کوشش برای کسر حقوق و تبعید به دریا بدون بیمه!

به گزارش بانه مارکت، در این گزارش به توضیح حادثه پیش آمده برای یک نخبه صنعت نفت، بعد از مصاحبه با خبرنگاران پرداخته شده است.

کوشش برای کسر حقوق و تبعید به دریا بدون بیمه!

به گزارش خبرنگار ، سید سجاد پورالحسینی جوان نخبه ای است که چندی پیش با حضور در بانه مارکت از مسائل نخبگان صنعت نفت کشور صحبت کرد اما پس از این مصاحبه و انتشار آن در قالب گزارش های و ، حادثه تاسف برانگیزی برای او اتفاق افتاده که به نظر نمی رسد اتفاقی بوده باشد.

متاسفانه این نخبه صنعت نفت طی حادثه ای در آب های بین المللی اطراف ایران، به شدت از ناحیه دست آسیب دید و به بیمارستان صنعت نفت منتقل و در آن جا مجبور به جراحی و کار گذاشتن پلاتین در دست خود شده است.

او در گفت و گو با خبرنگار ، درباره این حادثه اعلام کرد: پس از انتشار آن مصاحبه، بنا بر گفته یکی از مدیران مرتبط در حین عصبانیت، در حال جمع آوری طومار بر علیه من هستند به دلیل این که در بخشی از آن مصاحبه به محل فعالیتم که اداره نظارت بر صادرات بود، اشاره کردم. دفتر کل اداره نظارت بر صادرات نیز که به صورت مستقیم زیر نظر وزیر نفت است، این کار را آغاز نموده تا برای بیان این صحبت ها به بهانه پایین آوردن اعتبار این اداره از من شکایت نمایند.

این دانش آموخته نخبه رشته ازدیاد برداشت نفت ضمن تاکید بر این که سمت فعلی او هیچگونه ارتباطی با رشته ازدیاد برداشت نفت و احتیاجی به مدرک تحصیلی بالا ندارد، اضافه نمود: از ابتدای فعالیتم در وزارت نفت هر بار به طور غیرقانونی و بدون صدور حکم ماموریت، من را به ماموریت در آب های بین المللی می فرستادند و به همین دلیل برای آن ماموریت ها بیمه بین المللی نداشتم.

پورالحسینی اظهار کرد: آگاه شدم که یکی از مدیرانی که زیر نظر او فعالیت می کنم، اینطور گفته که وقتی بر علیه وزارت مصاحبه می کنید، باید انتظار هر رفتاری را داشته باشید. به همین دلیل، پس از اتفاقی که رخ داد و دست من آسیب رسید نیز پیگیری انجام نشد.

او گفت: گذشته از این که پیگیری صورت نگرفت، وقتی از شرکت محل فعالیتم در جنوب کشور پیگیر گزارش حادثه شدم، این طور گفتند که از تهران دستوری رسیده مبنی بر این که فعلا گزارش حادثه را ندهید.

این فارغ التحصیل برتر دانشگاه آلبرتای کانادا اضافه نمود: این افراد با خود فکر می نمایند که می توانند با پرداخت دیه من را از پیگیری تخلفاتشان منصرف نمایند اما تنها هدف من این است که به مسئولان کشور بگویم نباید نخبه های مملکت را که در این شرایط تحریمی از دانشگاه های برتر جهان فارغ التحصیل شده اند، به چنین مصیبت هایی دچار نمایند.

او اضافه نمود: مسئولان باید پاسخ دهند که چرا باید نیروی فوق دکترای صنعت نفت کشور، فعالیتی را انجام دهد که حداکثر احتیاج به مدرک کارشناسی دارد؟ چرا از نخبگان در مشاغل متناسب با علم و توان آن ها استفاده نمی گردد؟ چرا باید با یک قایق ماهیگیری فاقد استاندارد نیرو های نخبه کشور را در دریای طوفانی رها نمایند؟

پورالحسینی ادامه داد: به صورت معمولی وقتی نیرو ها را به ماموریت می فرستند، کشتی تا نزدیکی ساحل می رود و سپس یدک کش های استاندارد، آن ها را برای مسافت های کوتاه و ایمن تا ساحل منتقل می نمایند اما متاسفانه در این ماموریت جدید که بعد از مصاحبه من را فرستادند، در تاریکی شب و در حالی که فاصله 52 مایلی یعنی حدود 100 کیلومتری تا ساحل داشتیم، به یک باره اعلام کردند که باید مابقی راستا را با یدک کش بروید.

او با اشاره به این که یدک کش شب حادثه بر خلاف سایر ماموریت ها، غیر استاندارد بوده گفت: متاسفانه دریا طوفانی بود و یدک کش توان ادامه دادن تا ساحل را نداشت و پس از پیگیری بسیار زیادی که انجام دادیم، یک قایق ماهیگیری را برای یاری فرستادند.

این دانش آموخته نخبه رشته ازدیاد برداشت نفت در ادامه اظهار کرد: هر چقدر اصرار کردم که این قایق ماهیگیری نمی تواند امنیت داشته باشد، به زور گفتند که باید سوار آن شوید و پس از آن نیز متوجه نشدم که چطور بیهوش شدم. وقتی به هوش آمدم متوجه شدم که قایق نتوانسته بود خود را به ساحل برساند و یکی از نیرو های یک شرکت خصوصی به واسطه آشنایی که با من داشته، من را از آب به ساحل برده بود.

او در ادامه گفت: در ساحل نیز هیچگونه یاریی از سوی شرکت محل فعالیتم به من نرسید و با تاکسی من را به بندرعباس رساندند که چون در آن جا نیز شرایط بیمارستان ها خیلی وخیم بود، گفتند نمی توانیم پذیرش کنیم و به همین دلیل مجبور شدم خود را به بیمارستان نفت تهران برسانم.

پورالحسینی همچنین گفت: در مدت حضورم در بیمارستان، مسئولان هیچگونه پیگیری نداشتند و در پاسخ به پیگیری های من نیز، گزارش حادثه را به تهران ندادند و گفتند دستور رسیده فعلا گزارشی اعلام نگردد. در همین شرایط یکی از همکاران به من خبر داد که چون می خواهی شکایت کنی و بر علیه وزارت مصاحبه نموده ای، مدیران در حال جمع آوری امضا از کارکنان برای جمع آوری طومار علیه تو هستند تا با بهانه پایین آوردن اعتبار اداره نظارت بر صادرات، بتوانند حقوقت را کم نمایند و از شکایت منصرف شوی!

او در خاتمه اعلام کرد: تا به امروز بار ها به ماموریت رفته ام اما هرگز چنین اتفاقی رخ نداده بود و سئوالی که پیش می آید این است که چرا به یکباره و بعد از مصاحبه علیه وزارتخانه این اتفاق رخ داد؟ اکنون نیز به دلیل این که هیچ نامه ای مبنی بر گزارش حادثه به من نداده اند، نمی توانم به پزشکی قانونی مراجعه کنم.

در شرایطی که صنعت نفت کشور گرفتار سنگین ترین تحریم های تاریخ خود شده، نخبگان صنعت افرادی هستند که می توانند راه برون رفت از این تحریم ها را هموار نمایند و شایسته نیست که مسئولان وزارت نفت، نه تنها از توان و تخصص آن ها بهره ای نبرند، بلکه تاب روبرو با نقدها آن ها را نیز نداشته و بخواهند با چنین شیوه ای این نخبگان را وادار به سکوت نمایند. همچنین ضروری است که دستگاه های نظارتی به این موضوع ورود نموده و دلیل اتفاق اتفاق افتاده برای این نخبه را به اطلاع عموم مردم برسانند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "کوشش برای کسر حقوق و تبعید به دریا بدون بیمه!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کوشش برای کسر حقوق و تبعید به دریا بدون بیمه!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید