فیبر را در رژیم غذایی سگ تان بگنجانید

به گزارش بانه مارکت، دلایل اصلی لزوم اضافه کردن فیبر به رژیم غذایی حیوان بالا بردن کیفیت غذا و راحت شدن عمل دفع است. این کار حیوان را از شر بیماری اسهال و یبوست هم خلاص می نماید.

فیبر را در رژیم غذایی سگ تان بگنجانید

برخی رژیم های غذایی فیبر بیشتری دارند تا جایگزین کالری شوند، احساس سیری را افزایش دهند و به کاهش وزن حیوان یاری نمایند.

شما از طرق بسیاری می توانند فیبر موجود در غذای سگ تان را افزایش دهید. از اضافه کردن مکمل فیبر به غذا گرفته تا دادن سبزیجات و غذاهای انسانی سالم به حیوان.

آنالیز کنید آیا سگ احتیاج به فیبر اضافه دارد

1- غذای سگ تان را چک کنید. خیلی از غذاهای خشک یا غذاهای مخصوص سگی که از بازار تهیه می کنید محتوی فیبر هستند. بیشتر غذاهای مخصوص سگ محتوی 5 درصد فیبر خام هستند که همین مقدار برای سگ تان کافی است.

2- سگ تان را زیر نظر بگیرید. اگر سگ تان دچار اسهال یا یبوست شده ممکن است مشکل یک بیماری، انگل یا یک مشکل عادی معده باشد. سگ تان را زیر نظر بگیرید و اگر مشکلش برای بیشتر از 2 روز ماندگار بود و می دانستید بیماری ندارد، باید در رژیم غذاییش فیبر اضافه کنید.

3- سگ تان را نزد دامپزشک ببرید. یبوست می تواند یکی از نشانه های انسداد مجرای ادرار باشد که بیماری جدی است. اگر مشاهده کردید سگ تان در عمل دفع دچار مشکل است او را نزد دامپزشک ببرید. از دکتر بخواهید که از سگ یک آزمایش رکتوم بگیرد. اگر مشکل سگ تان مشکل گوارشی یا غذایی بود، ممکن است دامپزشک برای او مکمل فیبر تجویز کند.

به غذای سگ تان فیبر اضافه کنید

1- کدو تنبل پخته شده را با غذای سگ مخلوط کنید. اگر سگ تان کوچک است تنها 1 قاشق غذا خوری کدو تنبل پخته شده با هر وعده غذایی کفایت می نماید. یک سگ بزرگ (حدود 22 کیلوگرمی) می تواند تا 1 چهارم فنجان کدو تنبل با هر وعده غذایی بخورد.

2- لوبیا سبز بخار پز شده. لوبیا سبز تازه منبع خوبی از فیبر برای سگ تان است. مقداری لوبیا سبز تازه را بخار پز کنید و یا در ماکروویو بپزید و سپس کاملا خنک شان کنید. لوبیاها را له و یا خرد کنید و به غدای سگ تان اضافه کنید. سگ تان نمی تواند تمام قسمت های لوبیا سبز خام را هضم کند و از مواد مغذی موجود در آن استفاده کند، در نتیجه بهتر است لوبیاها را بپزید.

3- سیب زمینی شیرین به او بدهید. یک سیب زمینی شیرین میانه حاوی 3 گرم فیبر است. برای اینکه سیب زمینی شیرین را به سگ تان بدهید پوست آن را بکنید و آن را به قطعات کوچک خرد کنید. سیب زمینی را بپزید و با چنگال له کنید. به هر وعده غذایی اصلی سگ تان 1 تا 3 قاشق غذا خوری سیب زمینی شیرین له شده اضافه کنید.

4- دامپزشک را در جریان بگذارید. این را بدانید که سبزیجات حاوی مواد غذایی دیگری، مثلا پتاسیم، هم هستند. ممکن است این مواد برای سگ تان مضر باشند و باعث بدتر شدن بیماری هایی مثل بیماری های کلیه شوند. دامپزشک می تواند بر اساس شرایط سگ تان به شما بگوید کدام سبزی برای او بهتر است.

5- یک قاشق سبوس، جو پخته شده یا ارزن به غذای سگ تان اضافه کنید. غلات کامل یکی دیگر از راه های عالی و مقرون به صرفه برای اضافه کردن فیبر به رژیم غذای سگ تان است. برخی از این غلات ممکن است با مواد معدنی یا ویتامین ها غنی شده باشند پس قبل از استفاده از آنها در غذای سگ تان از تمام مواد و ویتامین های موجود در آن اطلاع داشته باشید.

6- از مکمل های فیبر بدون احتیاج به نسخه پزشک بهره ببرید. برای آنکه سگ تان از از شر یبوست چند روزه اش نجات دهید، از مکمل فیبری مانند متاموسیل یا دیگر مکمل های فیبری که احتیاج به نسخه پزشک ندارند بهره ببرید. این دارو را بر روی غذای سگ تان بریزید تا حرکات روده اش را تقویت کنید. برای سگ های کوچک نصف قاشق چایخوری، و برای سگ های بزرگ تر حدود 2 قاشق غذاخوری دارو بهره ببرید. این مقدار را با هر وعده غذایی به سگ بدهید.

از این نوع داروها به ندرت بهره ببرید و بیشتر از 2 روز به سگ دارو ندهید تا حیوان به اسهال مبتلا نگردد.

7- یک رژیم غذایی تازه و متفاوت را امتحان کنید. عوض کردن غذای سگ تان و خرید یک غذا با درصد فیبر بیشتر شاید روشی آسان تر باشد چرا که احتیاج به انجام کارهای اضافه ندارید.

8- حواستان به نوع فیبر هم باشد. فیبر اصطلاحی است که به انواعی از پلی ساکاریها گفته می گردد و همه فیبرها مثل هم نیستند. انواع مختلف فیبر تاثیرات متفاوتی روی سگ دارند، مقدار جذب آب شان فرق دارد و بر گوارش سگ و تخمیر غذاها داخل معده اثرات مختلفی دارند. ممکن است نوع به خصوص فیبری که برای سگ تان استفاده می کنید موجب نفخ یا اسهال در سگ گردد. اگر چنین چیزی را تجربه کردید نوع فیبری که به سگ تان می دهید را تغییر دهید.

منبع: فوت و فن / wikihow.com

به "فیبر را در رژیم غذایی سگ تان بگنجانید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فیبر را در رژیم غذایی سگ تان بگنجانید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید