الزام اپراتورها به اطلاع رسانی قبل از قطع تلفن ثابت
به گزارش بانه مارکت به نقل از سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، سیدمحمد امامی مدیرکل دفتر نظارت بر خدمات ارتباطی و فناوری اطلاعات این سازمان در این باره گفت: تمامی اپراتورهای دارای پروانه تلفن ثابت بر اساس مصوبه 3-207 کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات باید پس از سپری شدن دوره صورتحساب گیری و رسیدن به 80 درصد حد نصاب کارکرد، پیش از قطع خطوط تلفن ثابت به مشترک اطلاع رسانی نمایند.

وی درباره حد نصاب کارکرد خطوط تلفن ثابت اضافه کرد: برای خطوط تلفن ثابت بدون مبلغ سپرده و تضمین پرداخت، اگر کارکرد خطوط به 80 درصد حد نصاب برسد، اپراتور باید به مشترک اطلاع رسانی نموده و حداقل 24 ساعت زمان را به عنوان مهلت پرداخت بدهی معین کند.
امامی درباره خطوط تلفن ثابت دارای مبلغ سپرده یا تضمین پرداخت توضیح داد: بر اساس این مصوبه، چنانچه کارکرد این دسته از خطوط به حد نصاب کارکرد برسد، اپراتور باید ابتدا نسبت به اطلاع رسانی به مشترک و معین زمان 72 ساعت جهت پرداخت اقدام کند. در صورتی که کارکرد خط به مقدار مبلغ سپرده یا تضمین پرداخت نرسد، مشترک می تواند تا سرانجام دوره صورتحساب گیری و مهلت های معین شده برای پرداخت مبلغ کارکرد خود اقدام کند.
مدیرکل نظارت بر سرویس های ارتباطی و فناوری اطلاعات رگولاتوری با تاکید بر پرداخت به موقع قبض های تلفن ثابت از سوی مشترکان اظهار کرد: تمامی دارندگان پروانه تلفن ثابت ملزم هستند فرآیند قطع خطوط تلفن ثابت را بر اساس مصوبه 3-207 رعایت نمایند. عدم رعایت این فرآیند به ویژه اطلاع رسانی به مشترکین تخلف محسوب می گردد و مشترکین می توانند در صورت بروز این تخلف و عدم اطلاع رسانی اپراتور، با مراجعه به سامانه ثبت و پاسخگویی به شکایات 195 شکایت خود را ثبت و پیگیری نمایند.
منبع: خبرگزاری مهر