موزائیک تاریخی که میز قهوه شد

به گزارش بانه مارکت، یک موزائیک رومی نفیس سال ها در یک آپارتمان به عنوان میز قهوه مورد استفاده نهاده شد.

موزائیک تاریخی که میز قهوه شد

ایسنا: گاردین، یک موزائیک رومی تاریخی و ارزشمند که زمانی برای مزین کردن کشتی امپراتور کالیگولا مورد استفاده قرار می گرفت حدود 50 سال در یک آپارتمان واقع در نیویورک به عنوان میز قهوه مورد استفاده بود.

داریو دل بوفالو که یک کارشناس ایتالیایی سنگ و مرمر تاریخی است این موزائیک را کشف نموده است.

دل بوفالو در سال 2013، در نیویورک درباره کتابش که درباره سنگ های بنفش مایل به سرخ است، سخنرانی و نسخه هایی از آن را امضا کرد.

در این کتاب عکسی از یک موزائیک که سال ها گم شده بود نیز به چاپ رسیده است. این موزائیک درحقیقت بخشی از کفپوش یکی از کشتی های بزرگ غرق شده امپراتور کالیگولا بوده است.

این موزائیک به همراه سایر آثار تاریخی کشتی در دهه 30 میلادی از دریاچه خارج و به یک موزه منتقل شدند. در سال 1944 همزمان با عقب نشینی نازی ها از ایتالیا کشتی های کالیگولا و آثار تاریخی آن در آتش سوختند.

حدود 70 سال پس از این واقعه، دل بوفالو صحبت های زنی را شنید که می گفت موزائیکی را که عکس آن در این کتاب چاپ شده است در اختیار دارد. با پیگیری های این کارشناس تعیین شد این خانم موزائیک یادشده را در آپارتمانش واقع در منهتن نگهداری می نماید.

این خانم یک خریدار آثار هنری و یک گالری دار است که این موزائیک را در دهه 60 میلادی از یک خانواده اشرافی ایتالیایی خریداری نموده و در بازگشت به نیویورک آن را به یک میز قهوه تبدیل نموده است.

شواهد نشان می دهند این موزائیک احتمالا در دوران جنگ جهانی دوم به سرقت رفته است. با این حال این موزائیک پس از استرداد به ایتالیا اکنون در موزه کشتی های رومی واقع در نمی نگهداری می گردد.

منبع: توریسم آنلاین

به "موزائیک تاریخی که میز قهوه شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "موزائیک تاریخی که میز قهوه شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید