صرافی های رمزارز در مسیر رسمی شدن ، کسب وکارهای تبادل دارایی های دیجیتال ای نماد دریافت می نمایند

به گزارش بانه مارکت، پس از مدت ها بحث و آنالیز درباره اعطای ای نماد به کسب وکارهای تبادل دارایی های دیجیتال، اکنون به نظر می رسد که در هفته پیش رو، هم کاربران و هم این کسب وکارها شاهد اتفاقات خوبی خواهند بود.

صرافی های رمزارز در مسیر رسمی شدن ، کسب وکارهای تبادل دارایی های دیجیتال ای نماد دریافت می نمایند

به عبارت دیگر، با اعطای نوعی ازای نماد که بدون ستاره و غیرقابل درج در سایت است، بسیاری از ریسک ها برای کاربران، کسب وکارها و البته دولت کاهش می یابد. این کسب وکارها که به نوعی همان صرافی های رمزارزی هستند، پس از عضویت در یکی از تشکل های بخش خصوصی یا سازمان های مردم نهاد، ضروری است که الزامات و استانداردهای تدوین شده را رعایت و سپس در بخش سایر حوزه های مالی سازمان توسعه تجارت الکترونیک ثبت نام نمایند. به این ترتیب، پس از آنالیز های کارشناسی، ای نماد مربوطه به آنها برای فعالیت اعطا می گردد.

جزئیات دریافت ای نماد

عباس آشتیانی، مدیرعامل انجمن فناوران زنجیره بلوک(انجمن بلاکچین) در گفت وگو با بانه مارکت، از اجرای پیشنهاد قبلی انجمن در هفته پیش رو خبر می دهد و درباره جزئیات آن می گوید: کسب وکارها در یکی از تشکل های بخش خصوصی عضو می شوند و با پیشینه اولیه خود و الزاماتی که تدوین می گردد تنظیم گری صورت می گیرد و تشکل های بخش خصوصی هم تا حد ممکن بر این الزامات نظارت می نمایند.

به گفته او پس از آن، کسب وکارها در سازمان توسعه تجارت الکترونیکی در بخش سایر حوزهای مالی ثبت نام می نمایند و پرونده آنها برای آنالیز در دیتابیس سازمان قرار می گیرد.

مدیرعامل انجمن بلاکچین ادامه می دهد: با معرفی یکی از تشکل ها، دیتابیس ای نماد که در بخش سایر حوزه های مالی واقع شده است، تأیید و به شرکت شاپرک معرفی می گردد تا درگاه پرداخت با کد صنف 7800 به آنها اعطا گردد. به این ترتیب، هم رسته صنفی فعالان این حوزه معین می گردد و هم شرکت شاپرک به قانون شورای پول احترام گذاشته است.

آشتیانی ای نماد این کسب وکارها را از نوع بدون ستاره و غیرقابل درج در سایت عنوان می نماید که صرفا مشکل قانونی که پیش از این برای اعطای خدمات بانکی از سیستم بانکی کشور وجود داشته، به این ترتیب برطرف می گردد.

اهمیت ای نماد

مدیرعامل انجمن بلاکچین این موضوع را گامی مثبت و رو به جلو می داند و می گوید: یکی از مهم ترین پیامدهای این اتفاق این است که از ریسک کسب وکارها می کاهد. به عبارت دیگر، کسب وکارهایی که عضو تشکل های بخش خصوصی هستند، در مقایسه با کسب وکارهایی که حاضر به پذیرش این حد از تنظیم گری هم نشده اند، ریسک بسیار کمتری خواهند داشت. بنابراین تا حدودی جلوی آسیب های احتمالی برای کسانی که با نیت سوء وارد این حوزه می شوند، گرفته می گردد.

آشتیانی بعلاوه تأکید می نماید که برای دولت و حاکمیت هم این موضوع دارای اهمیت است، چراکه یکی از وظایف حاکمیت حمایت از حقوق کاربران و مصرف نمایندگان است. بنابراین اگر همین یک موضوع را برای 2لایه مردم و حاکمیت درنظر بگیریم، کفایت می نماید و طبیعتا لایه سوم که کسب وکارها هستند احتمالا از این موضوع استقبال نمایند.

پرهیز از برخورد سلبی

مدیرعامل انجمن بلاکچین با اشاره به مصاحبه قبلی با بانه مارکت به این موضوع اشاره می نماید که پس از فراهم شدن زمینه عضویت کسب وکارها از سوی تشکل های بخش خصوصی نکته حائز اهمیت این است که تأیید یا عدم تأیید نهایی کسب وکارها از حیطه اختیار تشکل های بخش خصوصی خارج است. آشتیانی تأکید می نماید که به این ترتیب رگولاتور باید به این نکته توجه کند که اگر یک کسب وکار فعال قرار است تأیید نگردد، باید ادله آن حتما به شکل مدون و براساس استانداردها باشد و بعلاوه فرصت لازم به کسب وکار تأیید صلاحیت نشده، داده گردد تا نواقص مطرح شده را برطرف کند. به عبارت دیگر، ضروری است که از برخوردهای سلبی پرهیز گردد. او بعلاوه یادآوری می نماید که این موضوع برای کسب وکارهای موجود قرار است اجرا گردد که البته تعدادشان کم نیست.

به گفته او تعداد این کسب وکارها حدود 300کسب وکار است، اما برآوردهای شاپرک نشان می دهد که بین 1500 تا 2000درگاه، مربوط به خدمات کسب وکارهای تبادل دارایی های رمزنگاری شده است. به همین دلیل، آشتیانی اظهار امیدواری می نماید که کسب وکارهای بالقوه بتوانند در آینده از فرصت یکسانی برای ورود به عرصه رقابت در این حوزه برخوردار شوند.

رسمیت تبادل؟

مدیرعامل انجمن بلاکچین بعلاوه در پاسخ به این پرسش که اعطای این نوع از ای نماد آیا به معنای به رسمیت شناختن حوزه تبادل است، این گزاره را رد می نماید و می گوید: درواقع، می توان گفت که فعالیت فعالان کسب وکارها تنظیم گری و بر آن نظارت می گردد که امیدواریم منجر به افزایش حمایت از حقوق مصرف نماینده گردد.

به گفته آشتیانی با این اتفاق، ما در زمره کشورهایی قرار می گیریم که وجود فناوری بلاکچین و دارایی های رمزنگاری شده در آن به رسمیت شناخته شده است.

گزارش: عمادالدین قاسمی پناه

منبع: همشهری آنلاین

به "صرافی های رمزارز در مسیر رسمی شدن ، کسب وکارهای تبادل دارایی های دیجیتال ای نماد دریافت می نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صرافی های رمزارز در مسیر رسمی شدن ، کسب وکارهای تبادل دارایی های دیجیتال ای نماد دریافت می نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید