آب و روغن قاطی کردن یعنی چه؟
به گزارش بانه مارکت، خبرنگاران - در خودرو مجاری مجزایی برای آب و روغن وجود دارد. این دو مایع وظایف متفاوتی برعهده دارند.
آب وظیفه خنک کردن موتور و روغن وظیفه روانسازی، و نیز جلوگیری از اصطحکاک و برخورد فلز با فلز را عهده دار است. البته وظیفه جلوگیری از مخلوط شدن آب و روغن از وظایف اصلی واشر سر سیلندر است.
در شرایطی ممکن است مجاری آب و روغن ترک بردارد که در این صورت خودرو آب و روغن قاطی می نماید.
درپی این اتفاق غلظت روغن کم می گردد و روانسازی حرکت قطعه ها به درستی انجام نمی گردد.
ضمن آنکه تماس فلز با فلز بالا می رود و حرارت بین قطعات افزایش پیدا خواهد نمود.
اگر این عامل تشدید گردد، قطعه ها ذوب شده و به هم جوش می خورند.
در این شرایط در بدترین حالت، موتور خودرو گیرپاژ می نماید. نحوه تشخیص آب و روغن قاطی کردن موتور، نگاه کردن به گیج یا همان میله شناسه روغن است که روغن را شیری رنگ نشان می دهد.
منبع: بیت ران