کوشش آمریکا برای تحمیل مجدد تحریم ها علیه ایران فاقد اعتبار است

به گزارش بانه مارکت، به موازات اظهارات متضاد وزارت خارجه دو کشور آلمان و انگلیس از نتیجه نشست مشترک تروئیکای اروپایی درباره برجام در روز پنج شنبه، وزارت خارجه فرانسه نیز با صدور بیانیه ای کوشش آمریکا برای بازگرداندن تحریم های بین المللی علیه ایران را فاقد اعتبار خواند.

کوشش آمریکا برای تحمیل مجدد تحریم ها علیه ایران فاقد اعتبار است

وزارت خارجه فرانسه در این بیانیه با اشاره به رایزنی وزیر خارجه این کشور با همتایانش درباره گام های بعدی درباره مسأله هسته ای (ایران)، گفت: در خلال این نشست، او (ژان ایو لودریان) بار دیگر بر اهمیت کوشش های مشترک این سه کشور برای حفظ توافق هسته ای که در سال 2015 با ایران منعقد شد، به ویژه در مواجهه با کوشش های بی اعتبار ایالات متحده برای اعمال مجدد تحریم های چندجانبه علیه ایران، تأکید کرد.

فرانسه در این بیانیه همچنین از ایران خواست در آنچه به ادعای این کشور اقدامات ناسازگار با تعهدات هسته ای است، تجدیدنظر نموده و به پایبندی کامل توافق بازگردد.

در ادامه بیانیه وزارت خارجه فرانسه آمده است: وزیر خارجه همچنین بر لزوم بازنگری در اقدامات ناسازگار با تعهدات هسته ای ایران و بازگشت فوری به اجرای کامل آن تعهدات از سوی تهران تأکید کرد.

مطابق این بیانیه، وزیر خارجه فرانسه همچنین خواهان تداوم کوشش های مشترک فرانسه، آلمان و انگلیس تحت این چارچوب شده و آن را برای حمایت از برجام، مهم خوانده است.

پیش از این نیز وزارت خارجه آلمان در انتها نشست مشترک تروئیکای اروپایی در روز پنج شنبه از توافق بر سر ردِّ کوشش های آمریکا برای فعال سازی مکانیسم ماشه و بازگرداندن اتوماتیک تحریم های شورای امنیت علیه تهران اطلاع داد.

از سوی دیگر، دومینیک راب وزیر خارجه انگلیس در یک پیغام توئیتری روایت متفاوتی از این نشست ارائه کرد. وی در این پیغام نوشت: ایران نباید سلاح هسته ای بسازد. ایران باید به تعهدات هسته ای خود پایبند بماند و برجام را حفظ کند- این نتیجه نشست تروئیکای اروپا و ملاقات من با هایکو ماس (وزیر خارجه آلمان) و لودریان (وزیر خارجه فرانسه) بود. ما به جوابگو کردن ایران متعهد هستیم.

منبع: خبرگزاری مهر

به "کوشش آمریکا برای تحمیل مجدد تحریم ها علیه ایران فاقد اعتبار است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کوشش آمریکا برای تحمیل مجدد تحریم ها علیه ایران فاقد اعتبار است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید