عکس، سرنوشت غیرمنتظره؛ فوتبالیست اسپانیایی در اندونزی بر تخت شاهزادگی نشست

به گزارش بانه مارکت، جوردی آمات، فوتبالیست اسپانیایی به علت انتسابش به خاندان سلطنتی جزیره ای در اندونزی از طرف مادر، حالا به عنوان راجه در این کشور حضور دارد.

عکس، سرنوشت غیرمنتظره؛ فوتبالیست اسپانیایی در اندونزی بر تخت شاهزادگی نشست

تغییر ناگهانی ای که در زندگی یک فوتبالیست اسپانیایی به نام جوردی آمات به وجود آمده شگفت انگیز است. او که در اسپانیا به جهان آمده بود، به علت ملیت اندونزیایی مادربزرگ مادری اش تابعیت این کشور را کسب کرد و از آنجا که پدربزرگ مادری جوردی حاکم جزیره سیاو و راجه بود، او در حال حاضر عنوان شاهزاده این جزیره را در اختیار دارد. آمات که حالا ملیت اندونزیایی دارد، در تیم ملی فوتبال این کشور عضویت دارد.

جوردی آمات در مصاحبه با یک تلویزیون اسپانیایی گفت: وقتی بچه بودم، مادربزرگم می گفت شاهزاده هستم. ولی من فکر می کردم دارد برایم داستان می گوید. اصلا فکر نمی کردم جدی باشد و یک روز زندگی ام را زیر و رو کند.

این فوتبالیست اسپانیایی-اندونزیایی سابقه بازی در تیم های اسپانیول، رایو وایه کانو، رئال بتیس در لالیگای اسپانیا و بعلاوه یوپن در بلژیک و جوهور در مالزی را دارد. در اندونزی هفتاد راجه بر جزایر مختلف این کشور حکمرانی می نمایند و او حالا یکی از راجه ها است. اندونزی بزرگترین مجمع الجزایر جهانست و با بیش از 17هزار جزیره نزدیک به 250 میلیون نفر جمعیت دارد.

آمات در اسپانیا در همه رده های سنی تیم ملی این کشور به جز رده بزرگسالان بازی نموده است. او اما در نهایت تصمیم می گیرد ملیت اندونزی را بپذیرد و حالا بازیکن تیم ملی بزرگسالان اندونزی است. او اولین بازی اش را در ماه نوامبر با پیراهن اندونزی برگزار کرد. دیداری که با پیروزی 2-1 اندونزی مقابل کامبوج به انتها رسید.

جوردی آمات در مصاحبه خود می گوید لقب راجه و شاهزادگی او تشریفاتی و محلی است و اهمیتی مثل پادشاهی اسپانیا ندارد. او می گوید سعی دارد از لقبش برای یاری به مردم جزیره و ایجاد تغییرات مالی استفاده کند.

منبع: همشهری آنلاین

به "عکس، سرنوشت غیرمنتظره؛ فوتبالیست اسپانیایی در اندونزی بر تخت شاهزادگی نشست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عکس، سرنوشت غیرمنتظره؛ فوتبالیست اسپانیایی در اندونزی بر تخت شاهزادگی نشست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید