الزام اپراتورها به اطلاع رسانی قبل از قطع تلفن ثابت

به گزارش بانه مارکت به نقل از سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، سیدمحمد امامی مدیرکل دفتر نظارت بر خدمات ارتباطی و فناوری اطلاعات این سازمان در این باره گفت: تمامی اپراتورهای دارای پروانه تلفن ثابت بر اساس مصوبه 3-207 کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات باید پس از سپری شدن دوره صورتحساب گیری و رسیدن به 80 درصد حد نصاب کارکرد، پیش از قطع خطوط تلفن ثابت به مشترک اطلاع رسانی نمایند.

الزام اپراتورها به اطلاع رسانی قبل از قطع تلفن ثابت

وی درباره حد نصاب کارکرد خطوط تلفن ثابت اضافه کرد: برای خطوط تلفن ثابت بدون مبلغ سپرده و تضمین پرداخت، اگر کارکرد خطوط به 80 درصد حد نصاب برسد، اپراتور باید به مشترک اطلاع رسانی نموده و حداقل 24 ساعت زمان را به عنوان مهلت پرداخت بدهی معین کند.

امامی درباره خطوط تلفن ثابت دارای مبلغ سپرده یا تضمین پرداخت توضیح داد: بر اساس این مصوبه، چنانچه کارکرد این دسته از خطوط به حد نصاب کارکرد برسد، اپراتور باید ابتدا نسبت به اطلاع رسانی به مشترک و معین زمان 72 ساعت جهت پرداخت اقدام کند. در صورتی که کارکرد خط به مقدار مبلغ سپرده یا تضمین پرداخت نرسد، مشترک می تواند تا سرانجام دوره صورتحساب گیری و مهلت های معین شده برای پرداخت مبلغ کارکرد خود اقدام کند.

مدیرکل نظارت بر سرویس های ارتباطی و فناوری اطلاعات رگولاتوری با تاکید بر پرداخت به موقع قبض های تلفن ثابت از سوی مشترکان اظهار کرد: تمامی دارندگان پروانه تلفن ثابت ملزم هستند فرآیند قطع خطوط تلفن ثابت را بر اساس مصوبه 3-207 رعایت نمایند. عدم رعایت این فرآیند به ویژه اطلاع رسانی به مشترکین تخلف محسوب می گردد و مشترکین می توانند در صورت بروز این تخلف و عدم اطلاع رسانی اپراتور، با مراجعه به سامانه ثبت و پاسخگویی به شکایات 195 شکایت خود را ثبت و پیگیری نمایند.

منبع: خبرگزاری مهر

به "الزام اپراتورها به اطلاع رسانی قبل از قطع تلفن ثابت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "الزام اپراتورها به اطلاع رسانی قبل از قطع تلفن ثابت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید