چرا آن ها که از ترامپ متنفرند، همچنان او را دنبال می نمایند؟

به گزارش بانه مارکت، سارا لانگ وِل از مقام های حزب جمهوریخواه آمریکا در مقاله ای برای پایگاه خبری آتلانتیک به ذکر دلایلِ ادامه حمایت بعضی هواداران ترامپ از وی پرداخته و به طور کلی از موقعیت نه چندان مطلوب او در آستانه انتخابات ریاست جمهوری 2020 آمریکا اشاره می نماید. وی در این رابطه می گوید:

چرا آن ها که از ترامپ متنفرند، همچنان او را دنبال می نمایند؟

بر اساس آخرین نظرسنجی های انتخاباتی در آمریکا، دونالد ترامپ رئیس جمهور کنونی آمریکا، حدودا 10 درصد از نظر اقبال عمومی و محبوبیت در میان آمریکایی ها، از موقعیت ضعیف تری در قیاس با جو بایدن، نامزد دموکرات ها در انتخابات 2020 آمریکا برخوردار است. اینطور به نظر می رسد که ترامپ در حال شکست خوردن از جو بایدن معاون اسبق ریاست جمهوری آمریکا در دوره باراک اوباما است. این مساله، در دلِ خود، حاکی از رخ دادنِ یک اتفاق شگفت انگیز و تاریخی نیز است: در فضای سیاسی چند قطبی ایالات آمریکا در برهه کنونی، بسیاری از رای دهندگان آمریکایی نظر خود را مورد ترامپ تغییر داده اند.

به گزارش بانه مارکت، نکته شگفت انگیز دیگر این است که: اکثریت افرادی که در سال 2016 به نفع ترامپ رای داده اند، در شرایط فعلی، علی رغم مدیریت بد ترامپ در بحث شیوع ویروس کرونا در آمریکا، بحران مالی فراگیر در این کشور، بحران تنش های نژادی اخیر در آمریکا، و ضعف های فاحش ترامپ در مناظره با جو بایدن، قصد دارند تا بار دیگر به ترامپ رای دهند و وی را برای بار دوم رئیس جمهور آمریکا نمایند.

در این نقطه باید این سوال را بیان کرد: چه عامل یا عواملی، یک رای دهنده آمریکایی را که در سال 2016 به نفع ترامپ رای داده قانع خواهد ساخت تا در انتخابات ریاست جمهوری 2020، به نفع جو بایدن رای دهد؟ از طرفی، باید این سوال را مطرح ساخت که چه عواملی موجب می شوند تا یک رای دهنده آمریکایی که افتضاحات ریاست جمهوری ترامپ را درک نموده، بار دیگر در صدد باشد تا به وی رای دهد و او را رئیس جمهور آمریکا کند؟

در ساده ترین حالت باید گفت آن هایی که دست از حمایت ترامپ بر داشته و می دارند، اینکار را به این دلیل انجام می دهند، زیرا اصلی ترین مقصرِ شرایط بحرانی کنونی در آمریکا را رئیس جمهور این کشور یعنی دونالد ترامپ می دانند. آن هایی که همچنان به طرفداری از ترامپ ادامه می دهند، علی رغم نارضایتی های شخصی که نسبت به وی ابراز می نمایند، عمیقا تحت تاثیر تمسخر و تحقیر هایی هستند که مخالفان ترامپ علیه او و آن ها ابراز می نمایند.

از سال 2018، من حدودا 50 گروه آماری را که پیشتر به ترامپ رای داده اند و اکنون معتقدند که ترامپ عملکرد به شدت بد و یا تا حدودی بد داشته را مطالعه نموده ام تا بفهمم استراتژی مطلوب انتخاباتی برای حزب متبوع من (حزب جمهوریخواه) چیست؟ در سال 2020، من به طور خاص بر زنان سفیدپوست در ایالت های کلیدی آمریکا تمرکز کردم. همان هایی که کمترین نمره در بحث عملکرد را به دونالد ترامپ داده اند.

این زنان به طور کلی از ترامپ متنفرند. زمانیکه من از آن ها پرسیدم که چرا معتقدند که دونالد ترامپ عملکرد بدی دارد، آن ها به ندرت حاضر بودند دیدگاه خود را تغییر دهند. آن ها می گفتند، زیرا وی خودشیفته، قلدور، نژاد پرست، غیرحرفه ای و شرم آور است. آن ها از هرج و مرج، توئیت های مسخره، تندروی، و نفاق افکنی های وی در جامعه آمریکا خسته شده اند. آن ها اکنون بر این باورند که ترامپ در جریان کارزار انتخاباتی خود در سال 2016، فقط و فقط نمایش بازی نموده و آن ها را فریب داده است.

هرکسی که مطالعات و یافته های من را در خصوص این دسته از زنان مشاهده کند، اینگونه تصور خواهد نمود که تقریبا هیچ کدام از آن ها بار دیگر به ترامپ رای نخواهند داد. با این حال، وقتی من از آن ها پرسیدم که به چه کسی در انتخابات ماه نوامبر امسال میلادی رای خواهند داد؟ نتیجه تا حدی عجیب به نظر می رسید. بعضی گفتند به ترامپ رای می دهند و بعضی دیگر نیز از تمایل خود به جو بایدن خبر دادند. شمار زیادی نیز هنوز در خصوص اینکه باید بار دیگر به ترامپ رای دهند یا خیر، مردد بودند.

بعضی از زنان مذکور که گفته اند به بایدن رای می دهند، به طور خاص اعلام نموده اند که از رای دادن خود در سال 2016 به نفع دونالد ترامپ بلافاصله پشیمان شده اند. حتی یکی از آن ها به من گفت که حاضر است به یک سگ رای دهد، اما به دونالد ترامپ رایی ندهد. بعضی زنان به طور خاص تاکید کردند که اگر شناخت کنونی را از ترامپ داشتند، محال بود در سال 2016 به وی رای دهند و قطعا در آن سال، به رقیب ترامپ یعنی هیلاری کلینتون رای می دادند.

در جریان مطالعاتی که من انجام دادم، به این نکته رسیدم که گروه هایی از زنان که همچنان از ترامپ حمایت می نمایند، اینکار را به این دلیل انجام نمی دهند که وی انسانی شایسته است. آن ها چنین کاری را انجام می دهند، زیرا از دموکرات و نظر کارشناسان و متخصصان امر بیزارند و دوست ندارند شاهد تحقیر ها و نقدها آن ها از خود باشند. در واقع، آن ها گرفتار نوعی لجاجت شده اند.

با این همه، پاندمی ویروس کرونا، تغییرات عظیم و شگرفی را در الگوی تغییر حمایت ها از ترامپ به سوی جو بایدن ایجاد نموده است. قبل از اپیدمی ویروس کرونا در آمریکا، وقتی از هواداران ترامپ پرسیدم که اوضاع در آمریکا چگونه پیش می رود؟ آن ها عمدتا دو نوع جواب را به من می دادند. آن ها فکر می کردند که شرایط مالی آمریکا به مراتب بهتر شده و معتقد بودند که ترامپ به اندازه کافی به دلیل شکوفایی مالی که آمریکا تجربه می نماید، مورد تقدیر و ستایش قرار نگرفته است.

آن ها همچنین تاکید داشتند که حال و هوای آمریکا، تاریک و پر از انشقاق و تفرقه است. آن ها برای توصیف این شرایط و آینده آمریکا، از لفظ بشکه باروت استفاده می کردند و معتقد بودند که آمریکا در آستانه یک انفجار عظیم است. آن ها بر این باور بودند که رفتار ها و اقدامات بی ملاحظه و غیرمحتاطانه رئیس جمهور ترامپ، تبعات بسیار وخیمی را برای این کشور به بار خواهد آورد.

در ارزیابی هایی که من در شش ماه گذشته در خصوص گروه های مورد مطالعه خود انجام داده ام، اغلب شرکت نمایندگان، هیچ نیازی ندیده اند که حسی دوگانه و یا پاسخ هایی دوگانه را در خصوص ترامپ و شرایط وی در آستانه انتخابات 2020 آمریکا به من نشان دهند. متداول ترین پاسخ این بوده که ترامپ باید عمیقا در نمایش های مسخره خود تجدید نظر کند. درد های عمیق شخصی، در نوع پاسخ زنانِ مذکور کاملا موثر بوده است. آن ها گفته اند که عمیقا به دلیل حمایت از ترامپ، آزار و آسیب دیده اند. بعضی از آن ها تاکید نموده اند نملایش های ترامپ مبنی بر عدم استفاده از ماسک و اظهارنظر های نژاد پرستانه وی، کاملا بر زندگی آن ها تاثیر منفی گذاشته است. بعضی به اعتراضات ضدنژاد پرستی در آمریکا در پی قتل جرج فلوید اشاره نموده اند و موضع ترامپ در اینباره و سرکوب معترضان را عمیقا زیر سوال برده اند.

در مواقعی، من در جریان مطالعاتم از شرکت نمایندگان درخواست می کردم که اگر نظرشان تغییر نموده به من اطلاع دهند. در نوامبر 2019، یک زن از پنسیلوانیا به من گفت که من ترجیح می دهم بار دیگر به ترامپ رای دهم. زیرا کنار آمدن با فاجعه ای نظیر ترامپ که همه او را می شناسیم بهتر از رویارو شدن با فاجعه ای است که همگان هیچ شناختی از او نداریم. در ماه آگوست، این زن گفت که به جو بایدن رای خواهد داد، زیرا ترامپ در ماجرای مرگ جرج فلوید، عمیقا کشور را به انشقاق و جدایی انداخته است. در ماه آپریل، یک زن از ویسکانسین گفت که به دموکرات ها رای نخواهد داد، زیرا این حزب، بازتاب دهنده ارزش های مطلوب وی نیست. با این حال در ماه آگوست گفت که نمی تواند برای یک دوره چهارساله دیگر به ترامپ رای دهد. وی تاکید نموده که اینکار را انجام نمی دهد، زیرا آینده پسر جوانش برای وی اهمیت دارد.

ترامپ برای تغییر نظر این افراد هیچ کاری انجام نداده است. پس از آنکه من به آنالیز نظرات گروه های مطالعاتی خود پس از برگزاری نخستین مناظره ریاست جمهوری آمریکا پرداختم، حتی یک نفر هم که شهروند ایالت های کلیدی آمریکا باشد نگفت که میخواهد به ترامپ رای دهند، برعکس، بیش از نیمی از آن ها گفتند که اکنون حتما یا به احتمال زیاد، به بایدن رای خواهند داد.

این مساله به خوبی نشان می دهد که چرا جو بایدن در نظرسنجی های انتخابات آمریکا، از دونالد ترامپ پیشی گرفته است. همین نارضایتی ها و مخالفت ها با ترامپ است که می تواند بایدن را در جریان انتخابات نوامبر 2020 به کرسی ریاست جمهوری آمریکا برساند.

* سارا لانگ وِل، وی از اعضای حزب جمهوریخواه و مدیر اجرایی حاکمیت قانون در چهارچوب این حزب است.

منبع: فرارو

به "چرا آن ها که از ترامپ متنفرند، همچنان او را دنبال می نمایند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چرا آن ها که از ترامپ متنفرند، همچنان او را دنبال می نمایند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید