با چند هله هوله برای لاغری آشنا شوید

به گزارش بانه مارکت، وقتی برای کاهش وزن برنامه ریزی می کنید، نیازی نیست که تمام خوراکی ها و تنقلات خوشمزه را کنار بگذارید. چون مصرف میان وعده هایی مانند آجیل های خوشمزه، می تواند برای کاهش وزن تاثیر قابل توجهی داشته باشد و در راه رسیدن به اهدافتان کمکتان کند. اگرچه در باور عامه مردم این موضوع جاافتاده که هله هوله برای لاغری مضر است و باید آن را از برنامه غذایی تان حذف کنید؛ اما برخی از مطالعات نشان می دهد، آن چیزی که رسیدن به تناسب اندام و کاهش وزن را تضمین می نماید، داشتن یک الگوی غذایی سالم است.

با چند هله هوله برای لاغری آشنا شوید

طبق گزارش انجمن قلب آمریکا (AHA)، اجتناب از مصرف غذاهای متنوع، می تواند منجر به افزایش حرص و ولع نسبت به آن ها گردد. به همین علت محروم کردن خودتان از غذاها و هله هوله، باعث می گردد که به طور ناگهانی به خوردن آن ها روی بیاورید و هرگز نتوانید وزنتان را کم کنید.

بااین وجود، زمانی که فردی احساس گرسنگی اش را با مصرف میان وعده های سالم کنترل می نماید، احتمال اینکه به سمت غذاها و هله هوله­های مختلف کشیده شوید کمتر است و بهتر می تواند وزن کم کند. چون مصرف این غذاها موجب کنترل اشتهای کاذب می گردد و نمی گذارد کالری مصرفی روزانه تان از اندازهی که معین شده بالاتر برود.

چه چیزی باعث می گردد یک هله هوله برای لاغری مفید باشد؟

بعضی از هله هوله­ها برای لاغری گزینه بهتری نسبت به سایرین هستند. به طورکلی، غذاهایی که سرشار از فیبر یا پروتئین هستند، بهتر می توانند شما را سیر نگه دارند. با مصرف این مواد غذایی، در طول روز کالری کمتری دریافت خواهید کرد.

مواد غذایی دیگری که برای کاهش ریزه خواری و کنترل اشتهای کاذب مفیدند، خوراکی هایی هستند که حجم بالا و کالری کمی دارند. این مواد غذایی حجم زیادی از معده را پر می نمایند و احساس سیری طولانی مدت برایتان به همراه دارند. به همین دلیل پس از مصرف این خوراکی ها می توانید اندازه کالری دریافتی روزانه تان را به خوبی کنترل کنید.

البته نمی توان این نکته را نادیده گرفت که، بعضی از خوراکی ها منجر به افزایش متابولیسم و سوخت وساز بدن می شوند. این مواد غذایی منجر به افزایش کالری سوزی می شوند و کاهش وزن را سرعت می بخشند. افرادی که در پی کاهش وزن هستند، باید از مصرف بالای مواد غذایی زیر جلوگیری نمایند.

  • نمک
  • قند
  • چربی های اشباع شده
  • کربوهیدرات های ساده
  • مواد غذایی فرآوری شده (به علت انباشت چربی، نمک و قند در آن ها)

برترین هله هوله برای لاغری

برای اینکه یک برنامه غذایی مناسب و سرشار از مواد غذایی مفید داشته باشید، در ادامه لیستی از انواع هله هوله برای لاغری در خانه را برایتان آورده ایم. با یاری این خوراکی ها می توانید به ضعف و گرسنگی های روزمره غلبه کنید و وزنتان را کاهش دهید.

حمص و سبزیجات

حمص یک غذای سنتی مدیترانه ای است که از نخود پوره شده درست می گردد. با توجه به محبوبیتی که این روزها هوموس پیداکرده، این خوراکی را می توانید در طعم­های متنوع در فروشگاه های مختلف پیدا کنید. البته خودتان هم می توانید خلاقیت به خرج دهید و هوموس را در طعم و مزه های متفاوت آماده کنید.

یک مطالعه در سال 2016 نشان می دهد که، مصرف حمص می تواند مزایای زیادی به همراه داشته باشد. حمص منبع خوبی از پروتئین و فیبر است؛ و هر دوی این منابع، به شما یاری می نمایند تا احساس سیری طولانی مدتی داشته باشید.

اگر حمص را با سبزیجات مصرف کنید، می توانید هم زمان از مزایای هوموس و مواد مغذی موجود در سبزیجات بهره مند شوید.

کرفس و کره آجیل ها

کرفس یک سبزی کم کالری است. بر اساس آمار ارائه شده به وسیله وزارت کشاورزی آمریکا (USDA)، دو ساقه کرفس معادل یک فنجان سبزیجات است و می تواند بخشی از احتیاج روزانه تان را به دو و نیم فنجان سبزیجات در رژیم های 2000 کالری رفع کند.

ساقه کرفس حاوی مقادیر زیادی آب است و می تواند احساس سیری طولانی مدت ایجاد کند. این ساقه ها را می توانید در کره گردو یا کره بادام زمینی ببرید و سپس نوش جان کنید. با این روش می توانید از مزایای کره های طبیعی مانند پروتئین و چربی های سالم موجود در آن ها هم بهره­مند شوید.

میوه ها و کره آجیل ها

سیب برش خورده و کره بادام زمینی یک میان وعده غذایی مناسب به شمار میرود. یک سیب میانه می تواند 20 درصد فیبر معین شده در رژیم غذایی و احتیاج بدن به یک تا دو فنجان میوه روزانه را تامین کند. علاوه بر سیب می توانید از میوه های دیگر هم بهره ببرید. ترکیب میوه ها و کره آجیل ها مانند کره بادام زمینی، می تواند چربی های سالم و پروتئین را به بدنتان برساند. بعلاوه می توانید از ویتامین ها و مواد مغذی این میان وعده خوشمزه هم بهره مند شوید.

پنیر کم چرب

پنیر کم چرب منبع خوبی از پروتئین و کلسیم است. پنیر کم چرب نسبت به پنیر معمولی مواد مغذی بیشتر و چربی کمتری دارد. بعضی از مزایای پنیر کم چرب عبارتند از:

  • منبع پروتئین
  • منبع کلسیم
  • منبع ویتامین های متنوع و مواد معدنی
  • کالری کمتری نسبت به پنیرهای پرچرب

آجیل ها

آجیل ها هم می توانند یک میان وعده سالم و سیرنماینده باشند. آجیل ها پروتئین و چربی های مورد احتیاج بدن را به خوبی تامین می نمایند. البته کسانی که قصد دارند نمک مصرفی شان را کاهش دهند، بهتر است آجیل ها به صورت خام مصرف نمایند؛ زیرا اغلب آجیل های طعم­دار حاوی اندازه قابل توجهی قند و نمک هستند.

یادتان باشد که آجیل ها کالری نسبتا بالایی دارند، بنابراین بهتر است اندازه کمی از این خوراکی ها را به عنوان میان وعده میل کنید یا اینکه از آنها برای درست کردن هله هوله های سالم اردوی دانش آموزی یاری بگیرید.

تخم مرغ آب پز

تخم مرغ منبع عالی پروتئین است. در گذشته، بسیاری از مردم فکر می کردند که تخم مرغ به علت کلسترول موجود در زرده آن نمی تواند یک غذای سالم و مفید باشد؛ اما، تحقیقاتی که اخیرا اجرا شده نشان می دهد که، نه تنها تخم مرغ سطح کلسترول را افزایش نمی دهد، بلکه این ماده غذایی حاوی بسیاری از مواد مغذی ضروری برای بدن است و باید مصرف گردد.

ماست یونانی با انواع توت ها

ماست یونانی سرشار از پروتئین ، کلسیم و چربی های مفید برای بدن است. این خوراکی کالری کمی هم دارد. برای اینکه بتوانید ماست یونانی را در برنامه غذایی روزانه تان داشته باشید، می توانید میوه های متنوع، انواع توت ها و آجیل های خوشمزه را به این خوراکی اضافه کنید. با این روش ماست خوش طعم تر می گردد و می توانید از خواص میوه ها و آجیل ها هم بهره مند شوید.

یادتان باشد که ماست های یونانی طعم­دار اغلب حاوی شکر هستند؛ بنابراین بهتر است ماست یونانی ساده خریداری کنید و آن را به دلخواه طعم­دار کنید.

پاپ کورن بدون روغن

پاپ کورن یک میان وعده محبوب در ایالات متحده است. البته اغلب افراد به خاطر قند، چربی یا نمکی که به این خوراکی اضافه می گردد، از مصرف پاپ کرن اجتناب می نمایند؛ با این وجود، پاپ کرن­هایی که بدون روغن آماده می شوند، گزینه مناسبی برای استفاده به عنوان میان وعده هستند. این پاپ کرن ها غنی از فیبر هستند، به همین علت یکی از هله های مناسب برای لاغری حتی در دوران شیردهی به حساب می آیند.

چگونه این خوراکی ها را به رژیم غذایی خودمان اضافه کنیم؟

برای اینکه بتوانید برنامه غذایی تان را به خوبی مدیریت کنید و چند هله هوله برای لاغری را در برنامه روزانه تان بگنجانید، بهتر است خوراکی هایتان را از قبل آماده کنید. می توانید در ابتدای هفته میان وعده های غذایی یک هفته را تهیه کنید، سپس آن ها را بر اساس احتیاج روزانه تان تقسیم کنید.

اگر وقت کافی برای تهیه میان وعده هایتان ندارید، می توانید مواردی را انتخاب کنید که در فروشگاه ها به­ صورت آماده و بسته­بندی شده وجود دارند. البته مواد غذایی که در این بسته بندی هستند اغلب گران تر از بسته هایی هستند که می توانید در خانه آماده کنید.

و در انتها…

مصرف میان وعده های سالم نقش مهمی در یاری به کاهش وزن و مدیریت وزن دارد. میان وعده هایی که انتخاب می کنید، باید قند، چربی و نمک کمی داشته باشند. بعلاوه این خوراکی ها باید حاوی مواد مغذی، فیبر و پروتئین باشند. در این مقاله مواد غذایی مناسب برای رژیم غذایی را برایتان آوردیم. اگر می خواهید وزن کم کنید و بدنی سالم داشته باشید، می توانید این خوراکی های کم کالری و مغذی را مصرف کنید.

منبع: کتاب کاله

به "با چند هله هوله برای لاغری آشنا شوید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با چند هله هوله برای لاغری آشنا شوید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید