تقسیط 30 ساله تعرفه های جبرانی افت سفره های آب زیرزمینی برای شهرک های صنعتی ممکن شد

به گزارش بانه مارکت، در پی مصوبه شورای گفت وگوی استان خراسان رضوی و مکاتبات دبیرخانه ملی شورای گفت وگو امکان تقسیط سی ساله تعرفه های جبرانی افت سفره های آب زیرزمینی برای شهرک های صنعتی فراهم شد.

تقسیط 30 ساله تعرفه های جبرانی افت سفره های آب زیرزمینی برای شهرک های صنعتی ممکن شد

طبق تصویب نامه هیات وزیران 2 اسفند 1399 و مصوبه دیگر هیات دولت در 7 اردیبهشت امسال در راستای تسهیل گری و تعامل با بخش های تولیدی مشمول مصوبات مذکور، علاوه بر تقسیط قبلی پنج ساله تعرفه های جبرانی افت سفره های آب زیرزمینی برای شهرک های صنعتی، امکان پرداخت هزینه های جبرانی تا سی سال (به صورت سالیانه) در سطح شرکت های آب منطقه ای سراسر کشور فراهم شد.

بنابراین متقاضیان مشمول می توانند به منظور مشخص تکلیف شیوه پرداخت هزینه های جبرانی به شرکت های آب منطقه ای مراجعه نمایند.

طرح های جبرانی و ایجاد تعادل در سفره های زیرزمینی براساس آیین نامه اجرایی قانون الحاق یک ماده به قانون وصول بعضی از درآمدهای دولت و مصرف آن در موارد مشخص مصوب 1384 و بعلاوه ماده (57) قانون الحاق موادی به قانون تنظیم بخشی از مقررات دولت مصوب همان سال، عبارت است از کلیه اقدامات سازه ای و غیرسازه ای منسجم به منظور ایجاد تعادل آب زیرزمینی در آّبخوان هایی که تراز در آنها فرایند منفی پیدا نموده است (بند چ ماده 1 آیین نامه مذکور).

این پیشنهاد جزو مصوبات جلسه هشتاد و دوم شورای گفت وگوی استان خراسان رضوی بود که با پیگیری این استان و اقدامات و مکاتبات متعاقب آن به وسیله دبیرخانه ملی شورای گفت وگو در اتاق ایران به وسیله وزارت نیرو ابلاغ شد.

منبع: اتاق بازرگانی ایران

به "تقسیط 30 ساله تعرفه های جبرانی افت سفره های آب زیرزمینی برای شهرک های صنعتی ممکن شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تقسیط 30 ساله تعرفه های جبرانی افت سفره های آب زیرزمینی برای شهرک های صنعتی ممکن شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید