معرفی برترین ژل شستشوی صورت 2022

به گزارش بانه مارکت، برترین ژل شستشوی صورت برای انواع پوست کدام است؟ روزی روزگاری استفاده از صابون برای شستن پوست صورت کاملا قابل قبول بود؛ اما امروزه شستن صورت با صابون فاجعه به شمار میرود و به همین منظور، برترین ژل شستشوی صورت با انواع مدل ها در بازار وجود دارد که مناسب پوست های مختلف فراوری می گردد.

معرفی برترین ژل شستشوی صورت 2022

صابون برای شستشوی بدن و دست ها شاید گزینه خوبی باشد، اما برای پوست صورت هرگز توصیه نمی گردد. بسیاری از صابون ها حاوی مواد آنتی اکسیدان و مرطوب نماینده برای پوست نیستند و بعد از مدتی استفاده، متوجه مضرات آن برای پوست صورت خواهید شد.

حالا که از خیر صابون گذشتیم، به این مرحله می رسیم که هنگام شستن صورت از چه نوع محصول پاک نماینده ای بهره ببرید. اولین قدم، انتخاب برترین ژل شستشوی صورت است. در این مقاله قصد داریم به شما یاری کنیم برترین ژل شستشوی صورت را برای پوست خود پیدا کنید و مناسب ترین انتخاب را داشته باشید؛ پس تا سرانجام با مجله بانه مارکت همراه شوید.

ژل شستشوی صورت چیست

برای دستیابی به پوستی صاف و درخشان، چیزی که همه در پی آن هستند، اول از همه باید روتین مراقبت از پوست مناسب خود را داشته باشید. چه جوان باشید چه پیر، یکی از اولین گام های روتین مراقبت از پوست شما باید شستشوی صورت و تمیزکردن آن باشد.

ژل شستشوی صورت، یک محصول مراقبتی ضروری در روتین روزانه جهت مراقبت از پوست صورت هر فردی است. محصولات شستشوی پوست صورت، سلول های مرده پوست، کثیفی، چربی، سبوم، آرایش و هر آلاینده دیگری را از پوست پاک می نمایند تا منافذ مسدودشده به صورت عمقی پاک شوند. پاک نماینده ها به عنوان اساسی ترین درمان آکنه برای پوست های مستعد جوش، قرمزی و سایر شرایطی که ممکن است در اثر آلودگی روی پوست شما ایجاد شوند، عمل می نمایند.

ژل شستشوی صورت همان طور که از نامش پیداست یک پاک نماینده بر پایه ژل است. اگر به شوینده های فومی و کف دار عادت دارید، ممکن است کمی طول بکشد تا به شوینده های ژلی عادت کنید.

حتی ممکن است تصور کنید صورت شما به درستی تمیز نشده باشد؛ زیرا پاک نماینده های ژلی کم تر کف می نمایند و شفاف هستند. البته این موضوع به این معنا نیست که ژل شستشوی صورت نسبت به شوینده فومی اثر کمتری دارد. شما باید با توجه به نوع پوست خود، نوع ژلی یا فومی را انتخاب کنید.

نقاط قوت شوینده های ژلی عبارت است از:

  • برای هر نوع پوستی بسیار ملایم است.
  • معمولا حاوی ترکیبات آبرسان است.
  • بیشتر آن ها از مواد طبیعی فراوری می شوند.
  • بدون آسیب رسانی به پوست صورت، آلودگی ها را پاک می نماید.
  • به تعادل PH صورت یاری می نماید.

نقاط ضعف شوینده های ژلی:

  • برترین گزینه برای پوست چرب نیست.
  • پاکسازی آن عمقی نیست.

قبل از خرید برترین ژل شستشوی صورت، باید نوع پوست صورت خود را بشناسید تا بتوانید محصولی را که پوست شما را سالم نگه می دارد، انتخاب کنید. به طور کلی 5 نوع پوست وجود دارد: معمولی، چرب، خشک، مختلط و حساس. در ادامه پیرامون هرکدام صحبت نموده ایم.

برترین ژل شستشو برای پوست معمولی

برترین مواد برای پوست نرمال در شوینده ها رتینول، اسیدسالیسیلیک، ویتامین ث و لایه بردارهای شیمیایی است. همه این مواد، چرخه سلولی پوست را بیشتر می نمایند، آبرسانی را افزایش می دهند و پوست را برای سالم نگه داشتن آن آماده می نمایند. برترین ژل شستشوی صورت مناسب پوست معمولی، پاک نماینده روزانه صورت Cetaphil است که قیمت مناسبی دارد و برای هر نوع پوستی مناسب است.

برترین ژل شستشو برای پوست مختلط

هر دو نوع پوست مختلط و حساس باید از پاک نماینده های ملایم استفاده نمایند. از اسکراب ها یا شستشو با لیف های ضخیم نباید برای این نوع پوست ها استفاده کرد؛ چون ممکن است باعث تحریک بیشتر پوست گردد. برترین ژل شستشوی صورت برای پوست مختلط باید بدون عطر، ضد حساسیت، فاقد پارابن و صابون باشد تا پوست صورت تحریک نگردد.

به علت این که در پوست های مختلط، بعضی نواحی خشک و بعضی نواحی چرب هستند، متخصصان پوست می گویند باید در پی پاک نماینده هایی بر پایه ژل یا فوم سبک باشید که دارای لایه بردار ملایم برای مقابله با چربی و موادی مانند هیالورونیک اسید برای آبرسانی باشند.

پاک نماینده ارزان careve حاوی سرامیدها، هیالورونیک اسید و اسیدهای آمینه است که همزمان به حفظ رطوبت پوست و از بین بردن چربی یاری می نماید. اگر پوست مختلط و حساسی دارید، پاک نماینده روزانه فوق العاده ملایم نوتروژینا به طور خاص برای پوست های مختلط و حساس فراوری شده است. فرمول ملایم آن فاقد روغن و صابون است و چربی پوست را بدون خشک کردن بیش از حد آن، از بین می برد.

برترین ژل شستشو برای پوست چرب و مستعد آکنه

برای کاهش چربی، درخشندگی و جلوگیری از جوش، در پی پاک نماینده ای باشید که حاوی بنزوئیل پراکسید، اسیدسالیسیلیک و اسیدگلیوکولیک باشد؛ به این علت که چربی اضافی منافذ پوست را پاک می نمایند.

روغن درخت چای هم یک ماده طبیعی ست که چربی را حل می نماید و باکتری ها را از بین می برد. اگر با مشکل آکنه دست وپنجه نرم می کنید، موادی که گفته شد، برای از بین بردن جوش سرسیاه و سرسفید هم موثر هستند.

برترین ژل شستشوی صورت مناسب پوست چرب و مستعد آکنه، ژل پاک نماینده لاروش پوزای مدل Effaclar است که حاوی زینک پیدولات است. این ماده، پوست را تمیز می نماید و چربی اضافی را از بین می برد. بعلاوه خواص ضدعفونی نماینده و ضد التهابی دارد که رشد باکتری های فراورینماینده آکنه را متوقف می نماید و قرمزی را کاهش می دهد.

برترین ژل شستشوی صورت برای پوست خشک

اگر پوست خشکی دارید، باید از پاک نماینده ای بهره ببرید که پوست شما را آبرسانی و مرطوب کند. مواد تشکیل دهنده ای که باید در پی آن باشید عبارتند از: اسیدلاکتیک، هیالورونیک اسید، سرامیدها و روغن های طبیعی مثل جوجوبا یا آووکادو.

بعلاوه باید از موادی که برای پوست های چرب استفاده می نمایند خودداری کنید. اگر شوینده شما حاوی موادی مثل اسیدسالیسیلیک باشد، پوست را خشک تر می نماید و باعث تحریک پذیری و قرمزی پوست می گردد. برترین ژل شستشوی صورت مناسب برای پوست خشک، ژل شستشوی نوتروژینا مدل هیدرا بوست است که حاوی میزان زیادی هیالورونیک اسید برای افزایش رطوبت پوست است.

برترین ژل شستشوی صورت خارجی

برترین شوینده های خارجی موجود در بازار به توضیح زیر است:

  • به طور کلی برترین ژل شستشوی صورت، مرطوب نماینده ملایم لاروش پوزای مدل Toleriane است. این شوینده صورت حاوی آب چشمه معدنی، ویتامین B3 و گلیسیرین مرطوب نماینده است، فرمول فوق العاده ملایمی دارد و به آرامی آرایش را پاک می نماید.
  • برترین از نظر قیمت، پاک نماینده ملایم صورت Vanicream است. این شوینده برای بودجه پایین بسیار توصیه می گردد و به صورت ملایم پوست را از آلودگی، چربی و آرایش، بدون تحریک پاک می نماید.
  • برترین ژل شستشوی صورت داروخانه ای، فوم آبرسان Careve است. این محصول برای پوست خشک گزینه مناسبی ست و لایه بردار ملایمی دارد.
  • برترین ژل شستشوی صورت برای پوست مستعد آکنه، ژل شستشوی نوتروژینا مدل فاقد چربی است. این شوینده از اسیدسالیسیلیک برای لایه برداری استفاده می نماید و جلوی ایجاد جوش و آکنه را می گیرد.

جمع بندی

قطعا انتخاب برترین ژل شستشوی صورت کار آسانی نیست و باید با امتحان کردن چند مدل به برترین آن برسید. قبل از خرید هر نوع پاک نماینده، ابتدا باید نوع پوست خود را بشناسید؛ در این صورت، تصمیم گیری برای شما راحت تر خواهد بود.

هنگامی که نوع پوست خود را بشناسید و بدانید برای داشتن پوستی شفاف، سالم و درخشان به چه موادی احتیاج دارید، می توانید آگاهانه تصمیم بگیرید. ما در این مقاله سعی کردیم برترین ها شوینده های دنیا در سال 2022 را به شما معرفی کنیم. شما چه ژل شستشوی دیگری می شناسید و تجربه استفاده از کدام یک را داشته اید؟ ما همیشه منتظر نظرات شما برای بهبود مطالب هستیم.

منبع: اسنپ مارکت

به "معرفی برترین ژل شستشوی صورت 2022" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی برترین ژل شستشوی صورت 2022"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید