11 طرح راه سازی به همت دولت در چابهار فعال است

به گزارش بانه مارکت، مدیر اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای چابهار گفت: 11 طرح راه سازی شامل بازگشایی راه روستایی، ساخت پل و ابنیه فنی، زیرسازی و آسفالت در این شهرستان در حال ساخت است که با تکمیل این طرح ها شاخص بهره مندی مردم از راه مناسب به بیش از 70 درصد خواهد رسید.

11 طرح راه سازی به همت دولت در چابهار فعال است

سعید احمد سلامی با تشریح خدمات دولت سیزدهم در حوزه راهداری و حمل و نقل جاده ای در چابهار گفت: بازگشایی محور روستایی کوهدیم به لاتیدان بطول هشت کیلومتر و با اعتبار 25 میلیارد تومان بهمراه زیرسازی و آسفالت، ابنیه فنی و پل از تیرماه سالجاری آغاز شده و تا خاتمه سالجاری تکمیل و به بهره برداری می رسد.

وی بیان نمود: زیرسازی و آسفالت محور دج ها بطول پنج کیلومتر با اعتبار هفت میلیارد تومان، احداث چهار دستگاه پل در محور پارگ به پیرسهراب شامل ساخت پل دج ها با 6 دهانه چهار متری، پل گرنچدان با 2 دهانه چهار متری با اعتبار 10 میلیارد تومان، ساخت پل فتحعلی کلات با 6 دهانه چهار متری و پیشرفت 90 درصد با اعتبار 10 میلیارد تومان از دیگر طرح های در دست اقدام است.

مدیر اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای چابهار به آخرین شرایط راههای این شهرستان اشاره و گفت: 110 کیلومتر راه روستایی این شهرستان خاکی و احتیاجمند تخصیص اعتبار برای زیرسازی و آسفالت است و در صورت تامین و تخصیص اعتبار، عملیات اجرایی آن آغاز و مسائل تردد اهالی روستاهای این منطقه مرتفع خواهد شد.

وی ادامه داد: از مجموع 714 کیلومتر راه در حوزه شهرستان چابهار 219 کیلومتر راه اصلی و فرعی و 495 کیلومتر راه روستایی است.

سلامی توضیح داد: از مجموع 219 کیلومتر راه اصلی و فرعی 14 کیلومتر از محدوده منطقه آزاد چابهار تا تقاطع سه راهی کُنارک بزرگراه و بعلاوه 100 کیلومتر راه اصلی شامل محور چابهار - نوبندیان به طول 35 کیلومتر، چابهار- کنارک (سه راهی پلیس راه تا پارک) به طول 30 کیلومتر، جاده ساحلی از چابهار تا کمپ گردشگری منطقه آزاد (کوه های مینیاتوری) به طول 35 کیلومتر است.

به گفته وی؛ 105 کیلومتر راه فرعی چابهار شامل فاز یک تقاطع پُلان به تقاطع روستای کُچ به طول 40 کیلومتر و فاز 2 از تقاطع جادوزهی تا تقاطع بِلنگی به طول 30 کیلومتر و محور پیرسهراب به پارگ به طول 35 کیلومتر است.

مدیر راهداری و حمل و نقل جاده ای چابهار با اشاره به اینکه از مجموع 495 کیلومتر راه موجود روستایی این شهرستان 345 کیلومتر آسفالت است، با توجه به قدمت بالای ساخت راه های روستایی آسفالته 100 کیلومتر آن احتیاج به روکش فوری آسفالت دارد.

وی ادامه داد: 150 کیلومتر راه های چابهار شوسه و خاکی است که 40 کیلومتر از این راه ها زیرسازی شده و آماده آسفالت است و 110 کیلومتر به جای مانده نیز در دستور کار است که در صورت تامین و تخصیص اعتبار، عملیات اجرایی آن آغاز خواهد شد.

سلامی با اشاره به اینکه 40 کیلومتر راه روستایی در بخش پلان چابهار که کار زیرسازی آن اجرا شده و سال جاری آسفالت می گردد، اظهار داشت: پنج میلیارد تومان اعتبار در این خصوص مصوب شده و برای تکمیل و افتتاح 35 میلیارد تومان دیگر احتیاج است تا شاهد آسفالت 95 درصد راه های حوزه این بخش باشیم.

وی از تکمیل ساخت، تعمیر و تعریض 10 پل و ابنیه فنی با دهانه چهار تا 24 متری در حوزه بخش پلان و پیرسهراب و بعضی روستاهای پر جمعیت اطلاع داد.

مدیر راهداری و حمل و نقل جاده ای چابهار به اهمیت بعضی طرح های راه سازی اشاره و اظهار داشت: عملیات اجرایی پل فتحعلی کلات پس از چندین سال پیگیری سال جاری آغاز شده و پس از بهره برداری، تردد هزاران نفر از اهالی روستایی در زمان بارندگی را تسهیل می نماید.

وی بیان نمود: نبود پل در مسیر پیرسهراب به مرکز شهرستان های چابهار و کنارک و بخش پلان مردم را با مسائل عدیده ای روبرو می کرد و در زمان بارندگی تا چندین روز تردد به کندی صورت می گرفت و در بعضی مواقع چند شبانه روز راه ارتباطی قطع می شد.

سلامی با اشاره به اینکه در مسیر روستاهای دج ها چندین رودخانه طول محور ارتباطی پیرسهراب به پارگ را قطع می کرد که با اعتبار اولیه 10 میلیارد تومان نیز 2 دستگاه پل ساخته می گردد.

وی اجرای آسفالت روستای بلنگی به عورکی و تلنگ بطول 20 کیلومتر با اعتبار 15 میلیارد تومان را از دیگر طرح های در دست ساخت مطرح نمود و اضافه کرد: 6 کیلومتر از این محور اجرا شده و تا خاتمه سال تکمیل به بهره برداری می رسد.

مدیر راهداری و حمل و نقل جاده ای چابهار توضیح داد: ساخت سه دستگاه پل شامل گزانی، چوکات و کورسر در بخش پلان با اعتبار اولیه سه میلیارد تومان اطلاع داد.

بانه مارکت سیستان و بلوچستان زاهدان

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "11 طرح راه سازی به همت دولت در چابهار فعال است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "11 طرح راه سازی به همت دولت در چابهار فعال است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید