هوش مصنوعی

10 چالش بزرگ سر راه بازیسازان؛ با نگاهی به کتاب خون، عرق و پیکسل ها

بازیسازان معادل نو کلیشه ای قدیمی هستند: جوان خیال پردازی که رویای بازیگر شدن در سر دارد و به امید تبدیل شدن به یک ستاره هالیوودی، به لس آنجلس می رود، ولی به جایش با واقعیت بی رحمانه هالیوود روبرو می گردد. خوشبختانه در صنعت بازی این واقعیت بی رحمانه به...

27 فروردین 1403

نرم افزارهای موبایل پولی می شوند؟، دورانی که از آن می ترسیم

باتوجه به پیشرفت چشمگیر هوش مصنوعی در سال های اخیر، می توان پیش بینی کرد که هوش مصنوعی پایه و اساس گوشی های هوشمند در آینده ای نزدیک خواهد بود.

6 اسفند 1402

الگوبرداری های آیفون 14 از اندروید

این ویژگی ها صرفا برای کاربران پلتفرم آی او اس جدیدند و مدت هاست که کاربران اندروید در حال استفاده از آن ها هستند.

27 شهریور 1401

برای حفظ خدمات ارتباطی در هنگامه بحران تفاهم نامه امضا شد

تهران (پانا)- تفاهمنامه ای برای حفظ سرویس و خدمات ارتباطی در مواقع بحران، بین مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی و پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات امضا شد.

21 تیر 1401

فکر کنیم تا 10 سال آینده کتاب با چه فناوری هایی فراوری می گردد؟، پیوند هوش مصنوعی با دنیای نشر

احمد رفیع زاده، مدیر فروشگاه آنلاین شهرکتاب در گفت وگو با خبرنگار خبرنگاران ، درباره تحولات در حوزه کتاب با توجه به آغاز سده نو بیان نمود: باید توجه داشت، کتاب چاپی همواره جای خود را در فکر مردم به عنوان محصول نوستالژیک حفظ می نماید. مسلما نسل های نو،...

1 تیر 1401

درمان بیماری های ژنتیکی درسایه زیست شناسی مصنوعی

زیست شناسی مصنوعی، گونه ای مهندسی میان رشته ای مبتنی بر داده های طبیعت است. فناوری به روزی که سبب بهره وری بیشتر طبیعت و محصولات آن برای انسان می گردد.

5 اسفند 1400

تفاوت تحلیلگر داده با دانشمند داده چیست؟

ممکن است شما پس از فارغ التحصیلی، برحسب رشته و علاقه خود در پی شغلی مرتبط با دیتا باشید، اما وقتی لینکدین را جست وجو می کنید با عناوین شغلی مختلفی مانند تحلیلگر داده، تحلیلگر کسب و کار، مهندس داده، دانشمند داده (Data Scientist)، مهندس یادگیری ماشینی و مانند...

8 دی 1400

چگونه هوش مصنوعی تصمیمات ما را مدیریت می نماید؟

با وجود این که مدت زیادی از ورود هوش مصنوعی به زندگی ما نمی گذرد، اما به نظر می رسد هوش مصنوعی به یکی از مهمترین بخش های زندگی ما تبدیل شده و حتی به نظر می رسد این هوش مصنوعیست که تصمیمات ما را مدیریت می نماید.

29 آبان 1399

پردازش اطلاعات با سرعت نور ممکن می گردد، پردازنده فوتونی سریع ترین تراشه هوشمند دنیا

پردازنده فوتونی سرعت عمل بالایی برای پردازش داده های مختلف از جمله حل مسائل ریاضی دارد.

11 آبان 1399

نبود تقاضا حرکت به سمت 5G را دچار چالش می کند

مدیر فروم اینترنت اشیا با اشاره به اینکه بزرگترین چالش اینترنت اشیا و 5G در ایران نبود تقاضا و بازار است، از سیاست گذاران و تصمیم گیران این حوزه خواست برای استفاده از فواید این فناوری و توسعه کاربردهای آن برنامه ریزی کنند.

10 آبان 1399

روایت معاون وزیر ارتباطات از 5G در ایران

معاون وزیر ارتباطات به ایرنا گفت: در آینده ای نه چندان دور فضای مجازی به بستر اصلی اقتصاد دیجیتال تبدیل می گردد. اقتصاد دیجیتال در بسیاری از کشورها، سهم خوبی از اقتصاد را از آن خود نموده است و ما نیز باید در کشورمان بستر مناسبی در این زمینه ایجاد کنیم.

8 مهر 1399

آیا هنوز رابط کاربری اندروید بی کیفیت وجود دارد؟

تا همین چند سال قبل انواع رابط کاربری اندروید مورد نقدها زیادی قرار می گرفتند. به نظر می رسید از هواوی و اوپو گرفته تا حتی مهم ترین شرکت اکوسیستم اندروید یعنی سامسونگ نمی توانند در برابر تبدیل اندروید خام به یک رابط کاربری غیر جذاب و دچار مسائل متعدد...

20 شهریور 1399

آینده امنیت سایبری در گرو هوش مصنوعی، تهدیدات فضای مجازی خنثی می شوند

همراه با رشد مشاغل دیجیتال، خطر حمله های سایبری به صورت تصاعدی افزایش می یابد؛ هوش مصنوعی با توانایی های گسترده خود می تواند کمک زیادی برای مبارزه با تهدیدهای سایبری انجام دهد.

28 مرداد 1399