اپلیکیشن جیمیل اکنون اجازه می دهد تماس صوتی و تصویری بگیرید

به گزارش بانه مارکت، گوگل که همیشه کوشش نموده برترین و کاربردی ترین قابلیت ها را به کاربران خود ارائه دهد، این بار به سراغ سرویس جیمیل رفته است. این غول دنیای فناوری اعلام نموده که اکنون قابلیت تماس های صوتی و تصویری در سرویس گوگل چت جیمیل را در دسترس کاربران اندروید و iOS قرار داده است. این قابلیت برای اولین بار در سپتامبر (شهریور ماه) معرفی گردید، اما از 6 دسامبر (15 آذر ماه) برای کاربران گوگل ورک اسپیس (Google Workspace) و حساب های کاربری گوگل هم ارائه شده است.

اپلیکیشن جیمیل اکنون اجازه می دهد تماس صوتی و تصویری بگیرید

برای مقایسه باید بگوییم که قبلا امکان برقراری تماس به وسیله جیمیل فقط با ارسال دعوت نامه میسر بوده که شاید چندان جالب توجه نباشد، اما اکنون کاربران می توانند علاوه بر تماس صوتی مستقیما به وسیله جیمیل تماس های ویدئویی را آغاز یا به یک کنفرانس ویدئویی ملحق شوند. برای آغاز یک تماس صوتی یا تصویری کاربران می توانند با استفاده از آیکون های تلفن و ویدیو در قسمت سمت راست هر چت از آن ها بهره ببرند.

اگرچه ممکن است که افزودن این قابلیت بسیار ساده به نظر برسد، اما همین ویژگی ساده می تواند گوگل را به هدف خود یعنی یکپارچه ساختن سرویس گوگل میت و جیمیل نزدیک تر کند و گامی مهم به شمار آید. در توضیحات پست منتشر شده گوگل آمده که کاربران با برقراری تماس در سرویس گوگل چت، مستقیما به اپ جیمیل راهنمایی می شوند. همانطور که احتمالا می دانید، ایمیل ها تنها یکی از 4 بخش اپلیکیشن جمیل گوگل را در کنار بخش های چت، Spaces (سرویس پیغام رسانی اسلک) و Meet (سرویس کنفرانس ویدیویی) این اپلیکیشن تشکیل می دهند.

گوگل همیشه کوشش می نماید تا با ارائه قابلیت های تازه و کاربردی در به روزرسانی های اپلیکیشن و نسخه دسکتاپ جیمیل، رضایت کاربران خود بیش از پیش جلب کند. برای مثال می توان به چند قابلیت تازه که اخیرا به نسخه دسکتاپ این سرویس اضافه شده اشاره نمود. اکنون هنگامی که قصد دارید برای شخصی ایمیلی ارسال کنید، در کنار نام آن ها آواتاری دیده می گردد که به شما یاری می نماید تا از انتخاب شخص مورد نظر خود اطمینان حاصل کنید. علاوه بر این، بعد از وارد کردن آدرس گیرنده ایمیل آیکون آن به رنگ خاکستری در می آید.

طبق اعلام گوگل، در قابلیتی تازه جیمیل قادر خواهد بود تا به شکل اتوماتیک، داده های تکراری موجود در بخش های To و Cc و Bcc را پاک کند. اگر شما به افرادی خارج از سازمان کاری خود ایمیل فرستادید و با آن ها ارتباط برقرار نموده اید، آیکون این طور افراد به رنگ زرد در می آید و از این طریق جیمیل به شما اطلاع می دهد. از دیگر ویژگی های تازه جیمیل در دسکتاپ می توان به عدم علامت گذاری یک سازمان به عنوان یک کاربر خارجی اشاره نمود. حتی اگر آدرس کاربری آن سازمان دامنه های متفاوتی داشته باشند، بازهم به عنوان کاربر خارجی به حساب نمی آید.

بعلاوه از این پس کاربران می توانند بسیار راحت تر از قبل با استفاده از منوی راست کلید، آدرس ایمیل و نام کامل آن شخص را کپی نمایند. باید دید این محبوب گوگل در ماه های آینده چه قابلیت ها و ویژگی های تازهی را برای کاربرانش ارائه خواهد داد.

منبع: TheVerge

منبع: دیجیکالا مگ

به "اپلیکیشن جیمیل اکنون اجازه می دهد تماس صوتی و تصویری بگیرید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اپلیکیشن جیمیل اکنون اجازه می دهد تماس صوتی و تصویری بگیرید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید