احداث 120 کیلومتر فاضلاب نو در آذربایجان شرقی

به گزارش بانه مارکت، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان شرقی گفت: کوشش می گردد تا شهریور سال جاری حدود 120 کیلومتر شبکه نو فاضلاب در استان آذربایجان شرقی در مدار بهره برداری قرار بگیرد.

احداث 120 کیلومتر فاضلاب نو در آذربایجان شرقی

به گزارش خبرنگار از ، ایمانلو مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان شرقی در بازدید از تصفیه خانه آب آشامیدنی در حال احداث شهر نظرکهریزی هشترود گفت: هم اکنون 67.9 درصد از جمعیت شهری استان آذربایجان شرقی و 78.5 درصد از شهفرایندان تبریزی از پوشش تاسیسات جمع آوری و دفع فاضلاب برخوردار هستند.

او الگو های توصیه شده برای مصارف سرانه خانگی برای هر نفر را 150 لیتر در شبانه روز اسم کرد و گفت: متاسفانه این مقدار در استان آذربایجان شرقی 200 الی 220 لیتر است.

ایمانلو با بیان اینکه سال جاری مقدار بارندگی ها کاهش و مصرف آب در استان آذربایجان شرقی به طور چشمگیری افزایش یافته است و مردم باید از مصارف غیرضروری خودداری نمایند گفت: میانه مبلع تمام شده هر متر مکعب آب در استان حدود 2 هزار تومان است و این در حالی است که میانه فروش آب طبق تعرفه های مصوب خانگی حدود 800 تومان است.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان شرقی با تشریح فرایند اجرایی طرح تصفیه خانه آب نظرکهریزی گفت: این پروژه شامل احداث آبگیر، خط انتقال به طول 12 کیلومتر با لوله پلی اتیلین 200 میلی متری با اعتبار 10 میلیارد تومان از سال 91 شروع شده است و 90 درصد پیشرفت دارد و در سرانجام تیرماه سال جاری افتتاح می گردد.

امینیان فرماندار هشترود هم گفت: 12 میلیارد تومان برای تکمیل طرح مجتمع آبرسانی آلمالو مصوب شده است.

او اضافه نمود: 1 میلیارد و 160 میلیون تومان برای 6 پروژه تامین آب آشامیدنی روستا های پارالار، لامشان، ذوالبین، پوستین دوز، مجتمع آبرسانی سهند و توسعه بازسازی شبکه تاسیسات آبرسانی هشترود مصوب شده است.

شرکت آب و فاضلاب آذربایجان شرقی در 63 شهر و یک هزار و 500 روستای استان برای 4 میلیون نفر خدمات ارائه می نماید.

ک

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "احداث 120 کیلومتر فاضلاب نو در آذربایجان شرقی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "احداث 120 کیلومتر فاضلاب نو در آذربایجان شرقی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید