ارتباط میان استفاده از رسانه های اجتماعی و افسردگی بزرگسالان

به گزارش بانه مارکت، نتایج آخرین آنالیز های اجرا شده نشان می دهد، استفاده از رسانه های اجتماعی با افسردگی در بزرگسالان مرتبط است.

ارتباط میان استفاده از رسانه های اجتماعی و افسردگی بزرگسالان

به گزارش خبرنگار گروه علم و پیشرفت بانه مارکت به نقل از ان بی سی، در حالی که رسانه های اجتماعی به طور گسترده با اضطراب و افسردگی در نوجوانان مرتبط است، شواهد نو نشان می دهد که پلتفرم هایی مانند اینستاگرام می تواند بزرگسالان میانسال را نیز غمگین کند و منجر به بروز افسردگی گردد.

به گفته کارشناسان، افراد بالای 35 سال به احتمال زیاد تحت تأثیر منفی برنامه های بصری مانند اسنپ چت قرار می گیرند.این تحقیق که در مجله پزشکی JAMA Network Open منتشر شده، بر اساس مجموعه ای از نظرسنجی ها از 5 هزار و 395 بزرگسال که میانگین سنی آنها 56 سال بود، صورت گرفته است.

محققان آمریکایی اظهار داشتند: رابطه بین استفاده از رسانه های اجتماعی و سلامت روان از موضوعاتی است که همیشه مورد بحث و آنالیز قرار گرفته است.

داده های به دست آمده از این پژوهش به شواهدی از بحران رو به رشد سلامت روان در ایالات متحده می افزاید.

میچ پرینشتاین، مدیر ارشد علمی انجمن روان شناسی آمریکا می گوید: به یاد داشته باشید که رسانه های اجتماعی معمولاً به عنوان نوعی قرقره ای برای مردم عمل می نمایند. مغز ما برای این نوع تعامل اجتماعی ساخته نشده و رسانه های اجتماعی به نوعی احتیاج به تعامل اجتماعی را با چیزی بسیار مصنوعی و ناکافی ربوده اند.

انتهای پیغام/

منبع: خبرگزاری فارس

به "ارتباط میان استفاده از رسانه های اجتماعی و افسردگی بزرگسالان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ارتباط میان استفاده از رسانه های اجتماعی و افسردگی بزرگسالان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید