افراد سرد مزاج دور این غذا ها را خط قرمز بکشند!

به گزارش بانه مارکت، یک متخصص طب سنتی گفت: مصرف غذا های سرد مثل ماست و ترشی در افراد سرد مزاج موجب ابتلا به بیماری هایی نظیر درد استخوان ها یا ضعف و بی حالی می گردد.

افراد سرد مزاج دور این غذا ها را خط قرمز بکشند!

احمد میرحافظ متخصص طب سنتی در مورد استفاده بیش از حد مواد غذایی با طبع سرد و مضرات آن اظهار کرد: کسانی که بدنی با طبع سرد دارند بهتر است مراقب خورد و خوراک خود باشند، دقت به خواص سردی و گرمی غذا یکی از مسائل مهمی است که باعث ادامه بهتر زندگی می گردد.

این متخصص طب سنتی با اشاره به اینکه افراد گرم مزاج به مصرف مواد غذای سرد تمایل دارند گفت: در صورت مصرف بیش از میزان غذا های گرم مثل شکلات، عسل و خرما بدن دچار التهاب و گر گرفتگی می گردد.

وی ادامه داد: بدن افرادی که سرد مزاج هستند، با مصرف غذا های سرد مثل ماست و ترشی دچار بیماری هایی نظیر درد استخوان ها یا ضعف و بی حالی می گردد و به همین علت باید در مصرف مواد غذایی حد تعادل را رعایت نمایند.

میر حافظ با اشاره به اینکه مصرف بیش از میزان غذا های سرد و خشک مضر است، بیان نمود: مواد غذایی سرد مانند گوشت گاو، غذا های مانده و کنسرو شده و بعلاوه عدس به علت طبع سرد و خشک آن مضر است و توصیه می گردد در کنار مواد غذایی سرد چاشنی هایی با طبع گرم هم استفاده گردد، مصرف عدسی به همراه گلپر و دارچین موجب تعادل خون می گردد.

علائم مصرف بیش از حد غذا های گرم

این متخصص طب سنتی با بیان اینکه مصرف متعادل غذا های گرم باعث بهبود جریان خون و نگهداری گرمای بدن می شوند اضافه کرد: از علائم مصرف بیش از حد غذا های گرم می توان به جوش، تب، یبوست، بالا رفتن فشارخون، عطش زیاد، افسردگی، سردرد، بی قراری و سرگیجه اشاره نمود.

وی با اشاره به اینکه مصرف بیش از حد غذا های سرد، باعث به وجود آمدن بعضی بیماری ها در بدن می گردد عنوان نمود: مصرف زیاد غذا های سرد باعث ورم مفصل، تکرر ادرار، گرفتگی عضله، ترشح زیاد بزاق، دل درد، نفخ شکم، روماتیسم، اسهال، اضطراب، خستگی و درد ماهیچه می گردد.

میر حافظ با بر تصریح اینکه اغلب میوه ها و سبزی ها طبع سرد و غذا های با منشأ حیوانی طبع گرم تری دارند گفت: بعضی افراد طبیعت سرد دارند و با خوردن بیش از حد مواد غذایی سرد مثل ماهی، بدن آن ها ضعف می نماید و دچار سستی مفاصل، کندی حرکت، خواب آلودگی یا کم حوصلگی می گردد.

این متخصص طب سنتی با اشاره به اینکه هر ماده غذایی که وارد بدن می گردد بسته به مزاج فرد، موجب فراوری اخلاط چهارگانه (صفرا، دم، بلغم و سودا) می گردد گفت: باید تعیین گردد بدن افراد در کدام یک از مزاج های چهارگانه صفراوی، دموی، بلغمی و سوداوی قرار گرفته است و برای این کار ضروری است بدانند علائم هر یک از این مزاج ها چیست و بیشتر علائم کدام یک از این مزاج ها با آن ها تطابق دارد.

تغییر رنگ صورت بیان نماینده نوع مزاج افراد

وی با اشاره به اینکه در تشخیص مزاج افراد تغییر رنگ صورت آن ها بیان نماینده نوع مزاج است توضیح داد: مزاج افراد دم، گرم و تر و رنگ چهره آن ها قرمز و پرخون است، مزاج بلغمی سرد و تر چهره این افراد سفید و پوست آن ها نرم و سرد است، مزاج صفراوی گرم و خشک است و سفیدی چشم آنان به زردی می زند، مزاج افراد سودا سرد و خشک است و رنگ پوست آن ها تیره و سفیدی چشم آن ها سفید تیره است.

میرحافظ یادآور شد: در ارتباط با چهار مزاج اصلی ضروری است بدانیم که غذا های چرب و شیرین صفرا را زیاد می نمایند، غذا های مانده، شور و بیات، نمک سود، سودا را زیاد می نمایند و غذا های سردی بخش مثل لبنیات، ترشی و سرکه بلغم را زیاد می نمایند که رعایت سردی و گرمی غذا ها برای افراد با توجه به طبع سرد یا گرم آن ها اهمیت دارد.

منبع: برنا

منبع: فرارو

به "افراد سرد مزاج دور این غذا ها را خط قرمز بکشند!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افراد سرد مزاج دور این غذا ها را خط قرمز بکشند!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید