آواز خواندن موقع رانندگی، عادت جالب انگلیسی ها!

به گزارش بانه مارکت، نتیجه یک تحقیق نشان می دهد که حدود دو سوم رانندگان بریتانیایی عادت به آوازخواندن پشت فرمان اتومبیل دارند و بیش از نیمی از این افراد موقع گیرافتادن در ترافیک، در حال زمزمه یا لب زدن آهنگ موردعلاقه شان هستند.

آواز خواندن موقع رانندگی، عادت جالب انگلیسی ها!

این آمار درنتیجه یک تحقیق از سوی فولکس واگن به دست آمده است و نشان می دهد که از هر 10 بریتانیایی، 6 نفر به طور منظم در ماشین آواز می خوانند. جامعه آماری این تحقیق نیز 2 هزار نفر بوده است.

در این تحقیق، دلایل آوازخواندن راننده ها نیز موردبررسی نهاده شد و به نظر می آید نکته های جالب و غیرمنتظره ای هم در این راستا به دست آمده باشد. نتایج نشان داده است که بسیاری از رانندگان از پخش موسیقی و آوازخواندن داخل خودرو برای آرامش رسیدن و مشغول ماندن استفاده می نمایند. 40 درصد آنها ادعا کردند که موسیقی به آنها یاری می نماید هنگام رانندگی آرام شوند و بیش از یک سوم (36 درصد) نیز گفتند که موسیقی و آواز خواندن به جلوگیری از خستگی در رانندگی به آنها یاری می نماید. یک پنجم (22 درصد) نیز مدعی شدند که موسیقی به آنها یاری می نماید موقع رانندگی تمرکز نمایند!

این نتایج درحالی به دست آمد که عموماً قوانین رانندگی در جهان بر این اصل تکیه می نماید که راننده نباید پشت فرمان با کسی صحبت کند یا چیزی بخورد و بنوشد یا هر کار دیگری، چون تمرکز خود را از دست می دهد!

رانندگان بریتانیایی بیشتر موقع رانندگی آهنگ های اَدل و اِد شیران را همخوانی می نمایند و دیگر انتخاب های محبوب هم شامل دالی پارتون، التون جان و تام جونز است. جالب تر اینکه بسیاری از رانندگان به آهنگ های قدیمی تر از رادیو گوش می دهند، 33 درصد آهنگ های دهه 1980 را ترجیح می دهند و 30 درصد موسیقی دهه 90 را انتخاب می نمایند، درحالی که آهنگ های جدیدتر موردعلاقه حداکثر 11 درصد از پاسخ دهندگان بوده است.

***

شما می توانید اخبار خودرو را در بلاگ بانه مارکت مطالعه کنید.

منبع: بلاگ دیوار

به "آواز خواندن موقع رانندگی، عادت جالب انگلیسی ها!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آواز خواندن موقع رانندگی، عادت جالب انگلیسی ها!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید