لایت باکس چیست؟ راهنمای خرید 2021

به گزارش بانه مارکت، لایت باکس تبلیغاتی چیست؟

لایت باکس یک پنجره تازه رو به دنیای تبلیغات هستند که به گونه ای چشم نواز محصول و خدمات یک کسب و کار را معرفی می نمایند. این محصولات LED های پرنور و تصاویر زنده ای هستند که نقش مؤثر در آگاهی سازی محصول دارند.

لایت باکس چیست؟ راهنمای خرید 2021

بیشتر بخوانید : فهرست قیمت ساک دستی آماده

مزایای انواع لایت باکس چیست؟

مزایای انواع لایت باکس ها نسبت به سایر روش ها و ابزار های تبلیغاتی آفلاین سبب شده است که لایت باکس ها به گزینه رایج بین تبلیغ نمایندگان تبدیل شوند. از آنجایی که یک کمپین تبلیغاتی همیشه مستلزم داشتن تصاویری واضح متشکل از متن و عکس در کنار یکدیگر است که به خوبی در فکر مخاطبان بنشیند این باکس های روشن این هدف را به خوبی میسر می نمایند.

بیشتر بخوانید : برترین روش چاپ بر روی پارچه در دنیا کدام است؟

چرا باید از لایت باکس برای افزایش فروش استفاده کنیم ؟

افزایش فروش و بهره مندی از تمامی جنبه ها و فرصت های فضا برای بهبود دیده شدن تجارت دو فاکتور مهم برای تمام کسب و کار ها در نظر گرفته می شوند و آینده آن شغل را به سمتی سوق می دهند که تعامل فزاینده ای با مشتریان خود داشته باشد.

نماد های بصری از جمله استراتژی های تبلیغاتی برای فروش بیشتر یک محصول و یا معرفی خدمات یک شرکت و مجموعه هستند. کیفیت و خلاقیت در به نمایش گذاشتن تصویری از فعالیت یک مجموعه و تبلیغ آن امروزه از طریق انواع لایت باکس انجام می گیرد.

در گذشته از تابلو ها و پوستر های بدون نور در فضا های داخلی و بیرونی استفاده می شد، اما امروز این فرایند به طور کلی تغییر نموده و ایجاد تابلو های پرنور با رنگ های خیره نماینده و پر جنب و جوش سبب شده بسیاری از مشاغل از این علائم نورانی جهت تبلیغات بهره ببرند. استفاده از لایت باکس ها برای دیده شدن کسب و کار های گوناگون مزیت های بسیاری به همراه دارد که در ادامه به معرفی این مزایا خواهیم پرداخت.

بیشتر بخوانید : بگ پارچه ای آماده از کجا خریداری کنید؟

مزایای استفاده از لایت باکس چیست ؟

از جمله مزایای لایت باکس میتوان به موارد زیر اشاره نمود:

استفاده آسان

لایت باکس های نورانی با چراغ های LED معمولاً ضخامت و سطح نازکی دارند و در عین حال به علت استفاده از چارچوبی از آلومینیوم دارای استحکام خوبی نیز هستند. دسترسی و نصب آن کاملاً آسان است و امکان نصب بدون ابزار و مهارت خاصی را فراهم می کند. به سادگی می توانید پنل را باز نموده و تصاویر گرافیکی و تبلیغاتی خود را تعویض کنید و دوباره پنل را ببندید. در واقع این خاصیت برای بعضی مشاغل که احتیاج به تعویض زود به زود محصولات خود به مناسبت های گوناگون دارند بسیار پر فایده است. تنها احتیاج به یک کاغذ بک لایت تازه با شعار تبلیغاتی تازه هستید.

استفاده از نوار های LED درخشان

تحقیقات نشان می دهد که علائم و ابزار های تبلیغاتی که با چراغ ها نورانی شده اند، بسیار بیشتر مورد توجه مردم قرار می گیرند. از این رو برای دیده شدن و فروش محصولاتی که کمتر مورد توجه قرار می گیرند و یا اعلام پیشنهادات و تخفیفات برای کسب و کار خود از لایت باکس های نورانی استفاده کنید.

ذخیره انرژی

در گذشته استفاده از افکت های نوری جداگانه بر روی پوستر بسیار پر هزینه بود اما با به کارگیری تکنولوژی چراغ های ال ای دی کم مصرف در ساختار لایت باکس ها انرژی کمتر و طول عمر بسیار بیشتری دارند و م ی توانند تا 50 هزار ساعت کار نمایند. گرما و کربن فراوری نمی نمایند از این رو دوستدار محیط زیست تلقی می شوند.

تبلیغات مستمر و شبانه روزی

بدون شک می دانید که استفاده از تبلیغات آنلاین و یا اجاره بیلبورد تا چه اندازه می تواند پرهزینه و گران قیمت باشد. در کنار هزینه گزافی که بابت نمایش محدود آن پرداخت می گردد، دائمی نیستند و به طور موقت می تواند کسب و کار شما را به نمایش بگذارد.

اما با استفاده از لایت باکس ها تبلیغات شبانه روزی و نامحدود در تمام ساعت خواهید داشت. حتی زمانی که شرکت شما در خارج از ساعات کاری قرار گرفته است لایت باکس ها کار خودشان را انجام خواهند داد و تبلیغاتشان را در معرض دید افراد زیادی قرار می دهند.

امکان نصب در تمامی مکان ها

یکی از مزیت های لایت باکس ها امکان نصب در مکان های پر رفت و آمد است که درصد دیده شدن در آن بسیار زیاد است و محدودیتی از نظر مکان نصب ندارند.

امکان نصب در فروشگاه های بزرگ و زنجیره ای، مترو و ایستگاه های عمومی حمل و نقل، پاساژ و مال ها، فرودگاه ها، سالن دانشگاه و مدارس، ادارات و سالن های زیبایی، داروخانه ها، سالن کنفرانس، همایش، سمینار، سالن تئاتر و سینما، پیاده رو ها، دیوار بیرونی و داخلی ساختمان ها و به طور خلاصه هر مکانی که روزانه هزاران نفر از کنار آن عبور می نمایند.

تنوع در ساختار

ساختار کلی لایت باکس ها از یک قاعده پیروی می نمایند، اما به صورت جزئی با یکدیگر متفاوت هستند و انواع مختلفی دارند که هر سلیقه ای را پوشش می دهند.

انواع آن شامل: لایت باکس فریم لس، فریم لس پارچه ای، لوگو برای نمایش برندینگ، کریستال، چرخشی، MDF، آلومینیوم، اسنپ فریم، مگنتی و غیره هستند که بعضی را میتوان به صورت یک طرفه، دوطرفه، ایستاده، آویزان و دیواری سفارش داد.

امکان دید دو طرفه

یکی از مدرن ترین نوع لایت باکس ها بدون شک لایت باکس فریم لس است که در نوع دوطرفه کاربرد جالبی دارد. زمانی که به صورت آویز و یا ایستاده ساخته می شوند میتوان در دو طرف آن، دو تصویر مجزا را قرار داد که هر کدام پیغام و متن جداگانه را دربر می گیرند. مانند این که دو ساختار مجزا را به یکدیگر چسبانده باشید.

این باکس دو طرفه موقعیتی را به وجود می آورد که امکان ندارد دیده نگردد و اطمینان داریم که احتمال دیدی دو برابر از حد معمول را خواهد داشت.

یکی دیگر از کاربرد های شگفت انگیز لایت باکس فریم لس قرارگیری تعدادی از آن ها در کنار یکدیگر برای ایجاد تصویری بسیار بزرگتر از حد معمول است، به گونه ای که پنل ها را میتوان در کنار یکدیگر به صورت پازل قرار داد و یک تصویر واحد را به وجود آورد.

ازین روش نیز گاهی در سقف ها برای ایجاد فضایی زیبا و دلنشین بهره می برند.

کیفیت تصاویر گرافیکی

تأثیر طراحی های گرافیکی جهت خلق تصاویر خوش رنگ و با رنگ بندی و کیفیت فوق العاده در تصاویر تبلیغاتی انکارناپذیر است. تصاویری که در لایت باکس و بر روی کاغذ بک لایت چاپ می گردد با استفاده از نوین ترین روش های چاپ دیجیتال یعنی چاپ یووی انجام می گردد.

اگر مطالعه ای در خصوص این نوع از چاپگرها داشته باشید در خواهید یافت که طیف رنگی این نوع از چاپ بسیار گسترده است و تصاویر با وضوح فوق العاده و کیفیتی ماندگار را چاپ می نمایند.

بعلاوه در نوع فریم لس پارچه ای استفاده از دستگاه سابلیمیشن، مقاومت طرح را چند برابر می نماید و همین سبب می گردد نوع فریم لس پارچه ای برای قرارگیری در فضای بیرونی که امکان آسیب دارد بسیار مناسب باشد. ممکن است در اثر شرایط آب و هوایی نگران خرابی لایت باکس شوید اما استحکام و ماندگاری نوع پارچه ای بسیار زیاد است.

ایجاد فضایی مدرن

در فضای داخلی فروشگاه و یا هر فضای دیگر می توانید از لایت باکس ها به عنوان منبع نوری مصنوعی یاری بگیرید. پنل های آن صفحاتی نورانی هستند که می توانید در سقف و یا دیوار به کار ببرید و از نور مصنوعی و ملایمی که ایجاد می نمایند استفاده کنید.

در بعضی منطقه ها از یک فضا که نور کافی ندارند، وجود لایت باکس بر روی دیوار و سقف می تواند فضایی مدرن و با هر رنگی که دلخواه شما است ایجاد کند.

نورپردازی عالی، روشن، ماندگار با صرف هزینه و انرژی اندک برای هر فضای اداری و یا تجاری که به فکر ایجاد فضای نوین است از مزایای این سازه محسوب می گردد.

و در نهایت مسئله ای که برای تمامی بازاریابان شناخته شده است تبلیغات صحیح است که باعث پیروزیت می گردد.

فرصتی برای داشتن تبلیغ 24 ساعته و در تمام طول هفته و ماه با استفاده از لایت باکس فراهم است.

توجه و گرایش افراد به سمت یک علامت نورانی که همانند نمایشگری مداوم عمل می کند از مزایای لایت باکس است.

بیشتر بخوانید : برترین مرکز چاپ جعبه مقوایی در ایران کجاست ؟

ساختار کلی لایت باکس چگونه است ؟

این سازه متشکل شده است از یک قاب آلومینیومی که از استحکام و ظرافت بالایی برخوردار است. آلومینیوم به علت خاصیت ضد زنگ و حالت پذیری فوق العاده و مقاومت خوب در ساخت بیشتر سازه هایی که در محیط بیرونی قرار دارند مناسب است.

درون این قاب که می تواند ضخامت های متفاوتی بسته به نوع لایت باکس داشته باشد چندین قسمت تعبیه شده که محل قرارگیری یک لایه ورق PVC در پشتکار و نوار های چراغ SMD و کاغذ بک لایت که همان تصویر گرافیکی تبلیغاتی است و یک لایه پلکسی شفاف و براق برای محافظت و کاور تصویر قرار می گیرد.

بیشتر بخوانید : چگونه رایگان تبلیغ کنید!؟

انواع لایت باکس تبلیغاتی کدام است ؟

این محصول در مقدار و انواع مختلفی طراحی و فراوری می شوند، که بسته به ضخامت قاب، نوع قاب، نوع کاغذ بک لایت و حالت قرارگیری سازه که به صورت زنجیری، دیواری، ایستاده، یک طرفه و دوطرفه هستند میتوان در چند نوع آن ها را تقسیم بندی کرد. در ادامه توضیح مختصری از هر کدام از لایت باکس های تبلیغاتی اائه شده اند:

لایت باکس فریم لس

از جمله مدرن ترین و خاص ترین انواع لایت باکس میتوان به لایت باکس فریم لس اشاره نمود.

فریم لس به معنای به حداقل رسیدن قاب و فریم یک باکس است که لبه ها در آن حذف شده و به هیچ عنوان بر روی تصویر قرار نگرفته و فضایی از آن را اشغال نمی نماید. خاصیت فریم لس بودن سبب به حدبیشتر رسیدن نمایش تصویر می گردد. برای دستیابی به این ظاهر بدون قاب لبه های تصویر از طریق مهره های سیلیکونی از سمت داخل به قاب متصل می شوند. محدودیتی در مقدار ساخت آن وجود ندارد و هرچه ابعاد آن بزرگ تر باشد جلوه ای خاص تر دارد.

این سیستم از LED های پرقدرت با ولتاژ پایین ساخته شده و یک لایه ورق لمینیت برای یکنواخت سازی نور لامپ ها تعبیه شده که در هیچ کجای تصویر، هیچ بخشی روشن تر و تیره تر نباشد.

جنس قاب از نوع آلومینیوم بوده و با وجود ظرافت بالا از استحکام خوبی برخوردار است.

اگر می خواهید یک نمایشگر با حدبیشتر توانایی در نمایش تصویر را داشته باشید، فریم لس برترین گزینه برای تبلیغات است.

فریم لس در انواع دیواری، ایستاده و به صورت آویز از سقف به صورت یک وجه و دو وجه قابل سفارش هستند که اجازه می دهد 2 تصویر مجزا با 2 پیغام متفاوت را به صورت هم زمان به نمایش گذاشت.

لایت باکس فریم لس پارچه ای

تازهترین نسل از فریم لس، نوع پارچه ای است، که تصویر بر روی پارچه های مخصوص از طریق چاپ یووی و دستگاه سابلیمیشن، چاپ دیجیتال می گردد. علت چاپ طرح بر روی پارچه آنست که:

چاپ از طریق دستگاه سابلیمیشن بسیار بادوام و باکیفیت است و مناسب برای لایت باکس فضای بیرونی است که بیشتر در معرض عوامل محیطی دچار آسیب می شوند.

لذا با چاپ تصویر با استفاده از سابلیمیشن و یا یووی دیگر نگرانی جهت فرسودگی طرح وجود نداد.

ازآنجایی که چاپ های دیجیتال بر روی پارچه طیف وسیعی از رنگ ها را می توان به پارچه انتقال داد بیش از هر نوع دیگری در انتقال رنگ های مجذوب کننده و خیره نماینده پیروز و مؤثر است و محدودیتی از لحاظ دستیابی به رنگ های خاص ندارید زیرا طیف رنگی آن شامل 16 میلیون تناژ فرق دارد.

ویژگی های فریم لس

ازجمله ویژگی هایی که این نوع ابزار تبلیغاتی دارد میتوان به موارد زیر اشاره نمود:

  • وزن کم و ضخامت حداقلی
  • حدبیشتر استفاده از قاب و مقدار تصویر
  • قابل استفاده در فضای بیرونی و داخلی
  • قابل سفارش به صورت دوطرفه و یک طرفه
  • قابل طراحی به صورت عمودی و یا افقی و به طورکلی منعطف از نظر سازگاری با دکوراسیون داخلی
  • مناسب برای کاربری های بسیار چه به صورت نمایشگاهی، فروشگاهی، اطلاع رسانی، منوی رستوران ها و بسیاری مکان های دیگر
  • کم هزینه و مقرون به صرفه
  • کیفیت تصویر فوق العاده و …

لایت باکس پارچه ای فریم لس که نور پس زمینه ای داشته و همانند یک نمایشگر LED عمل می کند، در طی سالیان اخیر در بیشتر کشور های پیشرفته اروپایی، آسیایی و غیره بسیار مورد استقبال قرار گرفته است.

نصب آسان و سریع، اثر تبلیغاتی فوق العاده، حذف فریم و ایجاد صفحه نمایش مدرن و بدون محدودیت در مقدار، روشنایی یکنواخت که تمام توجه را به خود جلب می نماید و مناسب برای هر مکان دلخواه است از جمله مزیت هایی است که با استفاده از این نوع لایت باکس بدست می آید.

در خصوص این عنصر تبلیغاتی تمامی موارد ذکر شده ویژگی های مثبتی هستند که یک تجارت با این ابزار کسب می کند.

انواع لایت باکس فریم لس که با پارچه ساخته شده اند بسیار ساده و شیک هستند به گونه ای که یک فروشگاه و کسب وکار را از سایر رقبا متمایز می کند.

لایت باکس فریم لس پارچه ای چیست؟

به صورت کلی تمامی لایت باکس ها سازه های متشکل از یک قاب فلزی و تصویر چاپی با نور پس زمینه هستند که برای تبلیغات از آن ها استفاده می گردد.

در نوع فریم لس پارچه ای پوستری که چاپ روی آن انجام می گردد پارچه ای است که با تکنولوژی چاپ جوهر افشان یا سابلیمیشن و یا چاپ یووی تصویر مورد نظر روی آن اعمال شده است.

بعضی قسمت های دیگر سازه شامل یک فیلم نرم PVC و یک فلکس نور و یک ورق پلکسی یا وینیل شفاف هستند.

لایت باکس های بدون قاب پارچه ای دارای یک نور پس زمینه هستند که از طریق نوارهای ال ای دی نورپردازی شده است.

نوار های LED روشنایی و نور یکنواختی را فراوری می نمایند، بنابراین بر خلاف مدل های قدیمی تر لایت باکس لکه های سیاه و کم رنگ در تصویر نمایش داده نمی گردد.

به کار بردن نام فریم لس در این سازه به معنی حذف لبه های فریم در قاب و از روی تصویر است. به گونه ای که وقتی از رو به رو به باکس نگاه کنید هیچ گونه فریمی قابل مشاهده نخواهد بود.

کاربرد لایت باکس فریم لس پارچه ای

همانند تمامی لایت باکس ها این نوع به طور گسترده در مراکز خرید، پاساژ ها، ایستگاه های حمل و نقل عمومی از جمله ایستگاه اتوبوس، مترو، قطار و فرودگاه قابل نصب است.

در سوپرمارکت ها، فروشگاه ها، پاساژ ها و مال، بانک، هتل، سالن همایش، کنفرانس، سینما، تئاتر، مدرسه، بیمارستان و هر مکانی که دلخواه شماست و میدانید که بیشترین اثر تبلیغاتی را خواهد گذاشت.

مزایا و ویژگی های لایت باکس فریم لس پارچه ای

از جمله ویژگی های لایت باکس فریم لس عبارتند از:

  • چاپ استفاده شده در آن از نوع سابلیمیشن و یا با چاپ یووی است که در هر دو نوع رنگ چاپ بسیار بادوام است و به هیچ عنوان از بین نمی رود، محو نمی گردد و کیفیت خود را از دست نخواهد داد.
  • با چاپ یووی حتی می توان روی پارچه جلوه سه بعدی و برجسته فراوری کرد.
  • رنگ های به کار رفته در این چاپ طیف وسیعی را در بر می گیرد، بنابراین رنگ های چاپی که روی پارچه انجام می گردد بسیار درخشنده، زنده و شاداب هستند.
  • مقاومت چاپ به گونه ای است که سازه را مناسب قرار گیری در فضای خارجی می کند و تحمل شرایط جوی مختلف را دارد.
  • لایت باکس پارچه ای در نوع کاربرد بسیار انعطاف پذیر است. می توان آن را در فضای داخلی و فضای بیرونی قرار داد.
  • در دو نوع یک طرفه و دو طرفه قابل سفارش هستند.
  • می توان آن را از سقف آویزان کرد و یا به صورت ایستاده و روی دیوار نصب کرد.
  • با نصب نوع دو طرفه این امکان را دارید که دو تبلیغ مجزا را هم زمان در دو طرف باکس قرار داده و بنابراین شانس دیده شدن تبلیغات شما تا دو برابر افزایش می یابد. دو پیغام مجزا از کسب و کار خود را با نوع دو طرفه می توانید به مخاطبین خود نشان دهید.
  • نصب آن سریع و آسان است و احتیاجمند ابزار و تخصص خاصی نیست.
  • تعویض چاپ بک لایت به راحتی قابل انجام است و هر زمان که بخواهید تنها با باز کردن چند مهره سیلیکونی می توان پوستر را تغییر داد.
  • نوارهای LED بسیار مقرون به صرفه از لحاظ مصرف انرژی هستند. بنابراین چنانچه به صورت شبانه روزی روشن باشد مصرف برق جزئی دارند.
  • روشنی بالای آن ها و طول عمر چراغ های SMD قابل توجه است.
  • نور پس زمینه یکدست و یکنواخت ایجاد می کند.
  • فریم به کار رفته از جنس آلومینیوم است. آلومینیوم فلزی مقاوم است که استحکام سازه را تقویت می نماید. مواد به کار رفته در کل سازه دارای کیفیت بسیار عالی است بنابراین سازه پس از مدتی زنگ نمی زند و فرسوده نمی گردد.
  • یک ویژگی شگفت انگیز این باکس ها که فریم لس هستند آن است که به علت حذف فریم در لبه می توان تعدادی از آن ها را به مانند یک پازل در کنار هم قرار داد تا تصویرهای مجزا یک تصویر واحد را به وجود آورند.
  • بنابراین می توان یک سازه با ابعاد بسیار بزرگ ایجاد کرد، سایز سازه انتخابی است بدین گونه که محدودیتی از لحاظ سایز ندارید .
  • برای دوام بیشتر و آن هایی که در فضای بیرون قرار می گیرند یک لایه ای از وینیل و یا پلکسی گلاس روی پارچه را می پوشاند تا از تصویر محافظت نمایند.
  • وزن آن ها سبک بوده و به راحتی قابل جابه جایی هستند .
  • به صورت کلی لایت باکس پارچه ای فریم لس که با نوار های LED نورپردازی شده اند یک مدار جریان ثابت از نور دارند که ماندگار و با مصرف انرژی بسیار پایین هستند.
  • سازگار با محیط زیست بوده و اشعه مضر از نوع فرابنفش و مادون قرمز فراوری نمی نمایند.
  • پوستر پارچه ای عمر و کیفیت بالایی دارد و چنانچه سال ها تعویض نگردد از کیفیت آن کاسته نمی گردد.
  • چاپ روی پارچه بسیار بادوام و زیبا است.

ویژگی تبلیغاتی لایت باکس فریم لس پارچه ای

از جمله ویژگی های تبلیغاتی این باکس ها عبارتند از:

  • استفاده از عناصر نوری همیشه سبب جلب توجه خواهد بود. لایت باکس ها همیشه راه چاره هوشمندانه ای برای بازاریابی هستند.
  • تبلیغات شبانه روزی و بیست و چهار ساعته در تمام طول هفته با آن ها فراهم می گردد. حتی زمانی که شرکت و مجموعه شما در خارج از ساعت کاری است، این عناصر می توانند برای شما مشتری جذب نمایند.
  • می توانید در تمام منطقه ها شلوغ و پر رفت و آمد آن ها را نصب کنید تا در مقابل دید هزاران نفر قرار گیرند. بدین صورت دایره تبلیغات خود را افزایش می دهید.
  • می توانید متن و تصاویر تبلیغاتی مختلف را در هر تعداد که می خواهید تعویض کنید.
  • برای اعلام جشنواره، تخفیفات و رویدادها برترین ابزار هستند.
  • نسبت به سایر روش های تبلیغاتی مقرون به صرفه هستند.
  • نسبت به بیلبورد ها بسیار کارآمدتر و کم هزینه تر اند. یکبار آن ها را خریداری می کنید و تا سال ها از آن می توانید استفاده کنید.

انواع مختلفی برای تمامی مکان ها و کاربری ها طراحی شده است. با توجه به سلیقه و موقعیت قرارگیری و اهداف مختلف می تواند متفاوت انتخاب شوند.

انواع لایت باکس شامل: فریم لس، اسنپ فریم، مگنتی، MDF، آلومینیوم و… هستند.

می توانید از آن ها به عنوان یک منبع نور مصنوعی استفاده کنید. حتی می توان آن ها را در سقف های کاذب و دیوارهای کاذب به کار برد و یک منبع نور ملایم ایجاد کرد.

لایت باکس مگنتی

قاب این نوع از جنس آلومینیوم بوده و نوارهای آهن ربایی در قسمت لبه ها برای اتصال تصویر و طلق شفاف آن به قاب آلومینیومی بکار برده شده است.

نحوه نورپردازی به قاعده اصلی لایت باکس است.

این نوع سازه به علت آسودگی در تعویض تصاویر بسیار مورد استقبال برای مشاغلی است که احتیاج به تعویض سریع و راحت و بدون دردسر تصاویر گرافیکی تبلیغاتی خود دارند.

لایت باکس اسنپ فریم

اسنپ فریم یا لایت باکس اسنپی به مانند یک تابلوی عکس است که به همان مقدار کم ضخامت است.

به مقدار چند میلی متر ساختار قاب و لبه بر روی تصویر کشیده شده است.

در 2 نوع آویز و دیواری قابل سفارش هستند.

طریقه تعویض تصاویر در آن بسیار آسان است و تنها از طریق دست ساختار قاب جدا می گردد و احتیاج به ابزار خاصی ندارد.

لایت باکس کریستال

از جمله ساده ترین، خاص ترین و مناسب ترین انواع لایت باکس برای قرارگیری در فضای داخلی یک مجموعه است.

از لحاظ بصری و ساختاری یک تفاوت عمده بین این نوع با مدل های دیگر وجود دارد و این است که ساختار آن تشکیل شده 2 لایه پلکسی شفاف و ورق PVC که تصویر بین این 2 لایه قرار گرفته و از 4 طرف از طریق مهره هایی کل سیستم با یکدیگر چفت می شوند و قاب آلومینیومی در این سازه حذف شده است.

این نوع فقط به صورت دیواری و در مقدار های 40×30 و ×120سانتی متر قابل اجرا است .

لایت باکس لوگو

اگر می خواهید لوگو خود را که اولین نماد و شناسه معرفی برند شماست بمانند یک تابلوی تبلیغاتی بدرخشد و جلب توجه کند، لایک باکس لوگو برترین گزینه برای شماست.

طرح لوگو از طریق دستگاه چاپ دیجیتال بر روی متریال بک لایت چاپ شده و بر روی فریم آلومینیومی و یا از جنس چنلیوم قرار می گیرد.

قابلیت ایجاد اشکال مختلف از لوگو برای قرارگیری بر دیوار بیرونی ساختمان فروشگاه و یا مجموعه ای که در هر حالتی از شبانه روز با نوردهی جلب توجه می نماید، از جمله مزایای این نوع محسوب می گردد.

لایت باکس ام دی اف و آلومینیوم

تفاوت عمده ای که MDF با سایر لایت باکس ها در جنس بدنه قاب است، همانگونه از نام آن میتوان دریافت.

جنبه دکوراتیو در کنار خاصیت تبلیغاتی از جمله مزایای این نوع باکس به شمار میرود. نوع آلومینیوم نیز به مانند تمامی انواع دیگر است.

بیشتر بخوانید : انواع مختلف بگ و ساک دستی کدام است ؟

مزایای استفاده از لایت باکس برای تبلیغات

به روز رسانی محتوای تبلیغات

لایت باکس ها عموماً برای جایگزینی مکرر و تصاویر و پیغام های تبلیغاتی که به صورت ماهانه یا فصلی احتیاج به تعویض دارند بسیار آسان است. بنابراین روشی سریع برای دسترسی به طراحی های گرافیکی است و جایگزین مناسبی برای بیلبورد های تبلیغاتی گران قیمت و پرهزینه است.

قابلیت نصب در بیشتر مکان ها

نمایش طولانی مدت و دائمی از تبلیغات یک برند تا فروشگاهی کوچک در هر کجایی که خودتان می خواهید میتوانید آن را نصب کنید.

دوام و استحکام

سایر علائم الکتریکی معمولاً از جنس چوب پلاستیک و یا آهن هستند که استحکام و دوام خوبی در برابر شرایط جوی و محیطی ندارند. آلومینیوم به عنوان فلزی مستحکم و براق که در کنار زیبایی ظاهر بدنه بادوام را شکل می دهد طول عمر ساختار را حفظ می نماید.

هزینه ارزان

اگر بخواهید یک بیلبورد را برای نمایش تبلیغ کاری اجاره کنید به صورت شبانه روزی هزینه هنگفت باید برای آن بپردازید.

تبلیغات شبانه روزی

با ساخت لایت باکس و پرداخت یکبار هزینه می توانید 24 ساعته و در تمام طول هفته و سال پیغام و یا معرفی کسب وکار خود را در قالب یک اثر هنری به نمایش بگذارید.

کاربری متعدد

لایت باکس ها را میتوان در تمام فضا های داخلی از جمله پاساژ ها، فروشگاه ها، بیمارستان، پارکینگ، نمایشگاه، رستوران، اماکن، سالن های کنفرانس، مترو، راه آهن و به طورخلاصه هر مکانی که دلخواه شماست و انبوهی از جمعیت در آن باشد میتوان قرار داد.

لامپ های ال ای دی

وجود لامپ های ال ای دی در این باکس ها و در پشت تصاویر سبب خلق تصاویر پر جنب و جوش می گردد که بلافاصله جلب توجه افراد را سبب می گردد.

لامپ های ال ای دی آن در کنار کارایی و مزیتی که دارد، مصرف انرژی بسیار پایینی دارد و بعلاوه طول عمر بالایی دارند و کاملاً مقرون به صرفه هستند.

با استفاده از لایت باکس ها می توان اطمینان داشت که پیغام تبلیغاتی و هدف بازاریابی مجموعه در هر مکانی که قرار بگیرد به سرعت و از طریق طیف وسیعی از مردم و به راحتی قابل مشاهده است.

بیشتر بخوانید : برترین جایگزین برای کیسه نایلونی چیست ؟

لایت باکس چگونه به جذب مخاطبان بیشتر یاری می نماید؟

جذب مخاطب همیشه اولین هدف برای انواع تجارت خرد و کلان بوده و هست.

بقای یک کسب و کار به دیده شدن آنست. چنانچه دیده شوید، آن موقع است که می توانید امیدوار به فروش محصولات و یا دیده شدن خدمات خود باشید. کاربران و مخاطبان شما زمانی که با نمایش از طریق نشانه هایی بصری از شما ارتباط می گیرند این ارتباط قوی تر است. حال سؤال اینجاست که تنها در فضای آنلاین می توان نمایش تبلیغات خود را انجام داد یا راه چاره دیگری میتوان یافت؟ در جواب این سؤال باید گفت که اتفاقاً راهی مؤثرتر برای دیده شدن در قالب یک نمایشگر شبانه روزی در دسترس است.

چه راهی بهتر از لایت باکس می تواند پیغام شما را در مکان های کلیدی در سراسر یک خیابان، فروشگاه، مترو و … در معرض دید هزاران نفر که در شبانه روز زمانی که از کنار آن گذر می نمایند به نمایش بگذارد.

لایت باکس ها یک باکس با طرح گرافیکی هستند حاوی متن و شعار تبلیغاتی و یا اطلاع رسانی و یا برای نمایش منوی یک رستوران که در قالبی فلزی از جنس آلومینیوم مستحکم قرار گرفته که از طریق چراغ هایی از نوع ال ای دی روشن می شوند.

در واقع همانند یک نمایشگر تلویزیونی نگاه ها را جذب می نمایند. بیشتر تابلو های قدیمی و یا تصاویر بیلبورد جهت برجسته کردن تصویر خود از لامپ های بیرونی استفاده می نمایند، اما امروز تمایز نحوه نور پردازی لایت باکس ها سبب شده تعامل بینندگان و مخاطبان با این ابزار های تبلیغاتی بیشتر گردد.

بیشتر بخوانید : خرید بند ساک دستی و شاپینگ بگ

کاربرد انواع لایت باکس تبلیغاتی چیست ؟

لایت باکس ها با اهداف متفاوتی طراحی و فراوری می شوند و کاربرد های متنوعی را می توان برای هر نوع در نظر گرفت اما به صورت کلی اهداف کاربردی این باکس ها بیشتر در حوزه تبلیغات و افزایش تعامل با مخاطبین، اطلاع رسانی، نمایش رویداد ها و تخفیفات، ایجاد برندینگ برجسته است.

چاپ تصاویر باکیفیت و آزادی در طراحی و به کارگیری زنده ترین رنگ ها در طراحی تصاویر گرافیکی و یا نوشتار، مزیت های بسیار مفیدی است که با استفاده از لایت باکس میتوان به دست آورد.

مکان های مناسب برای نصب لایت باکس کجاست؟

تقریباً می توان گفت هر مکانی که دلخواهتان باشد در آن جا می توانید باکس خود را نصب کنید. در مکان هایی ازجمله:

  • فروشگاه های خرد و زنجیره ای
  • نمایشگاه خودرو
  • مال ها و پاساژ ها
  • مراکز کنفرانس
  • باشگاه
  • دفاتر
  • ایستگاه های حمل و نقل عمومی
  • ورزشگاه
  • فرودگاه
  • سالن همایش و تئاتر، سینما
  • دانشگاه ها و…

انواع لایت باکس برای کاربرد های خاص کدام است؟

همانگونه که اشاره شد لایت باکس ها را برای کارکرد های متفاوتی طراحی می نمایند. تفاوت آن ها در متریال به کار رفته، نوع ساختار، اندازه آسودگی در استفاده، نحوه قرارگیری و تفاوت در هدف آنست.

انواع لایت باکس شامل:

  • لایت باکس فریم لس
  • لایت باکس مگنتی
  • لایت باکس لوگو
  • لایت باکس کریستال
  • لایت باکس چرخشی
  • لایت باکس اسنپ فریم
  • لایت باکس ام دی اف
  • لایت باکس فریم لس پارچه ای

لایت باکس فریم لس: به معنی بدون فریم در نوع یک طرفه، دوطرفه، ایستاده، آویز از سقف و دیواری طراحی شده و موجود است. در تمامی مکان ها قابل نصب و از جمله مدرن ترین هاست. جالب اینجاست که میتوان با ترکیب و کنار هم قرار دادن تعدادی از آن ها یک صفحه نمایش یکپارچه ایجاد کرد. میتوان آن ها را در سقف های کاذب با طرح های گرافیکی آرامش بخش برای زیبا سازی محیط دکوراسیون داخلی نصب کرد.

لایت باکس مگنتی: کارکردی آسان تر دارد طرح کاغذ بک لایت به راحتی در آن قابل تعویض است و برای کسب و کار هایی که در بازه های کوتاه مدت احتیاج به تغییر مداوم متن تبلیغات و طرح خود دارند بسیار مناسب است، زیرا به راحتی و بدون ابزار خاصی میتوان با دست قاب را باز و سر هم کرد.

فریم لس پارچه ای: تصاویر گرافیکی لایت باکس ها همیشه بر روی کاغذ نیستند بلکه میتوان آن ها را بر روی پارچه و با دستگاه های چاپ یو وی و سابلیمیشن ایجاد کرد. تصاویر گرافیکی چاپ شده با دستگاه سابلیمیشن حاوی اشباع بالایی از مرکب در فرآیندی دو مرحله ای برای تثبیت و قفل کردن رنگ های زنده و پر جنب وجوش و خط کشی های واضح است. این نوع برای قرارگیری در فضای بیرونی کاملاً مناسب است به علت مقاومت خوبی که از خود در برابر شرایط جوی نامناسب نشان می دهد.

لایت باکس لوگو: که نام خود گویای کاربرد آن است لوگوی برند شما را به هر شکلی که باشد می تواند بر دیوار مکان ساختمان شما به نمایش درآورد. لایت باکس لوگو عموماً به صورت دیواری طراحی می گردد. قاب آلومینیومی و ساختار رویین با دستگاه های خم اتوماتیک به شکل لوگوی برند مورد نظر در می آید.

لایت باکس کریستال: در ظاهر کمی متفاوت از سایرین است. دو لایه پلکسی در آن به کار رفته و فاقد قاب آلومینیومی است. به عنوان تابلوی تبلیغات نیز به کار می رود و میتوان آن را با نور و بدون نور سفارش داد.

لایت باکس اسنپ فریم: دقیقاً مانند یک قاب عکس است که بر روی دیوار قرار گرفته و می تواند حاوی تصاویر تبلیغاتی و اعلانات منوی رستوران ها، نقشه و جهت برای بسیاری کاربرد دیگر باشد.

لایت باکس چرخشی: تشکیل شده از یک موتور که دارای 2 تا 3 وجه است که می تواند چندین تصویر را در خود جای دهد و به صورت دورانی چرخش نمایند. اگر قصد دارید در یک سازه چند تصویر را به نمایش بگذارید راه حل خود را یافته اید چرا که لایت باکس چرخشی برترین گزینه برای شماست.

لایت باکس ام دی اف: این نوع از لایت باکس برخلاف سایرین از یک قاب از جنس ام دی اف تشکیل شده و ظاهری زیبا دارد. برای فضا های داخلی با دکوراسیونی خاص به کار می رود بیشتر برای فضا هایی همانند کافه ها و رستوران ها مناسب است.

برترین مکان برای نصب لایت باکس کجاست ؟

آویزان کردن لایت باکس یک طرفه یا دوطرفه از سقف

که از فواصل دور و نزدیک جلب توجه می نماید و از زوایای مختلف قابل مشاهده است و هم چنین اگر مشکل کمبود فضا را دارید این روش نیز می تواند مفید باشد.

گاهی نیز در فروشگاه های بزرگ برای راهنمایی و راهنمایی مشتریان به بخش های مختلف از یک مکان و یا راهنمایی به سمت برندی خاص می توانید از نوع آویز از سقف استفاده کنید.

لایت باکس ها را پشت پنجره و فروشگاه بگذرید

این کار ممکن است برای مشتریان و رهگذران خارج از فروشگاه جالب باشد و سبب جلب توجه آن ها گردد.

قرار دادن بر روی وجه های ستون ساختمان

ستون های یک ساختمان را با لایت باکس ها بپوشانید تا پیغام خود را در جهت های متفاوت معرفی کنید.

لایت باکس را به صورت رومیزی قرار دهید

از لایت باکس های متحرک نظیر نوع ام دی اف که به صورت رومیزی و یا ایستاده هستند بر روی پیشخوان خود استفاده کنید و یا روی قفسه ها و استند آن ها را قرار دهید.

بر روی دیوار ها به عنوان منبع نور

بله لایت باکس می تواند یک منبع نور ثانویه و ملایم در فضای فروشگاه کوچک شما باشد. می تواند بر روی دیوار و یا سقف نصب گردد تا محیطی گرم و مجذوب کننده را برای فروشگاه شما ایجاد کند.

همانگونه که اشاره شد از لایت باکس ها چه به عنوان ابزاری تبلیغاتی و چه به عنوان منبعی از نور و یا اهداف دیگر میت وانید استفاده کنید. تنها کافیست که با انواع آن آشنا شده شوید و اطلاعات کافی از کاربرد انواع لایت باکس به دست آورید.

چاپ بک لایت چیست و چگونه انجام می گردد؟

چاپ بک لایت به معنای چاپ با نور پس زمینه که بر روی متریال مخصوص انجام می گردد که امکان انتشار نور از خود را فراهم می کند.

بیشترین کاربرد چاپ بک لایت در عناصر تبلیغاتی گرافیکی، پوسترها، بنرها و بیشتر از همه در لایت باکس است.

حتی بدون وجود نور و در طول روز نیز این چاپ به گونه ای زنده، درخشان و شاداب نمایش دارد. متریالی که بر روی آن چاپ انجام می گردد در واقع یک نوع فیلم است که می توان روی آن طراحی های گرافیکی و متن به هر طریق دلخواه را چاپ کرد و از پشت به آن نور تاباند تا به صورت یک نمایشگر ال ای دی توجه ها را به خود جلب کند.

انواع متریال بک لایت کدام است ؟

چاپ بک لایت را می توان بر روی طیف خاصی از مواد به کار برد که با توجه به کاربردی که دارد و بر این اساس که کجا قرار است استفاده گردد می توان از انواع متریال زیر برای اعمال چاپ استفاده کرد.

فیلم PVC

این فیلم به طور خاص ساخته شده تا نور را از خود عبور دهد و آن را منعکس نکند. تفاوت آن با یک فیلم PVC معمولی در این است که فیلم معمولی دارای یک روکش براق است که نور را در هر جهت منعکس می کند.

پارچه

پارچه های مورد استفاده در چاپ بک لایت عموماً از جنس پلی استر هستند که به گونه ای طراحی شده اند که نور را به خوبی از خود عبور داده و چاپ روی آن بسیار با دوام است.

وینیل

بنر های وینیل که بر روی آن چاپ انجام می گردد از بافت نخ بسیار نازک پارچه پلی استر به اضافه یک لایه PVC شفاف و یک لایه PVC نیمه شفاف تشکیل شده است.

ویژگی چاپ بک لایت چیست؟

مهم نیست که از چه نوع متریالی برای چاپ استفاده می گردد چنانچه قرار باشد در لایت باکس و یا در فضای بیرونی بدون محافظ باشد بسیار مورد توجه است که در چند مورد ویژگی های زیر را داشته و آن را حفظ کند.

متریال بک لایت باید بستری شفاف باشد تا بتواند به خوبی نور پس زمینه را از خود عبور دهد.

ساختار قوی و مقاوم در برابر اشعه ماوراء بنفش و سایر عوامل محیطی مانند آب باران، طوفان و غیره را داشته باشد.

بتواند به راحتی جوهر چاپ را بپذیرد و خشک گردد و بتوان تصویر با کیفیت با دستگاه چاپ دیجیتال بر روی آن بدون دردسر ایجاد کرد.

در برابر حلال های شیمیایی مقاومت داشته باشد.

انعطاف پذیر باشد تا برای جا به جایی و تعویض دچار مشکل نگردد.

کاربرد چاپ بک لایت چیست؟

ویژگی ها و عملکرد چاپ بک لایت بر روی فیلم های مختلف آن را به انتخاب فوق العاده برای اهداف مختلف و استفاده در طیف وسیعی از کاربری ها تبدیل می کند.

برای کمپین های تبلیغاتی و همانگونه که اشاره شد برای استفاده در انواع لایت باکس تبلیغاتی کاربرد فراوان دارد.

ترکیب و قرارگیری چاپ بک لایت در لایت باکس ها که جعبه هایی با فریم آلومینیومی و نور پردازی با چراغ LED هستند، آن را تبدیل به ابزار بازاریابی عالی برای محصولات و یا خدمات می نمایند و با توجه به ویژگی های چاپ با کیفیت در کنار جنس فوق العاده و انعطاف پذیر، امکان تعویض آسوده، این پوستر به گزینه ای عالی تبدیل شده است.

دوام فوق العاده چاپ بک لایت برای پروژه های بلند مدت و کوتاه مدت مناسب است و در معرض عناصر طبیعی مانند اشعه مضر فرا بنفش و یا شرایط جوی نا مناسب نیز استحکام خوبی دارد.

برای نمایش پیغام یک تجارت تبلیغات آن و اطلاع رسانی کاربرد دارد.

می توان آن را در محیط های بیرونی و داخلی نصب کرد از جمله این محیط ها: فرودگاه، مراکز خرید، پاساژ، فروشگاه، نمایشگاه، مترو، سالن سینما، بیمارستان، مطب و هر مکانی که دلخواهتان است. بدون نگرانی از آسیب و هدر رفت و هزینه ای که برای آن نموده اید.

انواع چاپ بک لایت کدام است؟

چاپ بک لایت بر روی متریال مختلفی که برای این کار بیان شد به چند روش تقسیم می گردد.

انواع چاپ مورد استفاده برای چاپ وینیل و چاپگر های فرمت گسترده و چند نوع اصلی از چاپگر های دیجیتال با فناوری چاپ مستقیم و غیر مستقیم، تقسیم می گردد.

چاپگر های جوهر افشان، چاپگر اکو سالونت، چاپ یووی، چاپ لاتکس، چاپ سابلیمیشن. تمامی ماشین های ذکر شده در بالا می توانند روی وینیل، فلکس، PVC، کاغذ، پارچه و سایر بستر های مناسب برای چاپ بک لایت انجام دهند.

هر کدام از چاپگرهای فوق مزایا و نقاط قوت و ضعف خود را به همراه دارد.

چاپ بک لایت وینیل و PVC

این دو رسانه را می توان با چند دستگاه طراحی کرد و تصاویر دلخواه را بر روی آن ها اعمال کرد. چاپ یووی و چاپگر اکو سالونت و چاپگر های جوهر افشان به خوبی می تواند تصاویری با کیفیت را بر روی فیلم وینیل و پی وی سی اعمال نمایند.

چاپ بک لایت پارچه

مناسب ترین روش برای چاپ بر روی بک لایت پارچه ای استفاده از چاپگر های سابلیمیشن است. البته با چاپگر یووی نیز می توان بر روی آن چاپ کرد، اما هزینه های آن به مراتب بسیار بیشتر از روش سابلیمیشن است. هر دوی آن ها چاپی مناسب، با کیفیت، ضد آب و مقاوم را ارائه می دهند.

بک لایت پارچه ای به علت وزن سبک، انعطاف بالا، مقاومت فوق العاده کاربرد فراوانی دارد به خصوص در لایت باکس فریم لس پارچه ای.

چاپ بک لایت با یووی

با چاپ یووی تقریباً بر روی تمام رسانه های مناسب برای ابزار های تبلیغاتی می توان چاپ کرد و هیچ محدودیتی ندارد. چاپ یووی ماندگاری بالایی داشته و ضد آب است.

به راحتی خراشیده نشده و از بین نمی رود.

اگر به فکر یک تابلوی تبلیغاتی با ماندگاری بالا هستید مناسب ترین گزینه است.

چاپی که روی بک لایت ایجاد می کند نیز همین خصوصیات را دارد و متریال را مسدود نمی کند. بنابراین عبور نور را فراهم نموده حتی در روز و زمانی که نور پس زمینه ندارد نیز بسیار پر جنب و جوش نمایش دارد.

مزایای چاپ بک لایت کدام است؟

از مزایای که چاپ بک لایت در نمایشگر های دارای نور پس زمینه ایجاد می کند می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • سهولت خواندن یا مشاهده طرح بزرگ تبلیغاتی از راه دور
  • دوام بالای چاپ گرافیکی با نور پس زمینه که بسته به احتیاج شما می تواند به صورت بلند مدت و کوتاه مدت نصب گردد.
  • جلب توجه و جذب مخاطب به دلایل زیبایی شناسی چه در فضای بیرونی و چه در فضای داخلی به علت استفاده از رنگ های مجذوب کننده و خلق تصاویر چشم نواز که در خود جای می دهد سبب جلب توجه هر فردی که از کنار آن عبور می نماید می گردد .
  • کاربرد بسیار متنوع در ابزار های تبلیغاتی مانند لایت باکس، پوستر، بنر، نمایشگر ویترین تابلوی منو و امکان نور پردازی از پشت که سبب جلب توجه بیشتر می گردد.
منبع: مجله چاپخونه

به "لایت باکس چیست؟ راهنمای خرید 2021" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لایت باکس چیست؟ راهنمای خرید 2021"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید