دیگری، فعالیت دارند این است که با خوشبینی و مثبت اندیشی بیشتری به آینده نگاه کنیم. زندگی جریان دارد و به لطف پروردگار یکتا، این جریان با تغییراتی که ما با اندیشه هایمان به آن می دهیم قابل تغییر است.

به نظر می رسد ما در هر شغل و سن، مذهب و ملیت و .. که باشیم در برابر دانه هایی که از اندیشه خود در هستی می کاریم مسئولیت داریم. بیایید برای داشتن جهانی آرام تر و تقدیم زندگی شادتر و متعالی تر به آیندگان، هم اکنون آثاری خوش بینانه تر در باره زندگی و آینده جهان خلق کنیم.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران

به "تاثیر ما بر آینده دنیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تاثیر ما بر آینده دنیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید