بازسازی کاخ مروارید 130 میلیارد تومان آب می خورد

به گزارش بانه مارکت، مدیرکل میراث فرهنگی البرز گفت: برای احیای کاخ مروارید حداقل و به صورت خوشبینانه 130 میلیارد تومان اعتبار احتیاج است که تامین آن حتی از عهده بخش خصوصی هم برنمی آید.

بازسازی کاخ مروارید 130 میلیارد تومان آب می خورد

ایسنا: فریدون محمدی با اشاره به اینکه احتمال واگذاری عملیات بازسازی بنای کاخ مروارید به شهرداری کرج وجود دارد، اظهار کرد: اگر شهرداری برای بازسازی بنای کاخ مروارید برنامه ای داشته باشد و بخواهد اعتبار مورد احتیاج برای این کار را تامین کند، میراث فرهنگی از این اتفاق استقبال می نماید.

وی ادامه داد: البته این اقدام منوط به توافق و انعقاد تفاهم نامه مشترک بین میراث فرهنگی و شهرداری در مورد نحوه بازسازی و بهره برداری از این مجموعه و … است.

وی شرح داد: واقعیت این است بازسازی بنای کاخ مروارید در شرایط فعلی به اعتبار زیادی احتیاج دارد که میراث فرهنگی فعلا از عهده تامین آن بر نمی آید.

مدیرکل میراث فرهنگی البرز افزود: ما در پی آن هستیم تا به هر قیمتی که شده بنای این کاخ را زنده کنیم تا امکان بازدید عمومی و بازگشت آن به چرخه گردشگری استان فراهم گردد.

محمدی افزود: برای احیای این کاخ حداقل و به صورت خوشبینانه 130 میلیارد تومان اعتبار احتیاج است که تامین آن حتی از عهده بخش خصوصی هم برنمی آید.

وی شرح داد: بخش خصوصی با احیای این بنا در پی برگشت سرمایه ای است که هزینه نموده و این بازگشت مدت زمان زیادی می برد ولی بازگشت سرمایه برای شهرداری با توجه به اینکه می تواند از سایر فضاهای این مجموعه هم استفاده کند، منطقی تر به نظر می رسد.

منبع: توریسم آنلاین

به "بازسازی کاخ مروارید 130 میلیارد تومان آب می خورد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازسازی کاخ مروارید 130 میلیارد تومان آب می خورد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید